Jump to content
PyroForum.nl

Yellowcard's Fountain


Recommended Posts

Beste mensen,

Ik zag een topic van Duvel die ee fonteintje had gemaakt, en ik dacht, laat ik voor de afwisseling ook maar eens een fonteintje maken. Ik had hem even snel gemaakt, dus ik weet niet wat er precies in zat, maar dir ongeveer:
5 gram Meal Powder
1 gram Aluminiumpoeder
1.5 gram Metaalpoeder ( staal volgens mij, van dat handvaardigheid verhaal ) slechte kwaliteit dus.
1 gram extra KNO3

Dat zat er ongeveer in, in een PVC hulsje ID = 13mm, en de nozzle van de fontein was 3.5 mm.

Film:
http://members.pyroforum.nl/gamekeeper/members/yellowca...rd/HPIM0415.mpg

Ik vond hem wel geslaagt voor iets wat ik in 10 minuten in elkaar had gezet :P !
Morgen ongeveer dezelfde compositie, alleen dan iets precieser en wat meer, en een bredere en langere huls van kraftpapier, oftewel, gewoon een grotere fontein 8) .
Jullie krijgen hem te zien op film, ofcourse.

Groetjes, yellow :wink:

EDIT: filmpje ge add

Link to comment

Ja klopt, vooral in het begin zie je het op de film vrij goed, is dat denken jullie het Al of de houtskool in de compositie ? Ik denk het Al, en dan het Houtskool zoveel orantje vonken gaf.

Weer een fontein gemaakt, allees wat groter. Wordt vanavond in het donker afgestoken. Wat er in zit:

LAAG 1:
3 gram mp + 0.75 gram houtskool + 1 gram Metaalpoeder ( van bijtels )

LAAG 2:
3 gram mp + 1 gram Aluminiumpoeder

LAAG 3:
2 gram langzame flash, KNO3:S:Al = 5:3:2

LAAG 4:
2 gram Houtskool + 2 gram Metaalpoeder ( van beitels ) + 5 gram mp

Dus 4 lagen, 1 t/m 4 van boven naar beneden. Alles is in moriter en vijzel gemengt. Houtskool is in alle lagen vrij grof.
En over de huls, is 8.5 cm lang, ID is 17 mm, kraft pepieren huls, en de nozzle moet ik nog boren......heeft iemand een aanreder voor 17mm ID ? Zelf dacht ik aan een nozzle van 4 mm .

Vanavond het Resultaat op Film. Ook gelijk een filmpje van een 5.5 gram bp star.

Groetjes, yellow :wink:

Hier even een foto van de bovenstaand beschreven fontein:

http://members.pyroforum.nl/gamekeeper/members/yellowca...rd/HPIM0431.jpg

Nogmaals, vanavond het resultaat op film :wink: . Het lukt me nog steeds niet om met die code grote plaatjes gelijk in je post te laten zien :wink:

Link to comment

Oh haha je dat papiertje op de achtergrond zeker he :wink: , dat waren de ruwe blokletters waarmee ik altijd schrijf als ik met pyro bezig ben :P .

En ik ben inderdaad ook erg benieuwt naar de lagen, kijken hoeveel verschril je ziet, en welke van de 4 natuurlijk het mooist is :D !

UPDATE:

Hier is hij ! De fontein !

http://rapidshare.de/files/20105278/HPIM0438.mpg.html

Zelf vond ik hem zeer, zeer geslaagt :P ! Me vader praat er achteraf doorheen, hij vnd hem wel mooi :wink: en mijn moeder ook ! kijk dat is mooi meegenomen.

Wat vinden jullie ervan ?

EDIT by Prophet: Posts samengevoegd, zoals Tyneman zegt was dubbelposten voor niks nodig. :P

Link to comment

"wow mooie fontijn Yellow" :)

hahaa, ff serieus. goed bedacht met die lagen... zie je niet vaak :wink:
die eerste 3 lagen kon ik goed onderscheiden de laatste niet zo goed...
haha jouw vader kan echt ouwehoeren:
"oké, de vorderingen zijn wel zo dat ik denk.... ow wacht hij is nog niet klaar." (dat was je vader toch?)

Cold As Ice

Link to comment

Haha ja het was me vader :wink: . De 2e en 3e laag gaan een beetje samen, maar dat ruisen op het eind is de 4e laag lijkt me. Volgende keer maak ik de langen wat '' langer '' als jullie begrijpen wat ik bedoel.
Ik vond de fontein ook wel mooi :)

@ Tyenman, ja ik ken de regels.

Link to comment
  • 1 month later...

Ik ben beniwuet naar het fimpje ;)

Ik denk dat ik, als afsluiting van de proefwerkweek en dus het schooljaar, als ik overga, ook een fontein ga maken. Alleen dan een wat grotere dan normaal, zo'n 60 gram word die denk ik.
Maar even bedenken wat ik daar allemaal in ga stoppen :) !

Link to comment
×
×
  • Create New...