Jump to content
PyroForum.nl

Kogelmolen Kopen ?


Predjee

Recommended Posts

Is er nog iemand hier die zijn oude kogelmolen wilt verkopen ? Of er tegen vergoeding 1 voor mij wilt maken ?

Het probleem is dat ik niet de know-how heb, en eigenlijk nog veel belangrijker(de know-how is op te zoeken:)), niet de ruimte/gereedschap in bezit heb om zo'n projectje te starten.

Dit terwijl ik het gemis van een kogelmolen steeds meer en meer begin te voelen

Edited by Predjee
Link to comment

Koop een stuk pvc plus 2 einddoppen en koop een doosje met van die staafjes met magneetjes en ijzeren balletjes, die balletjes doe je in je buis met pvc en daarbij doe je je meal. Ga als een gek schudden, ongeveer 3 minuten (ja ja dat is vermoeiend) En je hebt behoorlijk fijn meal dit brand prima voor rockets fontijnen knallertjes etc.

Lijkt mij niet al te moeilijk, is niet duur en werkt prima!

Link to comment

Je kan ook tijdelijk een ventilator gebruiken, natuurlijk niet te vol en te zwaar maken en ook niet uren laten draaien maar als je om het half uur even een pauze inlast zou dit een goede (tijdelijke) oplossing kunnen zijn. Ik doe het zelf ook, heb ook nog geen ander alternatief op het moment maar het werkt echt goed.

Zorg wel dat het niet te hard roteerd, anders heb je er nog niets aan :D Je kan bij de blokker kijken voor zo een ventilatortje, heb er toendertijd 8,95 voor betaald zijn niet zo heel duur je kan het zo duur maken als je wilt :P

Link to comment

Sja hobby's kosten nou eenmaal geld, ik weet wel dat investeren in wat dan ook echt zinvol is.
Ik heb nu een gekochte kogelmolen van € 150,- maar ik weet zeker dat ik er 10 jaar plezier van zal hebben.
De rubberen trommeltjes vind ik iets minder prettig, die moeten zich eerst maar eens bewijzen, hoewel de sluiting wel weer perfect is. En anders maak ik weer een trommel van HDPE die er op past.

Link to comment
Sja hobby's kosten nou eenmaal geld, ik weet wel dat investeren in wat dan ook echt zinvol is.
Ik heb nu een gekochte kogelmolen van € 150,- maar ik weet zeker dat ik er 10 jaar plezier van zal hebben.
De rubberen trommeltjes vind ik iets minder prettig, die moeten zich eerst maar eens bewijzen, hoewel de sluiting wel weer perfect is. En anders maak ik weer een trommel van HDPE die er op past.



probleem is, die link die jij gaf met de molens, ze lijken me zo klein !!
Link to comment

T*ring man, dan krijg je één keer een bron en meteen gaan lopen zeiken?!
Sorry maar dit gaat mijn pet te boven.
Waarom maak je notabene een topic over uitwisselen van bronnen aan, als je ongelovelijk kritisch loopt te doen, met nog een slechte reden ook.

Ga opzoek, naar een dealer, die zit wel ergens in het westen en bekijk zo'n ding gewoon live.
Doe wat moeite voor je hobby. Het is niet alleen snel devices in elkaar flansen en afsteken. :D

Link to comment
T*ring man, dan krijg je één keer een bron en meteen gaan lopen zeiken?!
Sorry maar dit gaat mijn pet te boven.
Waarom maak je notabene een topic over uitwisselen van bronnen aan, als je ongelovelijk kritisch loopt te doen, met nog een slechte reden ook.

Ga opzoek, naar een dealer, die zit wel ergens in het westen en bekijk zo'n ding gewoon live.
Doe wat moeite voor je hobby. Het is niet alleen snel devices in elkaar flansen en afsteken. :D


Haha meen je dit nou ? dit moet echt een grapje zijn of niet ? Ben je echt zo kortzichtig ??

Nee dit moet wel een grapje zijn

Je overtreed hier regel 10. Je hebt geluk dat je maar één warning per keer kan oplopen...

Zonde, had niet gehoeven!

(Richard) Edited by Richard
Link to comment
nouja ik wil toch bijv wel in 1 keer 300 gram kunnen millen ongeveer. Denk je dat die mills dat reden ?
200 gram meal per liter trommelinhoud is een goede hoeveelheid voor een kogelmolen. Mocht je dat niet genoeg vinden, dan kun je hem de volgende dag gewoon nog een keer vullen lijkt me. Als je een Lortone koopt, kun je dat de komende tien jaar elke dag opnieuw doen (= 47 kilo meal per liter trommelinhoud per jaar).

Verder is letterlijk één vierkante meter genoeg om een kogelmolen op te kunnen bouwen. Alleen het zagen zou ik wel buiten doen, anders wordt het zo'n troep.
Link to comment
Haha meen je dit nou ? dit moet echt een grapje zijn of niet ? Ben je echt zo kortzichtig ??

Nee dit moet wel een grapje zijn


Nee hoor, dat is geen grapje.
En ja ik ben kortzichtig, ik reageer op wat ik lees.

Met een dergelijke trommelmachine zoals ik je heb aangegeven kan ik 175 gram Mealpowder in totaal millen. Ik heb iets te weinig media anders kan het nog meer zijn.

Soms moet je eens het lef hebben om wat aan te schaffen of te bekijken.
Link to comment
  • 2 years later...

Verder zit ik met het zelfde probleem: ik wil graag een ball mill, maar heb niet de ruimte (en ouders) om hem te maken. Ik wil er ook niet 1 kopen, want straks wil ik opeens niet meer verder en heb ik minstens 50 euro uitgegeven.

Koop een stuk pvc plus 2 einddoppen en koop een doosje met van die staafjes met magneetjes en ijzeren balletjes, die balletjes doe je in je buis met pvc en daarbij doe je je meal. Ga als een gek schudden, ongeveer 3 minuten


Lijkt me wel wat. :(
Werkt dit echt of was het als sarcastische reactie bedoeld?

Eerste deel van jouw post verwijderd. Reageren op iets van 3 jaar terug heeft niet veel nut. Gebruik a.u.b. hoofdletters! (Prophet) Edited by Prophet
Link to comment

Stalen balletjes gebruiken is niet echt veilig vanwege vonken.

Ik zou zeggen: denk even aan het feit dat goede BP toch echt minimaal 4 uur in een balmill zit, het doel van die quote kan je beter bereiken door alle chemicalien apart in de blender te steken voor een halve minuut, en ze bij elkaar te screenen/mixen.

Dat account gedoe is mij te necro om te kijken waar het nu eigelijk over gaat.

Edited by High Density
Link to comment

Een fatsoenlijke ball mill is nu eenmaal een basis gereedschap voor pyro. Als je daar geen 50 euro kan aan uitgeven (of aan je hobby in het algemeen) zit je niet goed met de keuze van je hobby.
Als je ouders je niet toestaan of je niet helpen om een ball mill te verkrijgen en je wilt ook geen 50 euro aan je hobby uitgeven. Dan kan je beter de praktijk even links laten liggen tot je wel de mogelijkheid (en geld) hebt om een goede start te maken. Dan heb je ineens bedenktijd genoeg om te zien of je deze hobby wel echt wil doen.

Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...