Jump to content
PyroForum.nl

Buskruit


Guest

Recommended Posts

Ik heb een vraagje over de CIA-methode:
Als je je mengsel gefilterd hebt in die theedoek bijv., en het hebt laten drogen, dan hou je toch een soort grof poeder over dat je zo weer uitelkaar kan halen.
Of moet je het nog persen? En b.t.w.: kan persen ook in een schroefbank?

Ik heb nog nooit met deze methode gewerkt, dus zijn dit mischien stomme vragen?

BVD Duvel

Link to comment
  • Replies 168
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Al je echte BP wilt en geen meal powder moet je nog persen,

Eigenlijk kan je met alle apparaten persen maar naargelang de perskracht zal je de diameter van je buis moeten vergroten/verkleinen.

Wat bedoel jij trouwens met "grof poede", bij mijn weten moet je juist zeer fijn poeder bekomen als je de CIA methode gebruikt?

Link to comment
  • 2 weeks later...

Het probleem wat sommige anderen op dit forum hebben met het maken van BP heb ik dus ook. ( Krijg Greenpowder, wat errug leuk is voor op een taart.... maar meer ook niet ).

Na nog ff lezen denk ik ook maar dat ik t advies van ananas volg :) want k weet nog weinig van Pyrotechica af.

Toch maar de kno3+suiker rookbommetjes bouwen... ( met een mooie electronische ontsteking ^^ )

Link to comment

Jaaaah bedankt!

Maar dan is er nog een vraag: wat wordt er bedoeld met 'Goex' en '1Fg, 2Fg' enz.
Dat las ik op een site, en zag aan de filmpjes dat het veel met de brandsnelheid te maken heeft.
Maar wanneer is het dan een bepaalde 'Fg' ?

Gr. Kevin

Link to comment

heey :wink:
Ik heb ff een vraagje, ik heb een kogelmolen gebouwd ( :) met de CKV-leraar :D) en het enige wat ik nog nodig heb is de media (en de grondstoffen ivm. wetgeving checken).
Ik weet dat je loden ballen(zeg het me als je iets beters weet want ze zijn nogal prijzig heb ik gelezen) nodig hebt maar waar kan ik die krijgen want jachtwinkels zitten bij mij niet in de buurt :? :).

Alvast bedankt :wink: , Pyromaarten

Link to comment

Vandaag heb ik op discovery iets gezien over buskruit, het ging eigenlijk over wat ze gebruiken bij een kanon. Vroeger deden ze salpeter,zwavel en houtskool gewoon mengen met een vijzel(green powder dus) en dat in het kanon doen, het brand zeer traag. Later deden ze dezelfde stoffen maar dan drogen ofzo... dan kreeg je korreltjes die heel snel branden, is dit gewoon echte buskruit ? (lijkt mij wel) Hoe maken ze het precies dan?

Link to comment
  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

he Dutch_Razor
heb je nog wat gedaan met die pringles bus?
ik ben bezig mijn eigen kogelmolen te maken en ik ben aan het twijfelen of ik een pringles bus pak of een stuk regenpijp met doppen er op.
trouwens kan iemand me wat zeggen over de gevaren van het maken van buskruit(wil mijn moeder weten) :oops:
o ja wat is de ideale snelheid waar mee de buis/koker moet draaien?

Link to comment

De gevaren van BP maken?
Die zijn er vast wel :wink: .
-Bijv.: Meal powder niet maken met vonkende media.
Als je gewoon je koppie erbij houdt dan zijn er niet veel gevaren :wink: .

En de ideale snelheid was volgens mij 1RPS (maar dat weet ik niet zeker).

Link to comment

Sterker nog, nat millen is beter dan droog millen. De KNO3 wordt (deels) opgelost en zal als het water verdampt veel dichter en in fijnere kristallen op de C en S zitten, en zit zal zorgen voor een betere verbranding, dus weer een extra reden om nat te millen.

[Edit] Zo, even veranderd - terugslaand op de post hieronder - ik had een foutje tussen nat en droog gemaakt [/Edit]

Link to comment

We hebben een openhaard en daarin liggen blokjes houtskool die niet verbrand zijn, dus alleen maar verkoold hout. Verder is het van natuurhout en het is lekker bros. Aan dit spul heb ik niet langer als een half uurtje gewerkt:). Maargoed het kan nog een stuk sneller, ik heb alleen absoluut geen idee hoe snel échte buskruit nou brandt.

Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...