Jump to content
PyroForum.nl

Malta's salutes


Charcoal

Recommended Posts

Goeie smiddags!

Na weer eens de filmpjes van 1PYRO8 (die zwitser, die voorwerk shows in HD filmt) bekeken te hebben, zat ik zoals iedere keer weer te geilen op dat filmpie van die salutes in malta, met de gordijnen dicht en mijn subwoofer op max :D

http://www.youtube.com/watch?v=9R6gDt81HSw

Nou zie je vanaf 5:40 een salute in het donker, en het valt me op dat hij zo'n enorme vuurbal in de lucht heeft!

Iemand een idee waarmee ze dit effect bereiken? Is dit echt puur de flash die knalt? Of zit hier nog iets bij?

Wie durft er trouwens een gok te doen over de netto kruit inhoud van dit soort salutes?


Grtzzz

Link to comment

Tijdens Fallas nog zn Maltees gesproken... Grappig die gasten, kleinste salute die hun maken is +/- een kilo.
60/40 mix... Ik vroeg nog waarom geen 70/30, hij zo omdat we dit als 60 jaar zo doen :)
Tijdens de show van Europla hebben ze een paar van die kilo knallers laten klappen, en die gaan toch echt wel een heel stuk harder als de rest van de Spaanse salutes.
Denk dat het grootste verschil toch de spike is...

Link to comment
Ziet er leuk uit. misschien binnekort proberen er zelf zo'n een in elkaar te zetten. k denk dat het gewoon canister shell is met kleinere compartimenten met flash erin?
PS. ik ben nieuw hier(A)

Met alle respect, lijkt me niet echt een beginnersprojectje..Ik zou eerst wat ervaring opdoen met het bouwen van gewone shells voordat je dit "in elkaar zet".
Link to comment

Zoals sjeef1 al zegt. Dit is zeker geen beginnersproject vooral die multibreaks zijn echt een mooi staaltje techniek. Ik maak nog geen multibreaks omdat ik bang ben dat ik mijn spoulettes erdoor blaas bij de breaks. maar ik zal wel eens een lampare proberen met een 10 gram flash wat zou de beste fuel zijn om een zo langzaam mogelijke vuurbal te krijgen benzine of diesel of nog iets anders?

MVG Destroyer

Edited by destroyer
Link to comment
Ik zou diesel nemen met wat motorolie.
Zit er ook aan te denken om er een te maken.
Wat ga jij gebruiken als reservoir en hoeveel inhoud ?
Normaal gebruiken ze een liter, maar dat vind ik een beetje veel.


Ik ben nog aan het zoeken waarschijnlijk een zo dun mogelijk plastic flesje van een halve liter om mee te beginnen.
Een liter is inderdaad wat veel en aangezien ik maximum 3.75" heb van shell grote zal ik er waarschijnlijk geen liter in krijgen en dan nog beter klein beginnen.
Ik heb nog geëxperimenteerd met brandspiritus (300 ml) creamora's maar aangezien spiritus nogal residuloos brand was er ook bijna niets zichtbaar.
Ik denk dat een halve liter wel iets qua effect moet geven alhoewel ik er niet teveel van verwacht. Ik zoek nog wel even naar lampare formules, als ik iets vind pm ik het je. Edited by destroyer
Link to comment

Je wilt denk ik een vloeistof hebben welke snel verdampt zodat het snel verbrand en niet meer naar beneden komt.
Diesel met motor olie zal misschien nog wel lekker naar beneden regenen als je de vloeistof niet volledig is verbrand door tekort flash of andere failure.
Misschien aceton, benzine, wasbenzine, spiritus.
Wie weet kan je iets met een klein flesje nagellak remover wat volgens mij puur bijna aceton is.
En ik zou toch wel de eerste met iets heel kleins proberen 2 inch cilinder ofzo.

Puur brainstormen heb er zelf geen ervaring mee.

Link to comment
Ziet er leuk uit. misschien binnekort proberen er zelf zo'n een in elkaar te zetten. k denk dat het gewoon canister shell is met kleinere compartimenten met flash erin?

PS. ik ben nieuw hier(A)

Groet Diederik


Jij hebt het over de multibreak salutes ipv de lampare shells..

Dit zit zo in elkaar:

Gaat hem dus niet worden als beginner :)


_____________________________________________-



Wat zal er trouwens gebeuren als je een compartiment vult met bijvoorbeeld koffie-creamer? Edited by Charcoal
Link to comment
  • 1 month later...

Ben een jaar terug naar Malta geweest, en ook in de fabriek daar.
Ze stoppen geen diesel of iets in, maar gewoon kleine gas tankjes (van die kleine
dunne Al tankjes). Wel uitkijken, want tijdens een show kwamen er een
aantal aluminium dekseltjes naar beneden :) .
Zou wel even kijke of ik er een foto'tje van heb.

Link to comment
Ben een jaar terug naar Malta geweest, en ook in de fabriek daar.
Ze stoppen geen diesel of iets in, maar gewoon kleine gas tankjes (van die kleine
dunne Al tankjes). Wel uitkijken, want tijdens een show kwamen er een
aantal aluminium dekseltjes naar beneden :huh: .
Zou wel even kijke of ik er een foto'tje van heb.


Vet! Moet gaaf geweest zijn om bij zo'n show aanwezig te zijn!

Fotos altijd leuk :)
Link to comment
  • 4 weeks later...
  • 8 months later...

Goeie smiddags!

Na weer eens de filmpjes van 1PYRO8 (die zwitser, die voorwerk shows in HD filmt) bekeken te hebben, zat ik zoals iedere keer weer te geilen op dat filmpie van die salutes in malta, met de gordijnen dicht en mijn subwoofer op max :D



Nou zie je vanaf 5:40 een salute in het donker, en het valt me op dat hij zo'n enorme vuurbal in de lucht heeft!

Iemand een idee waarmee ze dit effect bereiken? Is dit echt puur de flash die knalt? Of zit hier nog iets bij?

Wie durft er trouwens een gok te doen over de netto kruit inhoud van dit soort salutes?


Grtzzz



vanaf 0:33 lijk het wel een barrage, net lucht afweer geschut prachtig.
Zijn dit gewoon shells die kort achter elkaar geschoten worden?
Link to comment

Klopt het dat de maltesen de vertraging van de timed salutes timen dmv het aantal procenten aan rode gom in het laagje bp? Dus hoe meer rode gom ,hoe meer vertraging. En dat het laagje bp met rode gom even dik blijft.
Ergens heb ik dit ooit gelezen. Ook het gaatje maken ze op een speciale manier als ik het goed heb.
Hebben mensen hier info over ? Ik vind deze manier echt heel mooi gedaan.

Edited by Geertwilniks
Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...