Jump to content
PyroForum.nl

Mortier


yellowcard

Recommended Posts

Hallo,

Zoals belooft de video van mijn mortier/shell.
Mortier buis op 5cm na helemaal ingegraven.

In de shell zaten 15 kleine round stars:

KClO3..................... 70
Al........................... 20
Natriumbenzoaat....... 10
Dextrine...................... 5

Volgens mij verder ze een beetje kapot geblazen. Ik doe altijd Bp tusse de stars :) raad iemand iets anders aan ? Ze moeten natuurlijk wel ontstoken worden goed.

Al met al wel weer eens leuk om een mortier te maken ! Doe ik nooit. Iemand tips over hoe je dat Bp handig onder je shell kan plaatsen ? Ik heb quickmatch gebruik als ontsteking.

Nou dat was het wel.
Iemand nog een leuke compo voor stars trouwens :D altijd welkom :P .

Groetjes, Yellowcard

Vette_Mortier.mpg

Link to comment

Spijt me Warcore. Maarja, je moet ergens beginnen.

Nog een Shell gemaakt :P . Toch wel erg leuk die mortieren, en iets minder werk dan Vuurpijlen.
Dus, zie de foto voor de shell, zonder Quickmatch en bakje met de Bp, en het filmpje voor nouja je weet wel.

Jammer dat de Break niet/slecht is gefilmt. In het echt was hij erg mooi, ong. 12 stars die roze/rood achtig brandden, was erg leuk om te zien.

Groetjes, Yellowcard :)

ps. De lonte van de shell is op de foto ook nog niet ''gespleten'' trouwens. Dat had ik ook nog gedaan.

Mortier_2__weiland_Witte_shell..wmv

Link to comment
  • 2 weeks later...
Volgens mij verder ze een beetje kapot geblazen. Ik doe altijd Bp tusse de stars :) raad iemand iets anders aan ? Ze moeten natuurlijk wel ontstoken worden goed.
Buskruit? Prima!
Maar als je stars kapotgeblazen worden ligt dat niet aan je break charge, het ligt aan je stars zelf. Beter drogen is de sleutel.
Een dag drogen is te weinig, twee dagen drogen komt in de buurt, een week drogen is pas écht goed.
Begin dus met O&N ook vroeg genoeg met je stars!
Als je ze dan gewoon in een afgesloten pot stopt met vochtvreter erin zijn ze bijna eeuwig houdbaar. :P

Ik ga over een week vast wat rolleds maken voor Oud en Nieuw, je kan niet vroeg genoeg beginnen. :D

gr,
Stijn
Link to comment
×
×
  • Create New...