Jump to content
PyroForum.nl

Hulzen


aaatje1

Recommended Posts

Ik ben om half 2 vanochtend even rondgereden op zoek naar lege potten, en ik heb er meer dan goenoeg gevonden.




Ik heb er nu 3 uit elkaar gehaald en al meerdere hulzen verkregen.



Als je bijvoorbeeld de kleistop aan het einde afzaagt, heb je een mooie huls.
Wat ik dus wel interresant vind, of jullie dit ook wel eens doen of jullie het een goed idee vinden.

Edited by aaatje1
Link to comment
Ik gebruik die hulzen altijd voor ministarmines, voor het testen van stars. Alleen wat pulv erin, zit al een gat voor het lontje en knallen maar.


Gebruik ik ook altijd, vooral om bijvoorbeeld nieuwe batch D1 stars te testen, of wat pulverone. Maar voor knallers of iets in die richting, gebruik ik het eigenlijk nooit.
Link to comment
  • 1 year later...

Het is een ongelovelijke bump, maar ik vond dat ik het eventjes moest melden.
Er is namelijk een nieuwe bron voor hulzen.
Ik heb namelijk contact gezocht met een vuurwerk aanbieder bij mij in de buurt.
Hier heb ik gevraagd wat er gedaan wordt met de dummies die tentoon worden gesteld in de winkels.
Deze zijn na elk jaar meestal niet meer nodig en worden vervangen door het nieuwe assortiment.
Onder het mom van een hobby (denk aan begeleider knutselclub/modelbouw/ wat dan ook ^_^), kan ik deze dummies gewoon komen ophalen.
Het zijn dummies dus enkel de hulzen en het karton (eindstoppen weet ik niet).
Deze hulzen zijn dus nog niet gebruikt en in perfecte staat ^_^!
Ik ga ze van het weekend ophalen en dan zal ik nog wel wat laten horen.

Edited by Kauyon
Link to comment

Ja die dummies source gebruikte ik ook weleens. Maar aangezien ik meestal pijlen maak is het een beetje onhandig, want je moet gelijk allemaal verschillende maten rammers aanschaffen enzo. Ik heb mijn dummie collectie begin vorig jaar gedumpt omdat ik dacht met pyro te stoppen, maar met O&N begon het toch allemaal weer te kriebelen..
Er zitten geloof ik wel eindstoppen in de meeste dummies.

Edited by sueno
Link to comment

Nou hier een aantal foto's van de cakes die ik me heb gekregen.



Niet in alle dummies zaten stoppen.
Het verschil in prijs is goed te zien in het verschil in stoppen.
Zo zijn er de goedkope chinese orange klei stoppen.
Enorm harde grijze klei stoppen.



En zelfs triplex voet als stop.

Edited by Kauyon
Link to comment

Er zitten nog geen fuseholes in.
Dus uit elkaar halen, maarja als je er lont in wil doen zou dat toch moeten ookal zaten er fuseholes in.

De hulzen uit de goedkope cakes (China) zijn trouwens veel slapper dan de hulzen uit de duurdere cakes (Duitsland etc.).

Link to comment

Ik heb onlangs nog een filmpje gezien waarin ze een chinese methode van rollen laten zien.
Er worden een paar plakken gelijmd papier om een mal heen gedraaid, welke vervolgens
tussen een half ovaal vormige slinger en bak worden gelegd.
Deze perst de huls tezamen tijdens het naar beneden slingeren, waarna de huls van de mal wordt verwijderd en men aan de volgende huls begint.

In Duitsland (nu neem ik aan dat de hulzen daar ook gemaakt worden) zullen deze wel machinaal geperst worden,

Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...