Jump to content
PyroForum.nl

Nieuws Topic [OUD]


morpheus

Recommended Posts

Ik werk bij een supermarkt, en lijkt wel alsof het een virus is, maar steeds meer kleine jochies komen gootsteenontstopper halen en de rest van het verhaal. Ik zeg altijd dat ze het niet mee krijgen. Maar ja, een uur later bij een domme kassiere krijgen ze het bijvoorbeeld wel weer mee.

Ook mijn ma (zelf ben ik 20 met aardig wat ervaring en zoek het tot de bodem uit, voor ik gekke dingen doe) begon over die ezel en die vrouw met het kindje. Ze denkt dat ik ook het dit soort dingen bezig ben, wat helemaal niet het geval is :angry: .

Nog een voorbeeld, maatje van mij, ik dacht dat het ook een verstandige pyro was, nou nee dus.
Gister avond kreeg ik ruzie met hem. We hebben (2 vrienden en ik) een kleine hoeveelheid BP gemaakt, en 1 van die 2 zei tegen mij dat hij ermee zou stoppen als wij geen dikke bommen gisteraaf gingen maken. Hij kwam niet met een plan voor een koker en eindstoppen!! Hij wou het in een flinke ijzeren pijp doen en even dicht gaan zitten slaan.
Naja, jullie begrijpen wel waarom ik ruzie heb, omdat ik dus gewoon hier niet aan mee wil werken.
Volgende keer ga ik zelf wel aan de slag zonder k3wls.

Oja, hij was ook zo slim om op te scheppen tegen zn scheikunde docent, over dat we bp hadden gemaakt.
Hoe lang zou het duren voor de politie bij mij voor de deur staat :):P:D
(Aangezien alles kwa chems enz. hier liggen)

En nitro, als iemand bij mij een croftybom voor mn poten flikkerd, zou ik ze ook **CENSUUR** , ja...te grazen nemen!

Grtz Cedy_NL

Link to comment
  • Replies 155
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Zeer mooi van jou dat je die kindertjes geen onstopper laat meenemen, je zou ze er nog een dikke preek bij moeten geven zodat ze het gewoon niet meer in hun kop halen om te gaan halen. Wat je discussie met je vrienden betreft, zoiets moet je nou eenmaal meemaken om te zien hoe k3wl ze wel niet zijn. Daarna kan je gewoon in alle rust verder werken en hun gewoon niet meer op de hoogte brengen. Veiliger voor jou, hun en de rest van de wereld. :angry:

Link to comment
  • 4 weeks later...
HILVERSUM - De Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding (NCTb), Tjibbe Joustra, vindt het zorgelijk dat op internet instructiefilms opduiken die gedetailleerd laten zien hoe je een explosief of een bomgordel kunt maken. De video's zijn nu nog in het Arabisch. Joustra denkt echter dat het een kwestie van tijd is voordat ze in het Nederlands zullen verschijnen.
Hij zei dat maandagavond in het actualiteitenprogramma NOVA. Geschreven bomhandleidingen waren al eerder te vinden op internet.
Nu gaat het om video's die precies laten zien welke materialen nodig zijn, in welke hoeveelheden en wat iemand vervolgens moet doen om een bomgordel of ontsteking te maken. Volgens Joustra ontwikkelt internet zich tot een soort virtueel trainingskamp.

De NCTb publiceert dinsdag een onderzoek naar het gebruik van internet door radicale moslims. Volgens Joustra zijn er honderd à tweehonderd Nederlandstalige radicaal-islamitische websites in de lucht. In februari 2005, drie maanden na de moord op cineast Theo van Gogh, nam de Tweede Kamer een motie aan waarin de regering werd opgedragen dergelijke sites op te sporen en te sluiten. Volgens Joustra is daar echter weinig van terechtgekomen.

Tegen de inhoud van enkele sites is wel opgetreden, maar dat aantal is op de vingers van een hand te tellen, aldus de coördinator. Veel radicale Nederlandstalige sites zijn wel verplaatst naar servers van buitenlandse providers. De NCTb hoopt dat de studie ertoe zal leiden dat ook gematigder moslimgroepen hun visie op internet gaan verspreiden.

Het is onwaarschijnlijk dat terroristen een 'cyberaanval' tegen het internet zullen plegen, zo blijkt uit het onderzoek Jihadisten en het internet. Ook is het niet erg waarschijnlijk dat ze aanvallen plegen waarbij het internet als wapen wordt gebruikt.

Radicale moslims gebruiken internet wel veelvuldig voor trainingsdoeleinden, mogelijke voorbereidingsactiviteiten en propaganda.

Een terreuraanval op de infrastructuur van het internet, zoals computerparken en verbindingslijnen, is laagdrempeliger dan een zelfmoordaanslag. Nadeel is echter dat het uitschakelen van het internet ook de 'jihadistische infrastructuur' treft.

Bovendien appelleert dit niet aan het martelaarschap. Een succesvolle cyberaanval is ook vrijwel onmogelijk, omdat daartegen al veel maatregelen zijn genomen, aldus de NCTb.


Dusz...
Link to comment
  • Root Admin
Joustra denkt echter dat het een kwestie van tijd is voordat ze in het Nederlands zullen verschijnen.
Alsof, indien het uberhaupt in het Nederlands verschijnt, er dan opeens horden moslims zichzelf gaan opblazen.

Allemaal bangmakerij dit en vooral om ons nog te laten geloven dat het grote gevaar van terrorisme nog steeds bestaat.
Link to comment

Zo creëren ze ook een probleem en doen ze net alsof ze het probleem oplossen, wat er eigenlijk nooit is geweest. Zo houdt je jezelf ook een beetje populair als je daar iets over te vertellen hebt in de politiek. Voor de rest vind ik het vooral erg als mensen helemaal histerisch worden als zoiets verteld wordt. Zulke mensen worden bij elke knal bang en achterdochtig. Dat is op sommige momenten niet echt te gebruiken.

Link to comment
  • 2 months later...

'Heeft iemand trouwens onlangt ''undercover in Nederland'' gezien? Hierin ging de presentator ondercover op zoek naar verkopers van illegaal vuurwerk.
Er werd een man geschaduwt met 8 inch mortieren in zijn huis. Ook vervoerde hij hele vuilniszakken vol zwaar vuurwerk in een auto waarin het vuurwerk onder het kinderzitje van zijn meerijdende dochtertje werd geplaatst, en hij ook nog eens rustig zijn sigaretje opstak.
Zo werden er nog meer vreselijke dingen laten zien, zals het afvuren van mortiers vastgebonden aan verkeersborden, en andere erg gevaarlijke activiteiten. Daarnaast werd er ook verteld door de man zelf dat deze handel erg winstgevend zou zijn, en dat veel vroegere dope-dealers overgestapt zijn op de vuurwerkhandel.

de website


Weer een van de talloze voorbeelden waarbij 1 volslagen idioot onze hobby in een verkeerd daglicht stelt..

Link to comment

Commercieel vuurwerk is nooit mijn ding geweest.
Pyrotechniek is het zelf maken. Niet naar belgie rijden en een grote knaller kopen.
Die handelaars mogen ze van mij keihard aanpakken. Alleen jamer dat een serieuze amateur gelijk over de zelfde kam geschoren word.
Gr33tZ

Link to comment

Dat programma heb ik ook gezien. Het commentaar wat die vrouw uit de politiek gaf sloeg echt nergens op. Dat ze zou aankaarten dat er ''militair materieel'' verkocht wordt. Die heeft zeker niet goed geluisterd naar waar het filmpje over ging. Het waren dan wel hele grote shells, maar het is en blijft vuurwerk. Begint ze daar wat over miltaire te praten en over granaten. Maja uiteindelijk was dit puur en alleen commercieel en heeft eigenlik niks met ons te maken. Ik durf bijna te wedden dat die man niet weet hoe een shell werkt, anders had ie er niet zoveel in z'n auto liggen met zn dochtertje ernaast.

Link to comment
Er zijn in Nederland zo’n 200.000 professionals actief met de bestrijding van terrorisme. Ondanks deze massale inzet is het undercoverjournalist Alberto Stegeman gelukt een kofferbak vol extreem zware vuurwerkbommen te kopen.

Het lijkt me toch handiger voor een terrorist om een HE te gebruiken. Beetje vreemd dat ze van illegaal vuurwerk terrorisme maken.

Maarja, ik vind het idd ook goed als ze deze lui aanpakken. Dit soort mensen verzieken de hobby van een aardig clubje andere mensen. Laat ze zeepjes verhandelen in de douches van de gevangenissen ofzo. Dat is tenminste niet echt (dodelijk) gevaarlijk.
Link to comment
ARNHEM - Twee jongens van 14 en 15 jaar die op 15 december in Nijmegen een moeder en kind zouden hebben verwond met een croftybom, zijn vrijdag door de kinderrechter in Arnhem veroordeeld tot werkstraffen en een leerstraf.

De 14-jarige jongen kreeg een werkstraf van zestig uur, de andere een gecombineerde werk- en leerstraf van eveneens zestig uur.

Een croftybom is gemaakt van een plastic fles met daarin onder meer ontstoppingsmiddel. Als de bom explodeert, vliegt agressieve vloeistof in het rond.

De moeder en haar kind in Nijmegen liepen net langs de bom toen deze afging, en werden besproeid met de vloeistof. Zij moesten zich in het ziekenhuis laten behandelen aan brandwonden. De jongens moeten de vrouw een schadevergoeding van 262 euro betalen.

Op dezelfde dag in december hield de politie in Dordecht en 's-Gravendeel vijf jongens aan die een soortgelijke bom naar een ezel zouden hebben gegooid op een kinderboerderij. Het dier raakte hierdoor gewond aan een hoornvlies en raakte in shock.

Dinsdag deed een hondenbezitter uit Bovenkarspel aangifte van een soortgelijk geval. Zondag liep zijn hond brandwonden op toen het dier met een flesje speelde. De politie vermoedt dat ook hier is geprobeerd een croftybommetje te maken.


nu.nl
Link to comment

Best wel ziek, maarja, lekker voor hem, eigen schuld, als je dat doet dan weet je wat er kan gebeuren :mellow:, of niet, maar dan ben je gewoon dom...

Lttrrzz

Link to comment
Zij moesten zich in het ziekenhuis laten behandelen aan brandwonden

Hoe heet is een crofty bom dan als hij ontploft als het brandwonden veroorzaakt?

Over die pijpbom, tja. Hoe dom kan je zijn.
Maar ik zag het stuk niet zitten of ben ik nou blind :mellow:
Link to comment
Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...