Jump to content
PyroForum.nl

flash-bang 4 gram


danny db

Recommended Posts

4gram kclo4-german dark alu. In een kartonnen huls, de eindstoppen zijn van lijm en papier. Als lont enkele seconden visco(enkel te zien op film) , en 1.2 min slowmatch=1 cm (dit is te zien in het voorfilmpje) dit was vanboven over de visco geschoven. Mischien wat veel lont, maar dan kan je rustig wandelen en kijken, ipv van te hoeven lopen :P.


Als je goed kijkt zie je de camera bewegen. Van de knal

Zo dit was onze eerste flash-device laat maar weten wat je er van vond. Zo kunnen wij het verbeteren.

Link to comment

Ziet er netjes uit. Alleen 1.2 min voor een lont is ook gevaarlijk. Als er mensen ofzo aankomen die "toevallig" daar lopen.
Verder is de huls in spiraal vorm gerold en langwerpig. Hierdoor krijg je sneller drukverlies. Je zou dus beter een wat bredere huls nemen. En een zelfgerolde huls.
greets

Link to comment

Ja, ik heb dat een keer ergens gelezen. In een langwerpige buis gaat nooit al het kruit aan, Tenzij je huls Loei stevig is. Maar dat was hierbij vlogens mij niet het geval. Omdat hij spiraal gerolt was.
Van een langwerpige huls krijg je een "hogere" knal van. Dit laatste weet ik zeker. Ik heb namelijk een keer 2 knallers gemaakt. 1 langwerpig en een breed en korter. De laatste gaf veel meer een Zware dreun.

Link to comment

En toch gebruikt men niet de volledige kracht van het mengsel. Je ziet ook nog wegvliegende brandende deeltjes flash, conclusie, een onvolledige drukopbouw tenopzichte van de totaal mogelijke gasopbouw van de compositie. Nu is dat in praktijk ook nimmer mogelijk, maar zelfs ook het practische optimum wordt niet behaald door de langwerpige hulzen. Er moet een functie zijn voor totale ontbranding uitgezet tegen vorm/volume/omtrek van de huls. Echter is het bepalen of berekenen van het optimum niet simpel. Voor de geinteresseerden, in die torrent staat wel een boek over thermodynamica van explosies en composities en verder heb ik zelf nog het een en ander aan mooie literatuur. Verwacht overigens niet dat je dit 1-2-3 begrijpt tenzij je op de uni fysica of fysische chemie studeert, en ook dan is het niet makkelijk.

Link to comment
×
×
  • Create New...