Jump to content
PyroForum.nl

"Straat Deurne ontruimd na vondst verdachte stoffen"


Superstijn

Recommended Posts

  • Root Admin
Ze kunnen je ook nooit verplichten het wachtwoord te geven aangezien je dan zou meewerken aan je eigen veroordeling.

Daar zou ik niet 100% op vertrouwen, er staat me iets van bij dat als je codeerde bestanden hebt je verplicht bent deze te decoderen. Anders kunnen ze je lang(er) vasthouden (tot zo veel maanden, ik weet het niet precies), dan normaal maximaal (als ze geen bewijs hebben). Dit is in de VS in ieder geval zo, of het in Nederland ook zo is weet ik niet zeker.

Met Truecrypt kan je een verborgen partitie aanmaken binnen een truecrypt partitie. Je kan niet zien dat deze bestaat zelfs al zou je het wachtwoord van de eerste partitie geven. Ze kunnen dan dus nooit bewijzen dat je (nog meer) gecodeerde bestanden hebt.
Link to comment
  • Replies 147
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Eerst houden ze je 6 uur, dan 3 dagen, dan nog eens 3 dagen. Als dit nodig is en er een reden voor is dan. Daarna werken ze elke keer met 30 dagen geloof ik. Hoe lang ze je ook opsluiten, het is voor een goed doel om niks te zeggen als ze jou willen pakken.

Als hij nou online zou komen (forum, msn ed.), is het denk ik beter om even niks te zenden. Zelfde geld is het de politie die op z'n pc zit. MSN bijvoorbeeld springt vanzelf aan normaal.

Link to comment

Nouja, msn springt niet bij iedereen automatisch aan. Bij mij in ieder geval toch niet. Je kan wel automatisch inloggen maar ik denk niet dat ze zo laag gaan vallen om toch maar aan info te komen. Als ze na een tijd ondervragen zijn verhaal hebben weten ze wel hoe het zit. Als hij terug is zal hij waarschijnlijk zelf wel zijn verhaal doen dus gaan vragen heeft geen zin. Natuurlijk moet je dan nog oppassen wat je allemaal zegt en vraagt want hij zal niet helemaal losgelaten zijn.

Ik hoop dat het meevalt en dat de straffen en boetes of wat dan ook niet te erg zijn en dat het niet meer te lang duurt. Het is altijd balen wanneer zoiets gebeurd, niemand wil voor terrorist aangezien worden.

Link to comment

Nu vind ik het toch een beetje raar worden. Ze mogen je eerst 6 uur, en daarna 2 keer 3 dagen vasthouden. Als dat niet genoeg is wordt er elke keer 30 dagen bij getelt. Het is nu al een week geleden. Ik weet niet of dit allemaal wel nog goed is. Bij die andere keren dat er iemand gepakt werd was er na 2 dagen wel weer nieuws. Ik heb toch het idee dat ie vast zit en dat ze z'n pc hebben. Gezien er nog geen nieuws is raad ik het toch aan om een beetje voorzichtig te zijn.

Link to comment
Aangezien je in een internet-cafe ook het net op kan, zou het kunnen dat hij even niet wil posten vanwege familie/politie die meeleest.


Ja, of hij zit gewoon in een cel en kan daarom met geen mogelijkheid op internet. Mij lijkt dit toch wat realistischer, zeker omdat hij op geen enkele manier online komt of iets zegt. Ik denk dat als hij vrij zou zijn dat hij op z'n minst zou vertellen dat ie vrij is en dat ie dan even rust zou willen. Ook vanwege een ander feit is het goed mogelijk dat ze z'n pc doorzoeken, maar dat is niet zo goed om in het openbaar te vertellen aangezien de polite vast wel meeleest.

hier nog een link naar een pagina met een filmpje artikel en filmpje
Link to comment

OMFG!
Dat filmpje... :P

Even de hele buurt tegen 'm opzetten. (Over rare typetjes gesproken :P )
En dan die politiewoordvoerder oid met z'n "separaat".

Als je die dingen daar ook ziet lijkt het mij ook niet echt al te onwaarschijnlijk dat 'ie nog 'vast zit'...
Politiejeep, 2 Recherchebusjes oid, ambulance, soort mobiel commandocentrum van de brandweer, brandweervrachtwagentje (iets met chemicalien-shit zal 't wel zijn), Van Gansewinkel + EOD ;)

Link to comment

Ze blijven ook maar de woorden "gevaarlijke stoffen" gebruiken... :P Ze weten nieteens waarom het gaat, behalve aceton, zoutzuur en kaliumnitraat, en ja, dat is effe gevaarlijk, daarvoor zou ik ook wel ff een straat ontruimen... ;)
En dan vragen ze of ze dat van die mensen hadden "verwacht", nou nee ik had nou echt niet verwacht dat iemand kunstmest, wat doe het zelf spullen, en wat zooi van de drogisterij zou hebben, dat zou je toch alleen verwachten van iemand met een legerbroek en legerschoenen aan. :P

Link to comment

Damn.

Hij heeft nog steeds niet gereageerd ;).
Ik begin nu een beetje bang te worden, ik herinner
mij een zeker frituur-snack die (dacht ik) met hem
omging. Sinds het voorgeval niets meer van 'm gehoord.

P.S> Kunnen we de geheimzinnigheid qua namen droppen?

EDIT: Frituur-snack "Last Active 12th April 2007 - 15:11".
Worden we hier opgerold? Members verdwijnen zomaar?
Frituur-snack was dacht ik althans redelijk active, opeens
verdwijnt 'ie zonder reden. Paar weken later "verdwijnt"
(een van?) z'n pyro maten. Het blauw wil niet vertellen hoe
ze bij hem zijn uitgekomen (is dat normaal?).


Excuseer mijn complot-theoriën maar ik vind dit de discussie waard.
Zijn er misschien nog meer members opeens non-active geworden?

Link to comment
EDIT: Frituur-snack "Last Active 12th April 2007 - 15:11".
Worden we hier opgerold? Members verdwijnen zomaar?
Frituur-snack was dacht ik althans redelijk active, opeens
verdwijnt 'ie zonder reden. Paar weken later "verdwijnt"
(een van?) z'n pyro maten. Het blauw wil niet vertellen hoe
ze bij hem zijn uitgekomen (is dat normaal?).


Excuseer mijn complot-theoriën maar ik vind dit de discussie waard.
Zijn er misschien nog meer members opeens non-active geworden?


Hmm...
Inactiviteit in de top 20 posts:
SoulPredator: Last Active 21st April 2007 - 18:06
Nitroglycerin: Last Active 26th April 2007 - 09:41
Duvel: Last Active 11th April 2007 - 15:19
Oscar: Last Active 12th April 2007 - 12:09
Exhile: Last Active 16th April 2007 - 20:09
Moloch: Last Active 6th November 2006 - 15:18
Last Active 21st April 2007 - 18:21

Ik vraag me af wat dit te zeggen heeft...
Bedenk hierbij wel dat op 10 April op het forum kwam te staan dat Bastieboy een ongeluk heeft gehad en dat het forum op 11 April van Domein is verandert.
Link to comment

Jongens, ik heb net met Frituursnack gesproken.

Met hem gaat het goed, hij is begin dit jaar gestopt met pyro. Hij heeft
van het incident bij SP gehoord en daarna is de EOD met
een aantal man bij hem langs geweest, hij was gestopt
dus is er niet gevonden.

Sinds dien heeft hij niet meer met SoulPredator gesproken.
Volgens hem heeft "het blauw" via gamekeeper gekeken welke
personen het "lijpst" bezig waren en zijn ze die op gaan sporen.



Verder, ik denk dat Nitro en Exhile hoge prioriteit zouden hebben gehad in
zo'n geval. Kent iemand hun en of kunnen we met z'n alle proberen kun te bereiken?
Normaal zou je denken dat het in de krant komt MAAR stel dat ze ons proberen
op te rollen en het daarom uit de krant houden, bij SP ging dat niet omdat ze
een straat moesten ontruimen.

Link to comment
Nitroglycerin: Last Active 26th April 2007 - 09:41
Duvel: Last Active 11th April 2007 - 15:19
Oscar: Last Active 12th April 2007 - 12:09
Exhile: Last Active 16th April 2007 - 20:09
Moloch: Last Active 6th November 2006 - 15:18
Nitro heb ik 23 April nog gesproken op Msn, daarna herinner ik me niet of hij on is geweest of niet.
Duvel is iig niet opgepakt, maar hij houdt het rustig qua pyro. Ik spreek hem wekelijks.
Exhile is ook nog geregeld op msn geloof ik.
Oscar was de laatste tijd niet meer zo actief.
Moloch inderdaad ook al lang niets meer van gehoord.
Link to comment

Ok te ziek dit, maar ff de rest van me spullen naar een andere locatie gebracht, straks word ik nog voor terrorist aangezien door dat kilotje KNO3 dat ik in me huis had.

Ik ga me voorlopig ff stil houden en me alleen nog met de theorie bezig houden.



Lttrrzz

Link to comment

Rustig maar jongens, met mij is alles goed. ;) Maar toch wel prettig om te weten dat er ook op wordt gelet.
Ik ben nogsteeds wat druk met school, hoewel dat nu weer afneemt. Ik moet eigenlijk wel weer chemie serker oppakken, maar door omstandigheden van de locatie van mijn chems is dat een beetje moeilijk. Maar binnenkort is dat weer voorbij. :P

Link to comment

Misschien een idee dat iemand "z'n huis" opbelt, en evt aan z'n moeder ofzo vraagt hoe de zaken er voor staan...
Daar is iedereen natuurlijk benieuwd naar, en 't geeft meteen een hoop duidelijkheid.

Just an idea. ;)



EDIT:

Van het vertellen dat het nodig is om voor ''terrorisme'' op te passen ontstaat natuurlijk ook een zekere angst en oplettendheid.
Lijkt wel een beetje op The Matrix :P
Als Neo die vaas omgooit bij The Oracle...
("would you still have broken it if I hadn't said anything?")
Link to comment

Gelukkig gaat het met de meeste goed. Ik vraag me af wat ze nu met hem willen doen. Zoals ook werd gezegd door die woordvoerder waren er alleen de chems om HE te maken. Dat is dan misschien niet veilig in de ogen van de gemiddelde burger, maar volgens mij is het niet de bedoeling dat mensen opeens gezocht moeten worden omdat de gemíddelde burger banger wordt. Ga dan maar bij de reclames kijken op TV. Van het vertellen dat het nodig is om voor ''terrorisme'' op te passen ontstaat natuurlijk ook een zekere angst en oplettendheid. Dit gaat bijna altijd gepaard. Bijna nooit oplettendheid zonder angst.

Opeens vinden mensen dat alles wat met chemie te maken heeft en onbekend is op de eerste plaats eng en gevaarlijk is. Dan worden mensen opgepakt voor dingen die eerst gedoogd werden omdat niemand er last van had. Alleen omdat steeds meer mensen bang worden voor het onbekende en Chemie in het algemeen. En dus vinden ze dat die mensen maar gevaarlijk zijn. Zitten we weer in de tijd van Jezus dat het volk mocht schreeuwen of iemand voor de leeuwen moest of niet? Daar lijkt het tegenwoordig wel op.

In de ogen van een geleerd iemand die een behoorlijke kennis van chemie heeft kan dit anders best een veilige situatie zijn bij 'm. Alles opgesloten in goede yerrycans is geen probleem. Je hoort ook niks van de politie. Waarom zetten die niet eens voor de verandering een post op het forum of andere media waarin ze laten weten waarom ze dit doen en waar het ze om gaat. Concreet dan wel, want 'staatsveiligheid' kan vanalles zijn. Of heeft een politieman een gat in de arbeidsmarkt gezien om door veel hobbieïsten op te pakken meer kans te maken op promotie?

Link to comment

Wat is het bewijs? Het is zelfs mogelijk dat wordt verteld dat het de chemicalien van zijn moeder waren, maar dat die zo bang was voor terrorisme dat ze het spul allemaal in haar tuinschuurtje heeft neergezet. Volgens mij is er niet bepaald veel bewijs voor een terroristische aanslag, maar daar weten alleen hoofdverdachte (en misschien hij zelfs ook niet - ) en de politie van. Wanneer er wel bewijs is zou het een stuk minder prettig kunnen uitpakken.

En ik ben het met Julicher eens, men blaast de boel gigantisch op. Media en chemie gaan niet samen. Waarom? Omdat het te complex is om in een keer te begrijpen. Doordat het te complex is om kort uit te leggen wordt het voor mensen net zoiets als magie, iets dat alleen duistere mensen kunnen doen. Óf je moet er speciaal voor zijn opgeleid en in een lab werken.

Link to comment

Hehe, als ik dit topic nu doorlees begin ik te denken dat er een paar paranoïde mensen zitten hier. :P Maarja, langs de andere kant kan je nooit voorzichtig genoeg zijn bij deze hobby. Met SP lijkt het wel serieuzer dan ik eerst dacht, ze overdrijven ook wel wat maar dat komt hem niet allemaal ten goede.

Als ze hem trouwens hebben gevonden via dit forum zie je weer waarom je nooit teveel informatie over jezelf mag vrijgeven via het net. Dan wordt het wel iets te makkelijk voor de politie. Bij een vriend van me hebben ze overlaatst ook binnengevallen en al zijn stoffen meegenomen. Dan ben ik toch blij dat ik al eventjes niet meer zo actief ben, als ze nu binnenvallen zouden ze alleen een hoop keurig opgeslagen stoffen vinden en daar kunnen ze niks mee doen. ;)

Link to comment
Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...