Jump to content
PyroForum.nl

Gerbs


Tyneman

Recommended Posts

  • Replies 62
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ze gaan toch niet moeilijk doen over een fonteintje ?

Anders zijn ze wel zeer streng.

In ieder geval: hier is mijn gerb met rode micro stars. Blauwe waren mooier geweest, maar die heb ik niet zomaar liggen.

Ik ben er best wel tevreden van, gelieve het wangedrag van men vader op het filmpje te negeren, hij had een goede dag op zijn werk...

4.5 gram stars, die eigelijk gewoon gegranuleerde buell red waren. Gegranuleerd door 12 mesh screen, dus best wel klein.

Fuel gewoon gescreende 65/25/10.

0.75", 6mm nozzle, 15 cm lang ongeveer.

Tips 'n tricks ?

Commentaar ?

Zeer welkom !

P.S. Iemand tips voor scherpstelling camera ? Hij heeft daar nogal moeilijkheden mee.

Link to comment

Nog een aantal compo's die het proberen waard zijn:

Red plasma cutter torch (van Skylighter)

Strontium nitraat 50%

Magnalium 20%

Parlon 20%

Rode gom 10%

Green gerb

KP 10%

AP 45%

BaNO3 35%

Stearine/ 10%

parrafine

Yankie's KP Purple (is eigenlijk een sterrencompo maar deed het ook goed in een gerb)
KClO4.........................50
Parlon.........................15
CuO............................12

SrCO3...........................9
Red Gum.......................8
MgAl (325 mesh)............5

Edited by Snooby
Link to comment
  • 4 weeks later...

Weet iemand een mooie glitter fountain compo, zonder antimony trisulfide ?

Zoals D1 1 van de weinige glitters is zonder antimony trisulfide voor sterren, maar naar het schijnt geeft deze teveel residu in een gerb.

Ik heb pyrodata en pyrodb al afgezocht, geen resultaat. Glitter fountains zijn sowieso nogal zeldzaam... <_<.

Link to comment

Wederom verwijs ik je naar de Spaanse PDF :). Glitter: Lentej. Blancoamari is op basis van rode ijzeroxide. Erg langzaam sas dus ideaal voor een fontein. Nozzle opening op 3/4 van je ID, lengte eindstop 1x ID.

Dit sas bevat wel bariumnitraat (13%). Weet niet of je dat hebt?

Ook naar Tyneman gericht: is zeker een aanrader deze compo. Mooie, langdurige glitter die door de nozzle genoeg thrust heeft om een aantal meter hoog te spuiten.

Link to comment

×
×
  • Create New...