Jump to content
PyroForum.nl

Mijn eerste KAS rookbom


Floris155

Recommended Posts

Idd. leuk rookbommetje... ik vond op jullie site nog een filmpje

http://video.google.com/videoplay?docid=-4...3341023&pl=true

Ik denk dat dit een van de minder goede ideen is geweest, wat voor gootsteen ontstopper is het? NaOH? Want dan is het waterstof wat er vrij komt. Als het een ander component is dat chloor (ik hoop dat je weet hoe giftig dat is) produceerd hoop ik dat jij en je omgeving nog lang leven. De reden dat het chloor zou kunnen zijn is omdat op het filmpje lijkt de rook in de fles een beetje groenig/donkerig en het vliegt niet meteen de lucht in na de knal...sterker nog, het strijkt neer.

Link to comment

Gootsteen ontstopper is niet erg fijn spul. Ik kreeg het nog wel eens onder mijn nagels en dat was niet erg fijn, als het spul in je ogen komt zijn de gevolgen ook niet erg fijn denk ik.

Dus als je zo'n "bom" maakt gooi hem niet naar mensen of dieren! Beter maak je hem helemaal niet.

Link to comment

Ik maak die gootsteen onstopperbom alleen als ik alleen ben, en ik doe het wel veilig. het is trouwens van dat korrelige onstopper die bij de kruitvat te halen is. en in de kas rookbom had ik 120 gram kas gedaan en 80 gram suiker en dat heb ik in ongeveer 10 doeken gedaaan. (1 doek van mij was 4 stukken van zo'n keukenrol opelkaar doen) En die rookbom heb ik niet in een winkelcentrum afgestoken maar gewoon op me school. (Bij mijn school is een veldje)

Link to comment
  • 2 weeks later...
Ik maak die gootsteen onstopperbom alleen als ik alleen ben, en ik doe het wel veilig. het is trouwens van dat korrelige onstopper die bij de kruitvat te halen is. en in de kas rookbom had ik 120 gram kas gedaan en 80 gram suiker en dat heb ik in ongeveer 10 doeken gedaaan. (1 doek van mij was 4 stukken van zo'n keukenrol opelkaar doen) En die rookbom heb ik niet in een winkelcentrum afgestoken maar gewoon op me school. (Bij mijn school is een veldje)

Die bom is alleen water en die NaOH korrels :S?
Link to comment
Guest
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Create New...