Jump to content
PyroForum.nl

PE Flash Powder


azure

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

Duss.. Verkouden, En wat bezigheids therapie over 7.5/3/2/0.5, het heeft een brandsnelheid van meal. Met een hetere witte vlam. Aleen het mist nog wat scherpte in het reactieverloop. En nou was ik benieuwd "op basis van dit diagrammetje" of de toevoeging van zwavel maakt voor een snellere reactie, dus ik zit nu op route A: en je zou er route B: van kunnen maken door zwavel toe te voegen. Het is puur alles of niets werk natuurlijk.. maar ben zeer benieuwd naar inzichten, alle inzichten zijn zeer welkom :)

gallery_3323_23_14576.jpggallery_3323_23_876.jpg

Link to comment

Je zou met zwavel verwachten dat de vlamkleur meer naar blauw neigt. Die scherpte in het reactieverloop is meer als een curve hoor. Door er meer zwavel aan toe te voegen kan je verwachten dat dit meer een resultante zal zijn van A naar B. Je zegt: "Het is puur alles of niets werk natuurlijk." Mee eens dit zei Johan Cruyf ook al. "Alle inzichten zijn zeer welkom" zeg je. Helemaal mee eens!

Link to comment

alle inzichten zijn zeer welkom :)

ik zou zeggen verhoog het percentage KNO3 tot 75%, en hou die zwavel rond de 10%.
Naar mijn idee (ik kan het mis hebben) houd je geen rekening met de vermenging !!!!!.
Je kunt dit verbeteren door het te balmillen.

Aangezien het me niet verantwoord lijkt om een metaal te millen en ik ook niet direct PE zou meemillen, kun je beter een andere brandstof nemen en de Al later indiaperen.
Ik zou zeggen kies gewoon simpel C als brandstof, iets als 15% lijkt me goed, je kunt het zelfs direct meemillen.
Zoals je ziet houden de percentages geen rekening met de Al, en dat heeft een reden, daar kom ik op terug!

Als je mix goed vermengt is kun je het granuleren met een extra % binder (bijv 3%dextrine of phenolic resin/redgum), dit zal een aanzienlijke toename in brandsnelheid genereren.
Na het drogen kun je spelen met de verhouding (extra) Al nodig voor de flits, vorm en groote zijn wat minder belangrijk maar ik zou toch niet iets grovers nemen als bright of 325 mesh flitter
Hoeveelheid kun je ook wel aardig inspelen, gewoon erbij mikken totdat het bijna niet meer branden wil hence de safety, je kunt er ook wat boorzuur bij knikkeren als je bang bent voor een druppeltje water.

en onthoud : als je bang bent voor 7/3, gebruik het dan gewoon nie.

Je zou met zwavel verwachten dat de vlamkleur meer naar blauw neigt

Ja klopt, maar dan moet er toch echt minder KNO3, Al en PE in :P

Edited by High Density
Link to comment

Ah, ik gooi gewoon de KNO3 S en PE in een tupperware bak en schudden maar, daarna de al erdoorheen screenen/diaperen Neem aan dat je die drie ook gewoon bij melkaar kunt millen zonder AL.

Maak me niet zo'n enorme zorgen met een ESD vloertje ;)

houd je geen rekening met de vermenging !!!!!.

Het is heel plat gezegd een vergelijking van de eerste orde, dwz als de temperatuur 1500~° is op de AL , is die een gelijke stap verder met de helft afgekoeld naar 750~°. Dat betekent dat als het mengsel optimaal brand in die zelfde raduis het potentieel heeft om de reactie voort te zetten mits de afstand overeen komt met de temperatuur die je moet hebben (of een actieradius van 100% en een beetje). Aangezien deze door elkaar gemengd zitten, vertraagt de reactie met grof gezegd nog een keer 50%. Dus ook de temperatuur, en het deel PE dat uberhapt nog brand. Dat is mn benedengrens, of de 75%KNO3.

Als je dat op een ander soort grafiekje zet, eentje waarbij de temperaturen in beeld komen dan ligt de totale output aan energie nog net iets hoger als gewone nitraat flash. In de praktijk merk ik weinig verschil alleen meer bas en een topje hoog. Dus dat, het deed me benieuwen welke moleculen makkelijker hun zuurstof doneren op het moment dat de temperatuur hoog genoeg is, met KNO3 lijkt het toch overwegend SO2 te zijn tot aan het oxideren van aluminium.. Wat de verhouding op een 7.5 / 4.5 / 2 / 0.5 zou brengen. Maar omlaag is mss ook eens te proberen.

Huh wat houtskool? Vertel vertel.

Edited by pyrohiero
Link to comment

×
×
  • Create New...