Jump to content
PyroForum.nl

2 verschillede flash compositie's


yellowcard

Recommended Posts

Hallo mensen,

Ik heb een test gedaan met 2 verschillende (KMnO4) flash compositie's, om te kijken welke nu het beste was.

Deze 2 heb ik gestest:

KMnO4....... 5
Al.............. 4
S............... 1

vs.

KMnO4....... 12
S............... 10
Al................7

Ik zou zeggen, maak zelf een gok of denk logisch na en check dan het filmpje B) .

De test:
2_flash_compositie_s.wmv

Groetjes, Yellowcard ;)

Link to comment

Leuke test Yellow!
Nu weten we teminste welke er beter is.. ;)

En als je nou echt van testen van Flash poeders houdt, wil je meteen de volgende testen:
KMnO4.....3
Al............2
S.............1
Ik ben benieuwd of deze mischien nóg beter is..
Als je 'm gaat testen op dezelfde manieren: Bedankt..!! B)

Link to comment

Ik kan je alvast vertellen dat een 3g knaller met die mix (mijn favo flash trouwens) ongelooflijk luid is! Een echt zware donderslag, ideaal om familiefeestjes op te luisteren B) . IMHO is deze klassieker dan ook beter...


[edit]@Duvel: ik bedoel dus de mix die jij vermeldde [/edit]

Link to comment

Het is wel duidelijk dat het snel verbrandt. Alleen ik heb het niet zo met KMnO4. Ik snap ook niet zo goed dat jullie deze oxidator bijna als standaard gebruiken bij flash. Het gaat wel hendig snel, maar dat gaat ook ten koste van de veiligheid. Mijn KNO3 flash gaat behoorlijk snel, en dat is alleen KNO3 als oxidator. In een afgesloten ruimte wordt meer druk opgebouwd en gaat de verbranding nog sneller, en dat is behoorlijk snel voor KNO3. Ik maak iig geen KMnO4 flash in een afgesloten koker of andere ruimte (dus geen knaller met KMnO4).

Link to comment

De test tussen de 2 KNO3 flashes meer voor aan te geven hoe veel sneller die is en voor inschatting hoe snel tegenover andere flashes. Een vergelijking met KMnO4 kan natuurlijk ook. KMnO4 is natuurlijk sneller maar voor KNO3 kan ik je zeggen dat dit helemaal niet slecht is en behoorlijk snel.

Link to comment

Mooie test Yellow.
Die tweede is een variatie op mijn Geïmproviseerde KMnO4 flash he? Of niet?

Maar als ik eens fijn aluminium (20micron oid) weet te bemachtigen, ga ik me eens wagen aan Photoflash en wat andere 'extreme' flashes.
Review daarvan krijgen jullie ook natuurlijk, alleen eerst is zulke Al zien te regelen..

gr.
Stijn

Link to comment

Ik heb de volgende twee Flashes getest:

3 - 2 - 1 [KMnO4 - S - Al]
12 - 10 - 7 [KMnO4 - S - Al] (snelste uit test van Yellowcard)

Beide getest met 2 gram, KMnO4 gevijseld in een vijzel (dúh) en de S & Al onder diapeer-methode erbij gevoegd.
Hier zijn de filmpjes:
(3-2-1): P1000650.MOV
(12-10-7): P1000652.MOV

Zoals je ziet, is de 3-2-1 versie een beetje sneller. Het geluid was dan ook "Whoeeeeshf".
Dat van de 12-10-7 was een beetje "Shuuugrr" ;) (lekker duidelijk B) )

Dan weet men dat ook weer.

Link to comment
×
×
  • Create New...