Jump to content
PyroForum.nl

20 gram KClO4/GD


Warez

Recommended Posts

Als ik het goed lees zitten er totaal geen eindstoppen in:? Mooi knal..! Gaat veel harder als een BSC



Nope geen eindstopjes. Dacht als het met Ricassa nr.4 werkt waarom niet met een maatje groter.
Morgen eens proberen met 15 gram Magnalium flash... moet even hard gaan denk ik, aangezien magnalium net ff meer geeft als GD.
Link to comment
Met MgAl wordt magnalium bedoeld, wat magnesium en aluinium door elkaar gesmolten is. Niet gewoon een mengsel dus. Bij mij gaat magnaliumflash harder dan met GD, maar het geeft ook een andere klank.


hmz dat wist ik niet.... er is een duitse gast die verkoopt dark magnalium <20 micron, dacht echt dat het zo gemaakt werd. Aan gezien ik nergens Mg tegen kom hoger als 500 mesh. Maar dat is dus nog beter :lol: Hoe is de klank dan ten opzichte van GD?

gr. Edited by Warez
Link to comment
Guest Ericz

Ik heb een keer met nc lak , een komeet gemaakt van kclo4/gd flash , 20 grams komeet , ik teste er eentje , dat was een nog hardere knal als een lawine pijl echt heel raar , weet iemand misschien waarom dat zou zijn ? Ik weet dat het knalt vanaf zoveel gram in open lucht , 8 gram al ofzo alleen dit was nog lichtjes op elkaar geperst.

eric.

Link to comment

Waarom zou je een comeet willen maken met gd flash?
Dan had je kunnen verwachten dat hij knalde.
En ik weet niet wat voor een aluminium jij hebt maar als hij een beetje goed is knalt hij (in de open lucht) al bij een paar gram (minder dan 6).

Link to comment
Mijn ervaring is dat de knal dieper is.
En er zijn wel bronnen voor fijn magesium van <20 micron. Alleen betaal je er ook redelijk wat voor 12 euro per kilo (in bulk).



In wat voor verhouding gebruik je het dan? Zie wel eens 50/50 voorbij komen en 60/40. Iemand ervaring hier mee?
Link to comment
  • 3 weeks later...
Ik gebruik voor magnesium 50/50 en voor magnalium 60/40.

Heb 50/50 getest: 600 mesh magnalium. 50/50 werkte niet goed bij mij... was meer een harde plof.
60/40 en 65/35 werkt erg goed! Alleen hoor geen verschil tussen de 2. Dus hou het maar bij 65/35 aangezien Darkmagnalium nog al duur is.
Hoor wel veel verschil bij dit goedje als het gaat om lucht in je koker. Gebruik nu 30% vulling.
Link to comment
×
×
  • Create New...