Jump to content
PyroForum.nl

Knaller


ZeRo_C

Recommended Posts

  • Replies 171
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Mensen, nu even heel wat anders (wel on-topic).

Bij mij thuis zijn ze nu bezig met verbouwen, en daar gebruiken ze veel kit enzo. Maar ook lijm-kit. Ik heb wel eens gewoon (omdat ik geen zin had om een huls te zoeken :D) een gat in een blok hout geboord, daar veel kruit uit grondbloemen in gedaan, propje WC-papier in, en dan de bovenkant dichtkitten. Een gaatje voor het lont boren en 2 dagen laten drogen. Met kruit uit grondbloemen knalde mijn stukken hout 30 meter van elkaar, best leuk dus.

Laat maar horen wat je er van denkt (behalve dat het een knakke plan is :(. Mag je wel zeggen, maar dan beschaaft he :D)

Link to comment

Lijkt mij vooral levensgevaarlijk!
Dingen opblazen komt bij mij nogal kewl over. Maar we horen je vanzelf weer na een paar fikse splinters in je lijf.

Geen respect dus. Rol eigen hulzen en maak een knaller met eigengemaakt flash / BP. Dan gaan we praten.

Stukken hout opblazen met kruit uit grondbloemen valt bij mij onder het kopje 'kewl' en dus duidelijk geen 'pyro'

Gr33tZ

Link to comment

Om mensen nog even op de kracht van whistle te wijzen :shock:
Gisteren heb ik 10 gram whistle mix in een huls van 3mm gedaan, de bovenkant van de huls omgeplooid en toegespiked/getaped, daarna gaatje gemaakt voor lont in de midden en het geheel in nog een huls geschoven van 4mm dik,

Ik had de knaller op het gras gelegd en ontplofte met een gigantische knal, al het gras in een omtrek van 20cm was weggeblazen tot op de aarde toe, van het geheel is een filmpje gemaakt maar helaas komt de knal niet overtuigend over.

Link to comment

Ik heb laatst een huls gerold, ik ga denk ik straks nog even een eindstop fiksen(WC-Papier in lijm, werkt dit goed?) en kijken hoe ik de lont ga plaatsen. Ik heb niet veel bp en heb geen whistle, binnenkort wat rondvragen naar overblijfselen van vuurwerk. Ik ga voor deze knaller bp uit wat rotjes gebruiken. Verder ga ik hem denk ik ook spiken :D

Link to comment

Met rotjes bp zal het niet heel goed gaan, maar met goede eindstoppen en een stevige huls moet het wel kunnen lukken.
Ik heb net Gips als eindstop in een Alu-koker rol gedaan, en ik kreeg het er best makkelijk uit. Hoe kan ik zorgen dat ie vast blijft zitten ? Lijm aan de binnekant ? Punaises ?

Link to comment

Als je whistle gebruikt, maakt je eindstop imo niet zo veel uit, maar ik heb niet egt veel ervaring daarmee. Ik had gewoon een huls gepakt, rode kruit in de onderkant, halve gram whistle, dan een getaped lontje en dan dichtkitten. Dat ging best hard opzich. De huls was op het midden doorgebroken, dus de kit was er niet uitgevlogen. Dat werkt dus ook, maar geeft wel een rotzooi (kit is echt irritant).

Link to comment

Ik heb vandaag een knaller afgestoken, het was een Alu folie koker rol, en allebei de eindstoppen van gips die ook waren gelijmt. De lonte zat in de zijkant. Toen ik heem aanstak, gebeurde er niks. Toen ik hem later openmaakte, zag ik dat de lonte opgehouden was met branden zodra hij door de huls ging. Ook was al het kruit nat. Dit komt waarschijnlijk door het gips, maar, heeft iemand een idee hoe ik het droog kan houden ? Ik kaarsvet water-dicht ?
Foto:
-

Groetjes, yellow :wink:

Link to comment
Ik heb vandaag een knaller afgestoken, het was een Alu folie koker rol, en allebei de eindstoppen van gips die ook waren gelijmt. De lonte zat in de zijkant. Toen ik heem aanstak, gebeurde er niks. Toen ik hem later openmaakte, zag ik dat de lonte opgehouden was met branden zodra hij door de huls ging. Ook was al het kruit nat. Dit komt waarschijnlijk door het gips, maar, heeft iemand een idee hoe ik het droog kan houden ? Ik kaarsvet water-dicht ?
Foto:
-

Groetjes, yellow  :wink:

Kruit bijv. in een zakje doen, en als je de lont erin wilt doen gewoon met een passen een gaatje in het zakje prikken en dan je lont er in.
Zo blijft het kruit grotendeels droog, op een paar milligram na.
Link to comment

Moet ik dan gewoon eerst het geheel laten drogen, het gips en de lijm, en dan een gat van 2 mm boren recht door de huls van de alu folie koker rol heen ? Hoeveel gram doen jullie in dit soort knallers, met Alu koker rollen, verschilt in bp, whistle en flash neem ik aan ? Ik ga nu wat flash maken, hopelijk kan ik deze gebruiken in de knalllers.

Link to comment

De grootste knaller die IK heb gemaakt met vergelijkbare huls bevatte 10 gram commercieel Whistle (dat is 2,5 pakje fluitpijlen :D ). Die ging erg hard, ik stond op 15+ meter afstand en voelde een flinke dreun.
Verder heb ik nog nauwelijks mixen gemaakt, dus met eigen composities nog niet veel getest.
Zo gauw ik mijn kaliumnitraat, zwavel, en aluminium heb ga ik buskruit en flash maken, mijn kogelmolen is ook bijna af..
aluminium 250 mesh atomized is onderweg, dus dat is een :D

Link to comment

Je kan van ammoniumnitraat gemengd met benzine/diesel (spiritus?) ook explosieven maken, dat is veel gebruikt. Ook door die vent in amerika die een bus met die zooi opblies en 160 mensen de dood injaagde, ja.
Mijn vraag: Kan je dit ook in knallers gebruiken? Ik denk het wel, als je hem maar snel aansteekt zodat de huls niet slap wordt. Iemand ook enig idee of dat erg gevaarlijk is (druk waarbij het ontbrand enz.) en wat dan de verhoudingen zijn?

Link to comment
Je kan van ammoniumnitraat gemengd met benzine/diesel (spiritus?) ook explosieven maken, dat is veel gebruikt. Ook door die vent in amerika die een bus met die zooi opblies en 160 mensen de dood injaagde, ja.  
Mijn vraag: Kan je dit ook in knallers gebruiken? Ik denk het wel, als je hem maar snel aansteekt zodat de huls niet slap wordt. Iemand ook enig idee of dat erg gevaarlijk is (druk waarbij het ontbrand enz.) en wat dan de verhoudingen zijn?


Dit is ANFO.
En het is op zich zelf al een explosief dus tuurlijk kan je daarmee een 'BOOM' maken.
En dat hoeft niet met een huls.
Eeen huls gaat niet lukken denk ik.
Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...