Jump to content
PyroForum.nl

Magnesium

Duvel

Recommended Posts

Posted

en dat spul dat je met die slang eruit moet zuigen, is dat giftig?
anders ga ik echt niet met mn mond aan zo'n slang liggen lurken... :?

• Replies 288
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

Giftig niet maar je wil er toch niet teveel van in je mond krijgen want het is een beetje zuur. Ik ben geen dokter natuurlijk maar als je wat in je mond krijgt, gewoon goed spoelen.

Posted

Vraagje, misschien is het dom, maat zou je magnesium uit Magnesiummest kunnen halen ?

MAGNESIUMMEST:

25% staat er
zo ja , dan lijkt het me erg fijn,
En stel dat het kan, hoe moet je dat dan doen ?

Posted

Ok bedankt oscar, enig idee de prijs per liter ?

Nog even over die magnesium-puntenslijpers, ik heb er laatst eentje gekocht bij de HEMA , maar volgens mij is dit echt geen magnesum jongens....
Hij is heel erg zilverkleurig en op de achterkant staat heel groot:''HEMA''
Ik maak er wel een foto van zodra de accur weer is opgeladen

Posted

chriz,
Ik heb het net even uitgetest. Met een vrij grove vijl er wat van af geschraapt, toen het gasfornuis aangezet, en het toen vanaf boven de vlammmen het er in gegooid.
wat er gebeurde:
Ik zag wat extra wit licht, maar maar heel eventjes. Zou het ook aliminium geweest kunnen zijn ? wat gebeurt en als je aliminiumpoeder nverbrand met gasfornuis ?

Posted

ok,

Zaag eens een heel dun strookje van de puntenslijper, hou dit een tijdje in een hete vlam, na een tijdje word het rood en vervolgens krijg je heel fel wit licht.
Doe dit gewoon met een tang o.i.d.

Posted

Ik kon er geen stukje afzagen, ik heb geen klem waar ik hem in kan zetten.
Ik heb in de kelder zo'n slijp machine staan, 2 van die heel heel heel snel rond draaijende stenen, kan ik daar evt. mijn puntenslpijer mee verslijpen tot poeder ? dit is fijner als met een vijl.
Alleen, hoe moet ik het opvangen ?

zie plaatje, het is een zij aanzicht.

1=draaiende steen 2=puntehnslijper 3= ijzer dingetje waar je ( in dit geval ) puntenslijper op kunt leggen.

Vraag: Hoe moet ik het geslepen magnesium opvangen ?

gr uit delft

Posted

Als je nou is op de site van gamekeeper kijkt staat er ook "Metal grinding machine"
Lees eens even.. :roll:
Dan staat er dat je er een bak water onder moet zetten..
MAAR!.. Mg+H2O = reactie.
Verzin wat anders dan water.. Olie ? :wink:

Posted

je moet het ook niet op zo'n hoge snelheid eraf schrapen, want alles wat ontbrand ben je al kwijt, dus langzaam draaiende schijf, die je bijvoorbeeld de hele nacht door kunt laten gaan en dat je dan 's ochtens een mooi laagje magnesiumpoeder op de bodem hebt liggen...

Posted

Het geeft een reactie ..
Er komen waterstof dampen vrij .. en deze zijn NIET zichtbaar en ontvlambaar, dus pas maar op :wink:

Posted
Is het gevaarlijk om er gewoon een vlammetje van een aansteker boven het glaasje waar magnesium inzit te houden ?

...... :? lees eens beter man , het staat hier rechtboven uitgelegd :!:

Het geeft een reactie ..  
Er komen waterstof dampen vrij .. en deze zijn NIET zichtbaar en ontvlambaar, dus pas maar op  :wink:
  • Recently Browsing   0 members

• No registered users viewing this page.

• Create New...