Jump to content
PyroForum.nl

Hoeveel geld geven jullie uit aan Chemicalien?


Warcore

Hoeveel geven jullie uit aan Chemicalien?  

100 members have voted

  1. 1.

    • ?0 - 25
      26
    • ?25 - 50
      16
    • ?50 - 100
      13
    • ?100 - 150
      13
    • ?150 - 200
      8
    • ?200 - 250
      5
    • ?250 - 500
      10
    • ?500 en meer.
      9


Recommended Posts

Op aanvraag van mensen, hoeveel geld geven jullie jaarlijks uit aan chemicalien.

Ikzelf behoor onder €500 en meer, jaarlijks.
Vooral dit jaar, heb ik erg veel stoffen groot ingeslagen.
Komende jaren zal ik ook veel minder geld uitgeven.

Link to comment
€50,- per maand is nou eenmaal geen wereldloon :)


Dat is twee keer wat ik per maand krijg ;):P.

Ik heb nog niets uitgegeven aan chemicaliën, ik heb
al wel een mooi setje glaswerk gekocht bij de ... (ze hebben
daar amper chems dus de naam mag ik wel vrijgeven, toch?).

Ik ga (hopelijk) deze week nog 5 kilo KNO3, 1 kilo zwavel en
een beetje HCl, H2o2 en aceton kopen (experiment met m'n pa, die
verstand van zake heeft).

Ik ben van plan om ongeveer 120 per jaar uit te geven.


@Duvel: De enige chem bruikbaar voor pyro is daar Fe poeder, en
ook een paar binders. Verder is het een hele goede winkel voor
glaswerk e.d. Ik mag toch ook een bron voor poedersuiker vrijgeven?

Ik zal het toch even editen maar dan moet jij ook je quote even editen.
Link to comment
  • 4 weeks later...

WARNING + EDIT BY SPIDER


GECENSUREERD

Huugje heeft duidelijk het hele systeem en regels van dit forum niet gesnopen.
Is hier bij dan ook nog eens een K3wl, die totaal geen besef heeft over wat hij komt spreken. (Volgens mijn vermoeden weer een klein jongetje dat dat bij de grote jongens stoer wilt komen doen :) )

Dus Huugje hier bij heb je Direct een officiele waarschuwing ! Gelieve de regels te respecteren of je verblijf op dit forum zal van zeer korte duur zijn.

By the way: Crofty bommen, improvisatie met vuurwerk/benzine,lucifertjes is zeer amateuristisch en op de koop toe on inschatbaar.

Iemand die hier komt vertellen dat crofty bommen veilig zijn kent denk ik niet zo goed de chemische eigenschappen van de gebruikte producten


WARNED BY SPIDER

Link to comment

Oke.. omdat jullie allemaal zo aandringen heb ik de regels ff doorgelezen.. (Ik ben lui en heb immers vakantie, vandaar dat ik het niet eerder heb gedaan :P )

Ik had alleen wat Kewl gepost omdat er mensen waren die het niet al te breed hadden om allemaal 'leuke' dingetjes te kopen !

Maar oke, verder geen kewl posts dan maar ! :)


BTW: Ik maak wel meer dan alleen Kewl, het is meer vanwege het lastige verkrijgen van (andere) chemische stoffen dat ik dat doe!

Link to comment
Joined: 29 September 2005

omdat jullie allemaal zo aandringen heb ik de regels ff doorgelezen..


Lekker op tijd dan!

Je zegt dat je de regels gelezen hebt. Gebruik dan ook een Hoofdletter aan het begin van een zin.
Andere spelfouten heb ik ook verbeterd. Verder is een uitroepteken aan het einde van elke zin zeer schreeuwerig, kan ik nooit goed tegen op de vroege ochtend.
Nu maar geen officiele warning sturen?

Gr33tZ
Link to comment

Neeuhj, doe nog maar niet... Zo op de vroege middag :)

BTW: De regels heb ik in het ziekenhuis doorgelezen (Januari) maar die ben k weer vergeten en in de tussentijd ben ik niet meer op 't forum geweesd.

En het kan inderdaad dat mijn posts vol met spelfouten zitten want ik ben dyslectisch!

Link to comment
24 andere mensen uit mijn klas zijn het niet, 3 -waaronder ik- wel.

dus genoeg mensen die het NIET zijn!

Ja ja, nu weten we het wel, bij mij is ook een lichte vorm van dyslectie geconstateerd, het is misschien wat lastiger om spelfouten ontdekken, maar als je het 2x naleest (een keer tijdens het typen, een keer na het posten om daarna te editten) dan krijg je de meeste fouten er wel uit, en dingen zoals hoofdletters heeft niet zoveel met dyslectie te maken (al ken ik iemand die heeft het zo erg dat ie geen leestekens of enters gebruikt, die typt dus aan 1 stuk door maar ik denk dat niet iedereen met dyslectie het zo erg heeft).
EDIT:
Sorry we raken off-topic, nja, back on-topic dan maar weer.
Ik zou zelf m'n stem trouwens kunnen veranderen, ik denk dat ik toch van plan ben meer uit te geven aangezien ik nog een nieuwe weegschaal en wat zeven en wat glaswerk wil gaan proberen te kopen. (en met chemicaliën alleen al heb ik ook al meer uitgegeven)
Link to comment

ON-TOPIC nu!

Dat dislectie gezever hebben we nu al twintig keer gehoord.
Niemand zeurt over een schrijffoutje. Maar basic nederlands is een plicht! Als je er zo slecht in bent dat het onleesbaar word, vraag je moeder maar om te posten voor je.
De eerste die nu niet over het onderwerp, "Hoeveel geef je uit aan chems", post loopt tegen zo'n irritante warning aan.

Gr33tZ

Link to comment

ik geef (dankzij mijn moeder :) ) minder dan €25,- uit aan chems. Ik heb er een paar gekregen van m'n scheikunde leraar, en een paar basic dingen gekocht bij drogisterijen (NaOH, waterglas, zoutzuur e.d.) En aan metalen komen is ook niet zo moeilijk -> aluminium (folie) koper (buisje) :P

Link to comment
  • 1 month later...
  • 3 weeks later...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...