Jump to content
PyroForum.nl

2'' Round Shell Tutorial


yellowcard

Recommended Posts

Mensen,

Ik las in het topic van Richard's karton verkoop dat er behoefte was over hoe je nu precies mooie shell's maakt van die bolle kartonnetjes...
Nu ziehier, een tutorial ;) . Het is met powerpoint gemaakt.
Ik heb 'm gemaakt een beetje op de Amerikaanse manier, met dat whistle in het midden enzo.

Hopelijk hebben mensen er wat aan.

Groetjes, Yellowcard :(

edit:
Ik heb hieronder ook de foto's gezet, voor de mensen die geen PowerPoint hebben. Nu heb je er alleen geen tekst bij :P

2___Round_Shell_Tutorial.ppt

Link to comment
Guest Richard

Hey

Prachtig om te zien dat je nu al aan het knutselen bent. Maar je moet ze zo niet maken. Hierdoor krijg je niet zo mooie break. Je kunt ze beter op de Japanse manier maken. Daarnaast weet ik niet wat voor type sterren het zijn, maar verhoudingsgewijs klopt het niet.

Ook moet je niet puur Whistle gebruiken in combinatie met Stars. De kans dat je sterren blind worden geblazen is hierdoor erg groot. Je moet je whistle combineren met Corncob.

In plaats van smeltlijm tussen de twee schaaldelen kun je volstaan met een simpel tapeje om de schaaldelen lichtelijk vast te zetten.

Ik had van de week mijn foto's over shell's willen posten, maar werd getipt dat er iemand gepakt was op foto/video materiaal?

Ik laat dat dus maar achterwege.

Richard

Link to comment

Mooie tut, de foto's doen het hem. Alleen inderdaad mis ik iets dat de sterren zekerweten af laat gaan. (hoe noem je dat, opvulmiddel).

Ik vind de shellcasing wel erg dik trouwens, is dat normaal ? De casings die ik maak zijn een stuk minder dik... meer richting 2mm.

Waarom stop je trouwens zulke grote sterren in die shell, ik denk dat iets kleinere sterren ook nog een mooi effect geven, vooral omdat het er dan meer zijn.

Link to comment

Heej,

Dat de sterren zo groot zijn komt eigelijk puur en alleen doordat ik geen kleinere spuit heb... en dus geen kleinere stars kan pumped.
Verder, ik heb hem nog niet afgestoken, maar ik weet bijna zeker dat e stars wel aan gaan. D1 is best makkelijk te ontsteken.

Ik ga nog op zoek naar een 2ml spuit, heb nu een 5ml.
Hoop dat ik binnekort een filmpje heb van de shell.

Link to comment

Mijn stars zijn bij 2'' altijd veel kleiner. (cutstars of idd hele kleine pumpeds) Zodat je de hele wand van je shell bedekt met stars. Daar sprenkel je wat bp tussen de gaatjes, en leg je er een tissuepapiertje op. Lontje door papiertje duwen.

Dan vul je het op met pulverone oid, liever geen puur whistle. Dan knip je je overstekende papier weg. Dit klap je dicht en zet je vast met een stukkie schilderstape. Gewoon dat hij niet meteen openvalt. Effe pasten, en je shell is klaar. Spiken doe ik niet meer aan.

Link to comment

Ontsteken je stars wel als je whistle gebruikt? Mijn ervaring is dat de stars niet ontsteken en dat komt denk ik doordat whistle hiervoor te snel was, het maakt natuurlijk wel uit wat voor stars je hebt maar gemiddeld is bp of h3 denk ik wel beter.

-B.

Link to comment
×
×
  • Create New...