Jump to content
PyroForum.nl

aluminium folie verhitten voor ballmill


Guest

Recommended Posts

Het is me al eerder opgevallen dat wanneer je aluminium folie verhit tot het punt dat het rood gaat gloeien de structuur veranderd. Dit heb ik verder onderzocht door het onder een microscoop te leggen het verschil was overduidelijk. Het normale Al folie was gewoon vlak met wat lijnen van toen het gemaakt was onder een pers , het verhitte folie daarentegen had een naaldjes achtige structuur gekregen het was op sommige plaatsen heel dun en op andere waren er naaldvormige verdikkingen te zien verder was het zeer broos. Mijn hypothese is daarom aluminium poeder maken uit folie met een ballmill kan veel sneller en rendabeler door het folie eerst te verhitten met een brander. Heeft iemand hier ervaring mee ? Ik ga het binnenkort uittesten

Link to comment

er zit een laag oxide op de buitenkant van het folie ja maar het gaat niet zomaar over op verbranding je kunt ijzer of magnesium toch ook smelten zonder dat het overgaat tot de oxide


post aangepast ivm dubbelpost.

Het lijkt zeer effectief na een uur was het overgrote deel al stukjes van +- 10 mm van het orgeneel 50 ofzo

Link to comment

Tim, voordat je hier een blog begint.................
Maak voor jezelf een verslagje, desnoods met foto's er bij.
Als je dat dan post is dat niet erg. Dubbel posten is niet goed.

Let wel het zelf maken van aluminium uit alu-folie is niet echt een bezigheid waar de meeste hier op zitten te wachten.

Link to comment

Bedankt voor je reactie, zo had ik er nog niet over nagedacht. Zou je deze dan kunnen sluiten/verwijderen dan maak ik wel een keer een verslag als ik wat meer tijd heb, ben nu bezig met de exames.

Link to comment

Waarom niet? Ik spreek voor mijzelf als ik zeg dat het veel eenvoudiger is fijn aluminium te kopen. En als je de kosten van alufolie zou rekenen en de tijd die je kwijt zou zijn is het niet rendabel. Daarvoor zeg ik ook dat dit voor de meeste hier geldt. Ik nodig Tim in ieder geval uit een verslagje te maken en te posten. Ik verwijt Tim zeker geen K3WL gedrag. :)

Link to comment
  • 2 years later...

Is hier nog een verslag van gekomen? Ben namelijk zeer benieuwd!

Ik ben er van overtuigd dat genoemd procede millen aanzienlijk kan verkorten.

Ikzelf was ook met e.e.a. aan het experimenteren. Totdat ik dit topic tegenkwam.

Dus gewoon puur uit interesse / enthousiasme wil ik eventueel mijn verslag doen zodra ik vind dat het iets wezenlijks kan bijdragen.

Gr.

de leeuw

Link to comment
  • 2 weeks later...

Test dan vooral ook even of het nog wil branden na het millen. Het lijkt me namelijk zeer waarschijnlijk dat er voornamelijk aluminium oxide overblijft na het verhitten. Het oppervlak is namelijk relatief groot en door de geringe dikte verdeelt de warmte zich nauwelijks over het folie, dus gedeeltelijke verbranding lijkt me aannemelijk.

Link to comment

Als je alu in de blender stopt en verkleint dan 10 dagen in de ballmill laat draaien met een schepje C erbij dan gaat het goed. Op Youbuis staan er een aantal filmjes met deze methode.

Zoals eerder geschreven zeer veel werk en kopen is makkelijker. Alu folie is relatief duur en aan energie kost het ook genoeg. 240 uur x 0.37Kw x € 0.23 is al 20 euries. En de hoeveelheid die je kan maken is gering.

GD koop je tussen de 10 en 20 euro de Kg. Maar goed als je het leuk vind waarom niet. Succes

Link to comment

Iemand bekend met het procede voor de productie van German blackhead?

Ik heb ergens gelezen (ik neem aan dat dat verhaal klopt) wordt dun aluminiumfolie op papier verlijmd en zeer fijn vermalen. 200 mesh

Dan gaat het spul in een Kiln (oven) het papier verkoold hierdoor.

En dat geeft het alu poeder zijn donkere kleur.

Dus het kan wel in een speciale oven verhit worden. Hetzelfde principe als het zelf maken van houtskool?

Ja... ik weet wat jullie denken, zie het eerst maar eens tot 200 mesh te krijgen :P

Maar goed, om daar te komen en tijd te besparen.

Ik heb gemerkt dat wanneer je alu op dun papier plakt (German blackhead methode)) het veel sneller en kleiner gehakt kan worden.

Probeer los alu folie maar eens te snijden met een stanleymes en daarna te snijden wanneer het op dun papier geplakt is. Wel droog he!

Link to comment
  • 1 month later...

Zoals vanHout al zei, moet het verhitten van aluminiumfolie in een zuurstof arme omgeving. Dat is simpel te doen door het in een afgesloten blik te stoppen met een ventilatie gaatje, om de gassen te doen laten ontsnappen. De ontstane druk ventileert eerst alle zuurstof uit het blik. Doordat het papier eerst overgaat in gas.

Hetzelfde principe gebeurt ook bij het zelf maken van houtskool.

Bij mijn proef heb ik aluminiumfolie eerst op papier geplakt en in een koffie mill vermalen tot fijn. Wat overigens heel makkelijk ging daardoor. (minuutje of 2.)

Wat de dikte van het papier, wat voor soort papier en wat voor soort lijm er wordt gebruikt.....

Kan iemand die vraag beantwoorden?

Maar het zijn wel wezenlijke ingrediënten bij het maken GB procede. (zie S. M.)

In mijn proef wilde ik aantonen dat de alu fijner vermalen kan worden door het op een drager te plakken en dat het na verhitting niet oxideert.

Ik heb niet beschikking over middelen om dat onder een microscoop te zien of andere scheikundige testen te doen... het is puur visueel!

Link to comment
×
×
  • Create New...