Jump to content
PyroForum.nl

Oudjaarsavond 2007 - 2008


superman21

Recommended Posts

Beste Medeleden,

Ook ik ben afgelopen jaar flink gaan produceren om het nieuwe jaar in te luiden. Bijna alles werd gefilmd en daar heb ik nu dan eindelijk een compilatie van gemaakt. Niet alles was een groot succes, maar er zaten wel wat aardige dingen tussen. Vooral over de eerste device, opgebouwd uit drie fonteinen, was ik zeer tevreden. Het waren twee in een V-vorm gerichte Fe fonteinen, waar tussen een Mg fontein omhoog spoot. Op het filmpje is er niet veel van te zien, door correcties van de camera, maar het was echt prachtig.

Genoeg geleuter, hier het filmpje:


Hopelijk zijn er nog meer mensen met compilaties van afgelopen jaar, die dan mooi in dit topic bijgevoegd kunnen worden.

Link to comment

Leuk zo'n compilatie! Ik vind het ook klasse dat je de falende devices laat zien!
Van je fouten leer je het meest.
Ik heb gister Magix software gekocht, kan ik eindelijk eens gaan knippen in al die filmpjes. Dus van mijn kant komt er ook wel een compilatie.

Link to comment

Leuk dat het gewaardeerd wordt dat ik ook de missers erbij heb gezet. Ik heb er al een hoop van geleerd. En bedankt voor de tips :huh:.

Ik zou je adviseren om je fonteinen en vuurpijlen harder te rammen, of een beter passende rammer te gebruiken. Dat scheelt een heleboel cato's.

Ik weet waardoor sommige van mijn fonteinen (3 van de 10) zijn ontploft. Dit komt wss niet door te zacht rammen, of een niet goed passende rammer (deze past perfect), maar door onderfuelde composities icm een te kleine nozzle. De CATO van de vuurpijl komt wel door te zacht rammen. Ik had namelijk heel het buisje gevuld en toen pas aangestampt, weer helemaal gevuld etc. Moet ik dus niet meer doen.

Ik vond die 'Bleser puple' btw een succes hoor, zo mooi die kleur te krijgen!

De paarse kleur daar was ik ook wel heel tevreden over! Groen en rood zijn ook ontzettend goed gelukt, gemaakt volgens de lage temperatuur Shimizu compositie. Die zaten helaas in de shells die allemaal blind gingen. Mischien moet ik toch maar een primer gaan gebruiken voor die twee kleuren.

Verder denk ik dat er een mod aan mijn post heeft geknutseld, want ineens staat er een youtube player ge-embed in mijn post, :P... Zal ik in het vervolg zelf dan ook maar doen
Link to comment

Ik vind het ook een erg leuk filmpje, met leuke en speciale dingen. Mooi dat paars.

Ziet er wel leuk uit. Ik zou je adviseren om je fonteinen en vuurpijlen harder te rammen, of een beter passende rammer te gebruiken. Dat scheelt een heleboel cato's.


Wat jij zegt is helemaal waar, maar sinds ik vanmiddag een commercieële fontein heb gedummyficeerd, ben ik erachter gekomen dat daar los poeder met stars ertussengemengt inzit. Dat vind ik best wel gek. Het was trouwens een kleine fontein uit ass. fountain(die 4 oldskool fonteintjes in een cellofaantje). Hoe kan het dan dat die geen cato hebben?
Link to comment
Wat jij zegt is helemaal waar, maar sinds ik vanmiddag een commercieële fontein heb gedummyficeerd, ben ik erachter gekomen dat daar los poeder met stars ertussengemengt inzit. Hoe kan het dan dat die geen cato hebben?

Waarschijnlijk gebruiken ze veel trager brandende mengsels in die dingen. Dit komt gewoon neer op veel meer brandstof in je mengsel stoppen. Meer brandstof geeft een tragere verbranding omdat je minder zuurstof ter beschikking hebt. Hierdoor Kun je een kleinere nozzle gebruiken, en zal het losse poeder toch nog een goede fontein geven. Ik heb hier nog niet mee geëxperimenteerd, maar ben dit wel van plan in het komende jaar.
Link to comment
Waarschijnlijk gebruiken ze veel trager brandende mengsels in die dingen. Dit komt gewoon neer op veel meer brandstof in je mengsel stoppen. Meer brandstof geeft een tragere verbranding omdat je minder zuurstof ter beschikking hebt. Hierdoor Kun je een kleinere nozzle gebruiken, en zal het losse poeder toch nog een goede fontein geven. Ik heb hier nog niet mee geëxperimenteerd, maar ben dit wel van plan in het komende jaar.

Ik denk niet dat het zo simpel ligt(meer brandstof). Bij commerciele fontijnen mag en zal er geen resudu achter blijven anders ontploft het hele zaakje alsnog. Het zal wel een bepaald soort mengsel zijn denk ik.
Link to comment
De CATO van de vuurpijl komt wel door te zacht rammen. Ik had namelijk heel het buisje gevuld en toen pas aangestampt, weer helemaal gevuld etc. Moet ik dus niet meer doen.
Dat doe ik ook, maar dan sla ik er 20 keer op met mijn favoriete moker (1500 gram). Dat werkt alleen met elektrabuis, want daarbij kan de sas nog langs de binnenwand 'glijden'. Bij karton is het wel vragen om een cato.

Fonteincomposities horen trouwens underfueled, anders is er geen fontein meer te zien. Het schijnt trouwens dat Chrysantemum of Mistery ideaal is als uitgangspunt voor een vulling voor een fontein, met als toevoeging metaalsnippers of poeder. Ik gebruik het ook vaak als delay voor vuurpijlen, maar dan zonder metaal toegevoegd.
Link to comment

Prachtig, ik vind die shells na 2:00 echt te mooi , prachtig

Die whistle raketten waren ook vet, ook een zeer mooie compilatie. :huh:

Edited by Guest
Link to comment
Ik hoop dat superman21 het niet erg vind dat ik mijn compilatie in deze topic zet.

Dat was eigenlijk een beetje mijn bedoeling van dit topic, dat iedereen zijn oudjaars compilaties/filmpjes erop kon zetten, dus goed gedaan :huh:. Jij maakt mooie shells zeg! En die whistle pijlen schreeuwen echt gaaf. Ik vroeg me van je gewone pijlen af waar je de eindstop van hebt gemaakt. Een of ander bruin goedje? Is dat dat spul dat je met waterglas moet mengen ofzo? Pijlen zien er iig ook heel goed uit!
Link to comment

Hee allemaal, helaas ben ik niet zo goed met filmpjes als met vuurwerk.
Ik heb wel bijna alles gefilmd , in elk geval drie uur ervan.
Mijn eerste compilatie staat ook op you -tube ik plaats de link onderaan.

Wat valt er te zien : de beschreven sparkler( bij sterretjes) fonteintje van de kids rood/ groen . De Jason kaktus met meal, alu en magnesium.. Mijn deels mislukte wheel gold driver en whistle (een driver weigert en constructie schiet los),baby pijl op mijn kin en de day afther .

Ik maak nog wel een aantal filmpjes .

M.V.G. Jason
http://www.youtube.com/watch?v=m4ZeupUyGgw

Edited by Jason
Link to comment
Dat was eigenlijk een beetje mijn bedoeling van dit topic, dat iedereen zijn oudjaars compilaties/filmpjes erop kon zetten, dus goed gedaan :huh:. Jij maakt mooie shells zeg! En die whistle pijlen schreeuwen echt gaaf. Ik vroeg me van je gewone pijlen af waar je de eindstop van hebt gemaakt. Een of ander bruin goedje? Is dat dat spul dat je met waterglas moet mengen ofzo? Pijlen zien er iig ook heel goed uit!


Bij BP raketten gebruik ik een eindstop van 10gram kattegrit. (fijn kattegrit van kittyfriend) Gewoon achter je fuel aanrammen dus.

Die whistle pijlen zijn echt heel gaaf inderdaad. Ik denk dat ik voor de zomer wel een 40mm ID gemaakt heb.
Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...