Jump to content
PyroForum.nl

4 inch shell


Recommended Posts

hier ben ik met een filmpje van een 4" round shell met een verassend goede break.

Waarom verassend goed? Ik heb er slechts 2 minuten werk aan gehad, en ik heb geen pasting machine.

De break is alleen met MCRH, de stars waren C6, maar niet genoeg gedroogd wegens ongeduld.

Natuurlijk vraag je je nu af hoe ik het gedaan heb (of niet, lees dan gewoon niet verder...)
Heel simpel, antwoord ik dan:
benodigdheden;
-glasvezeltape (zoals deze : http://www.copenhagenprof.nl/userfiles/gaas_tape(2).jpg, niet die van pyro-stuff, hoewel dat ook zou kunnen werken)
-gewone schilderstape
-hot glue

Hoe?
Snij stukken glasvezeltape af van iets meer lengte dan de omtrek van je shell, doe dit in repen van 2 cm breed voor een 4 inch shell, kleinere shells moeten minder brede repen hebben.
Kleef de eerste reep gewoon vanaf je timefuse tot je bijna volledig errond bent, zoek dan waar de timefuse in de weg zit voor je tape en maak daar een gaatje in je tape en kleef het erover, zodat je tape volledig rond je shell is.
Doe dit nogmaals, maar dan 90° verdraait op je eerste reep.
Blijf dit doen tot alles bedekt is, zorg dat het wel symmetrisch blijft.
Bedek daarna met schilderstape je volledige shell, zodanig dat als je er hard over wrijft, de textuur van de glasvezel er niet meer doorheen zichtbaar is. (3-4 lagen)
Doe dit met repen van je timefuse tot de andere kant van de fuse, dus iets minder lang dan de omtrek.

volgende stap is heel belangrijk: omdat door het geweld van je lift dit wel eens zou kunnen afscheuren langs de fuse, bedek je de kant van de timefuse het best met een laagje lijm, zodat je omhulsel niet kan weggeblazen worden.

Je kan evt een tweede laag glasvezeltape op de eerste doen en dan pas met schilderstape eroverheen gaan, voor extra sterkte voor een salute ofzo.

Deze shell had geen flash booster, wat wel aantoont dat deze manier van pasten behoorlijk goed is vind ik.

EDIT: het was een ronde shell, geen cilinder, excuseer.

TITLE02.avi

Edited by shithousekiller
Link to comment
×
×
  • Create New...