Jump to content
PyroForum.nl

Ammoniumnitraat opslaan


Heinrich

Recommended Posts

Beste mensen,
Ik heb de aanwijzingen op deze site opgevolgd en ben de trotse bezitter van een oude pan met een redelijk dikke witte laag op de bodem.

Nu heb ik twee vragen:
1) Hoe kan ik deze laag het beste verwerken tot een poeder?
2) Wat is de beste manier om dit poeder vochtvrij te bewaren?

Is een luchtvrij doosje van bijvoorbeeld de Blokker goed genoeg?
Voor gebruik een uurtje in de oven op 120 graden om het laatste vocht er uit te bakken?

Link to comment
  • 4 weeks later...

Ja, dat kan best. Zolang er maar geen (vochtige) lucht bij kan, bij mij is de zogenaamde "weckpot" favoriet.
Het fijnmaken kan met de koffiemolen (daarna geen dingen vermalen die niet samengaan met AN), hoewel het nat kan worden als je het te lang doet. Je kunt het ook millen met een ballmill, dan kun je eventueel nog wat vochtvreters aan een centrale staaf in de lengte-as van je container binden (maar dat wordt wel erg overdreven).
Een uurtje in de oven moet genoeg zijn, mits je het goed versprijd over de ovenplaat.

Link to comment
Guest Richard

Een redelijke kost al gauw 300,-

Wees creatief en maak er zelf één. Het duurste of lastigste van het geheel is een motor maar dat hoeft niet zo te zijn.

Link to comment
Guest Richard

Wasmachine motors zijn uitstekend hiervoor aangezien ze veelal zeer duurzaam zijn en vrijwel niet warm worden.

Ze kunnen lang achter elkaar draaien zonder dat dit problemen opleverd.

Hoe ouder hoe beter. De mijne is 50 jaar oud. Het spul van vroeger is van veel hogere kwaliteit. Eén nadeel hierbij is dat deze wel wat meer stroom gebruiken, maar dat is verwaarloosbaar bij de kwaliteit :wink:

Link to comment

ff een vraagje over het indampen van ammoniumnitraat.
gister heb ik dus geprobeerd ammoniumnitraat in te danpen op het fornuis maar wanneer moet ik het vuur uitzetten :?: ,want als ik het te lang laat staan ontleed het zich in is heel de kamer in rook gehuld (kheb er helaas ervaring mee :? ).

alvast bedankt :wink:

Link to comment
  • 2 months later...
×
×
  • Create New...