Jump to content
PyroForum.nl

Deel Honselersdijk Ontruimd Om Explosief Materiaal


morpheus

Recommended Posts

HONSELERSDIJK - De politie heeft donderdag in Honselersdijk, een dorp in de gemeente Westland, een buurt ontruimd nadat er in een woning explosief materiaal was aangetroffen.

Dat hebben de gemeente Westland en de politie gemeld. Om wat voor stof het gaat, is nog niet bekend. De gemeente en brandweer geven om 21.15 uur een persconferentie.

De omgeving rond de woning in de Hofstraat werd donderdagmiddag in een straal van honderd meter ontruimd. Het gaat om 353 mensen onder wie de bewoners van gezinsvervangend tehuis De Nederhof.

De evacués zijn ondergebracht in een naburige sporthal. Het Explosieven Opruimingscommando Koninklijke Landmacht (EOCKL) is ter plaatse voor onderzoek.

Het explosief materiaal werd per toeval ontdekt door agenten die bij de woning langskwamen om openstaande boetes te innen. De agenten troffen een dusdanig vreemde situatie aan waarna ze besloten om de hulpdiensten in te schakelen.
Bron: nu.nl

EDIT:
Gelukkig maar:
WESTLAND - De verdachte stof die donderdag in Honselersdijk in een huis is gevonden, is explosief. Waarschijnlijk gaat het om een XTC-laboratorium.

Agenten stuitten in een huis aan de Hofstraat in het Westlandse dorp op een verdachte stof toen ze naar binnen gingen. De Explosieve Opruimingsdienst deed daarna onderzoek. Een straal van honderd meter rond het huis is uit voorzorg ontruimd. Meer dan driehonderd mensen hebben hun huis moeten verlaten, inclusief de bewoners het gezinsvervangende tehuis De Nederhof.

De mensen worden in de sporthal in Honselersdijk ondergebracht.
Bron:rtvwest.nl
(NU.nl loopt achter :rolleyes:) Edited by morpheus
Link to comment

Ik zag het al staan op Nu.nl, en vroeg me ook af van hoe de vucq weet een n00b-agent dat iets explosief is. Het lijkt me in ieder geval niet waarschijnlijk dat er weer een forumlid opgepakt is.

O ja, voor azijnzuur anhydride weet ik een beter doel. Het kan gebruikt worden voor RDX-B in een redelijk eenvoudige synthese. Het enige is dat het vrijwel niet verkrijgbaar is voor de particulier.

Link to comment

PURE PROPAGANDA!

Dit soort berichten zijn er om drugs in zijn algemeenheid in een kwaad daglicht te stellen.

Azijnzuuranhydride word voor van alles gebruikt, ook om asperine te maken.

Misschien valt nitromethaan wel onder de categorie explosieven bij de politie. Vreemd dat dan alles ontruimd moet worden terwijl "de bekende" winkels het in NL het gewoon in 20 liter vaten hebben staan.

Heerlijk leven in zo'n krom landje :rolleyes:

Link to comment
http://www.nos.nl/nos/artikelen/2007/11/ar...A6745E908F.html

16 November 2007
Kort nieuws binnenland
In Honselersdijk (ZH) moesten 353 mensen elders overnachten omdat in een huis verdachte stoffen zijn gevonden, zoals kunstmest, waterstofperoxide en aceton. Mogelijk is er een XTC-lab. Voor 18 gehandicapten was een hotel geboekt; anderen konden terecht in een sporthal.


Nou, gevaarlijke stoffen hoor... :rolleyes:
Link to comment

Misschien hebben ze het even laten detoneren enzo om te testen of het explosief was, en daarna gaan ze kijken wat het eigelijk is... :) Wel een rare situatie weer, ze vinden een stof, ontruimen een gehele wijk en daarna gaan ze eens even kijken waar ze mee te maken hebben... :rolleyes:

-B.

Edited by -.B.-
Link to comment

Nou mooi is dat, dus als ik de politie er achter komt dat ik 500ml aceton en een zak KAS in mijn garage heb staan ben ik zeker een terrorist of maak ik zelf XTC, de nederlandse overheid is echt knettergek :).
Het andere probleem is dat de pers alles vreselijk "oppomt" dus veel erger maakt dan het is, ze doen alles voor een smeuig verhaal.

Bovendien hoe kun je in godsnaam uit kunstmest, aceton en waterstofperoxide XTC maken :rolleyes: .

Volgens mij zeggen gewoon dat ze niet weten om welk explosief materiaal het gaat omdat ze het gewoon fout hebben, en ze alles een beetje in een kwaad daglicht willen zetten.

De politie heeft gewoon niks beters te doen, er lopen genoeg échte criminelen rond in nederland hier word niet echt veel aan gedaan.

Edited by pyrobass
Link to comment

Update:

De explosieven die gisteren in een huis in Honselersdijk werden gevonden, waren bedoeld om vuurwerk te maken. De twee bewoners hebben tegen de politie gezegd dat ze "een mooie knal" wilden maken met de jaarwisseling. De mannen (26 en 31) zitten nog vast.

De explosieven werden toevallig ontdekt door agenten die boetes kwamen innen. Ze vonden waterstofperoxide, aceton en kunstmest in de woning.

Vanwege ontploffingsgevaar werd de buurt geëvacueerd. Meer dan 350 mensen brachten de nacht ergens anders door.
De explosieve materialen zijn in een bos gecontroleerd tot ontploffing gebracht.
Bron: nos.nl
Link to comment

"De explosieve materialen zijn in een bos gecontroleerd tot ontploffing gebracht."

Er zal nu vast een krater achter gebleven zijn ter grootte van een woonwijk hè :rolleyes:
Volgens mij hebben ze zich weer eens druk gemaakt om iets kleins... Ik vraag me ook wel af hoe ze de kunsmest tot ontploffing zouden hebben gebracht :)

Link to comment

Zag net op het jeugdjournaal.(vraag me niet waarom ik daarna keek(stoned, etc))
Dat ze een grote bom voor o&n wilde maken, en het werd zo grappig kinderlijk uitgelegd, "de personen wilden niet van dat slappe vuurwerk en wilde het nieuw jaar met een grote knal beginnen" :rolleyes:

Link to comment

Ja maarja, als ze niet zo uitgebreid te werk gaan denken de burgers nog dat de politiek niet oppast voor het volk, ff wat angst creeeren, zodat elke toekomstige restrictie van de privacy gerechtvaardigd word.

Althans zo zie ik het, noem me paranoide....

Ik vind dat ze iets te onnodig angst creeeren, natuurlijk als er een echte dreiging is het natuurlijk slim om de hele buurt te ontruimen, maar ik kan het dus echt niet snappen waarom ze dit moesten ''opruimen'', zo laat je het publiek denken alsof er op dat moment een reeel gevaar was op een complete destructie van de wijk,

tuurlijk die stoffen waren gevaarlijk, ''gemixt en wel'', ik snap echt wel dat toen die eod of wie die shit ook opruimt zag dat alle grondstoffen los van elkaar in afgesloten houders zaten dat het geen gevaar opleverde.

Maar ze moesten het natuurlijk weer detoneren, geeft de belastingbetalers weer het onjuiste gevoel dat er iets aan hun veiligheid gedaan word.

Noem me gek, maar ik vind dat er iets serieus mis is in dit land, het slaat natuurlijk niet op dit bericht want iemand die de grootste knal ooit wou maken met ap is en blijft natuurlijk een kewle aap.

Ik heb het gevoel dat het richting amerika/yankee land gaat, de bevolking zo indoctrineren dat het zelf geen verstand meer heeft wat de grootste dreiging voor hem is, de overheid of de terrorist....

Mijn zegje op de zaak, soms denk ik; je moet colums schrijven, maar dan word ik wakker. :rolleyes:


Lttrrzz

EDIT:Ja ik klink vast echt paranoide, maar ik bedoel hebben jullie niet dat gevoel wat ik heb, verpaupering van het land..

Edited by Guest
Link to comment
EDIT:Ja ik klink vast echt paranoide, maar ik bedoel hebben jullie niet dat gevoel wat ik heb, verpaupering van het land..


Ik weet ook precies van wat je bedoeld, alles word zo extreem net als Amerika.
En als er tegenwoording in de media over het woord Explosief word gesproken dan word er meteen terrorisme aanvast gekoppelt, mensen nemen tegenwoordig alles bloedserieus van wat er door de media, en de overheid word gezecht terwijl het meeste allemaal maar achter een bureautje in Denhaag word verzonnen.

Wat ik ook vind is dat de nederlandse wetgeving overal in doorslaat zoals bijvoorbeeld met het vuurwerk-beleid.
Als je een rotje afsteekt vóór O&N beland je een nacht in de cel en als je een kg crack hebt en je wordt gepakt en is er bij wijze van spreken bijna niks aan de hand. :rolleyes:

Toch vind ik het nog steeds een wonder hoe ze zo van een olifant een mug hebben kunnen maken. Het is net of het allemaal ter entertaiment dient, of om de burger een beetje tevreden houden Edited by pyrobass
Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...