Jump to content
PyroForum.nl

Knaller met whistle mix


SuperPyro

Recommended Posts

Hoeveel gram Whistle zit er in ? En hoe heb je het gemengt ?

Ik denk niet dat hij het gemengd heeft, maar het zal wel uit fluitpijltjes komen waar hij het eerst over had.

iig Pas op met dat lontje. Er zijn zat leden die je wat visco kunnen verkopen (pm) wat de boel aanzienlijk veiliger maakt.
Link to comment
Dat lontje is levensgevaarlijk, haal dan een lonte uit een romeinse kaars als je geen toegang hebt tot visco. Heb je dat wel, koop het.
Ik ben benieuwt hoe je het gaat doen, het aansteken. Ga je filmen ?

Hoeveel gram Whistle zit er in ? En hoe heb je het gemengt ?

Ik heb al gezegt dat ik het ging filmen :), en rond de 7 gram.

Ik denk niet dat hij het gemengd heeft, maar het zal wel uit fluitpijltjes komen waar hij het eerst over had.

iig Pas op met dat lontje. Er zijn zat leden die je wat visco kunnen verkopen (pm) wat de boel aanzienlijk veiliger maakt.
Ik heb het gekocht van een vriend.
Link to comment

Heb je de whistle gekocht van een vriend? :) Of gewoon het hele device? Hoe dan ook vind ik het maar omslachtig. Als je het zelf maakt heb je er veel meer aan en ben je zeker dat het goed is gemaakt. Ben best ook wel eens benieuwd hoe die gaat presteren met deze eindstoppen.

Link to comment

Aangezien wistle enorm snel is hoop ik niet dat je je klauwen kwijt raakt door een lontje uit een rotje. Die lontjes zijn namelijk erg klein.
En ik zou ook wel eens willen weten of je alleen wistle van je vriend kocht of gewoonweg de hele device.

Aangezien je wistle van iemand koopt ben je volgens mij nog aardig een beginner, En wistle is een erg linke hap. Je kunt beter eerst beginnen met wat ''lichtere'' zooi. Bv met wat flash ofzo. Het is veel leuker om gewoon alles zelf te maken en te leren omgaan met de krachten van de spullen die je gebruikt is erg belangrijk :)

Link to comment

Om goed Mp te maken heb je toch al snel een ballmill nodig. De chems die je nodig hebt voor flash #5 kun je gewoon appart tot poeder vermalen met je mortier en vijzel(behalve Al, maar dat kun je gewoon erg fijn kopen) en dat kun je gewoon samen mengen. Naar mijn idee kun je, als je geen ballmill hebt, beter met de Kno3 flash beginnen dan met Gp. Dat brand gewoon te langzaam om mooie knallen mee te maken.

Om de lont te verlengen kan je een rietje met GP/MP(rotjeskruit kan ook) vullen en dat over het lontje heen schuiven, vooraan het rietje steek je dat dan aan en dan brand het langzaam richting het lontje ;) Succes.

Rico. :)

Link to comment

Whistle is wel gevoelig maar zolang hij er niet in gaat boren, op slaan en dat soort dingen kan er niet veel mis gaan. Het zou ook niet mijn eerst keus zijn om mee te starten. En verleng die lont zoals al eerder is gezegt.

Chriz

Link to comment

Wat ik mij nou altijd afvraagd. Is dit nou niet gevaarlijk
In een lontje zit natuurlijk een klein beetje zwavel en whistle is weer gemaakt van een cloraat.
Reargeer de boel niet een keertje met elkaar? :)

Of is er zo minescuul beetje zwavel om het met de cloraat te doen?
Ik doe meestal uit voorzorg nc lak op het lontje dippen.

Gido

Link to comment

Volgens mij kan het makkelijk hoor. Maar aangezien veel mensen mij vertelden dat Kaliumchloraat met Zwavel meteen ontbrande als er wat vocht bij kwam, Heb ik dit weekend ook nog wat getest ; Kclo3/S 1 gram met 1 ml water. Na half uurtje nog niks gebeurt. met minder water en meer water gebeurde er ook geen fuck. Mijn menig, er gebeurt niks waneer je er niet op gaat meppen ofso(Wat een leipe zin :) ). Eigenlijk wel grappig, wistle mix is gevoelig voor schokken, maar Kclo3 S ook. Moet je dus dubbel oppassen :P

Die miniscule hoeveelheid van Kclo3 S gaat volgens mij dus echt niet met elkaar reageren ;)

Link to comment
Aangezien wistle enorm snel is hoop ik niet dat je je klauwen kwijt raakt door een lontje uit een rotje. Die lontjes zijn namelijk erg klein.
En ik zou ook wel eens willen weten of je alleen wistle van je vriend kocht of gewoonweg de hele device.

Aangezien je wistle van iemand koopt ben je volgens mij nog aardig een beginner, En wistle is een erg linke hap. Je kunt beter eerst beginnen met wat ''lichtere'' zooi. Bv met wat flash ofzo. Het is veel leuker om gewoon alles zelf te maken en te leren omgaan met de krachten van de spullen die je gebruikt is erg belangrijk :)

Ik heb al wat buskruit knallers gemaakt, dus daarom wil ik met whistle een knaller maken. Ik heb de knaller niet overgekocht, volgende keer zal ik wel wat foto's maken van wanneer ik hem maak.
Link to comment

Als je zegt dat je hem niet hebt overgekocht geloof ik dat heus wel hoor, maar soms zijn er wel eens mensen die gewoonweg alles overkopen en zeg van kijk eens, heb ik gemaakt... Snap je?

Wist ook niet of je al ervaring had met Gp/Mp & Stuff :)

Veel plezier er mee ;)
Rico.

Link to comment
×
×
  • Create New...