Jump to content
PyroForum.nl

Nieuws: Canada ontsnapt aan zware terreur aanslag


bamibal

Recommended Posts

Ik had het op het 8 uurs journaal gezien, m'n vader maakte al een opmerking dat er mensen opgepakt waren omdat ze ammonium nitraat in huis hadden. :(
Mja, toen zag ik al dat het A. in Amerika was en B. om 3000kilo ging

Link to comment
triest, echt TE triest voor woorden dat mensen zulke dingen willen doen!
Mooi dat ze gepakt zijn!
Doodstraf zal zeker op zijn plaats zijn.

Dat vind ik weer wat minder...
Mja, doodstraf is weer een heel ander onderwerp.
Wel mooi dat ze gepakt zijn, laat ze maar lekker de rest van hun (hopelijk lange) leven in saaie gevangenis verslijten. Kijk, zo ben ik dan wel weer, geen doodstraf maar laten lijden, doodgaan boeit de meesten niet want dan gaan ze lekker naar hun hemel omdat ze zo lief (nouja, bij hun is dat lief) waren in hun leven :?
Wel vaag dat er zoveel minderjarigen tussenzaten trouwens, ergens vind ik het weer zielig, dat ze zo slecht beïnvloed worden door hun omgeving :(
Link to comment

Ze hebben hebben een eigen verantwoordelijkheid, om te kunnen oordelen over goed en kwaad. Maarja, als je de hele dag hoort dat blanke(christelijke) mensen het kwaad zijn, wil je die een zo hard mogelijke slag toe brengen.
Dus aan de ene kant is het vanuit hun oogpunt te begrijpen net als, "11 september". Zij dachten dat ze het goede deden... maarja wat doe je eraan, tegen houden gaat moeilijk.

Fijne avond,
Romeró

Link to comment
Ze hebben hebben een eigen verantwoordelijkheid, om te kunnen oordelen over goed en kwaad. Maarja, als je de hele dag hoort dat blanke(christelijke) mensen het kwaad zijn, wil je die een zo hard mogelijke slag toe brengen.
Dus aan de ene kant is het vanuit hun oogpunt te begrijpen net als, "11 september". Zij dachten dat ze het goede deden... maarja wat doe je eraan, tegen houden gaat moeilijk.

Fijne avond,
Romeró

Mensen denken bijna altijd dat ze het goede doen, of ze moeten al gedwongen worden.
Link to comment
3000 kilo kunstmest he.
75% is daarvan ammoniumnitraat--> 2250 kilo.(als ze in U.S.A. zelfde verhoudingen gebruiken)
maar alsnog, stelletje stakkers :roll:  

Cold As Ice

Bekijk dat filmpje en die tekst eerst :wink:
Er staat Duidelijk 3000 Kilo AN
Link to comment

Bekijk dat filmpje en die tekst eerst :wink:
Er staat Duidelijk 3000 Kilo AN

Ja maar in het artikel staat duidelijk kunstmest.
Maarja, je hebt wel vaker dat dingen niet goed doorkomen, politie -> journalisten -> artikel -> bericht op forum -> reacties van mensen op het forum.
Link to comment

Ik dacht dat ik op het journaal hoorde, ik keek niet, dat ze 3000 kilo kaliumnitraat hadden. Misschien verstond ik alleen 'nitraat' en plakte er automatisch kalium voor, maar in ieder geval, ik vind dat ze een zware straf moeten krijgen, maar doodstraf is overdreven. Levenslang vind ik op zijn plaats.

Link to comment

Dit verpest het weer voor de huis-tuin-en-keuken-pyro-hobbyist, omdat ammoniumnitraat hierdoor nog een slechtere naam krijgt...

"'snie goe, bommen en explosieven, al quaida, enz."

(Maar 'k vind 't wel knap van ze dat ze aan 3000 kg konden komen)
(ruim 1300 pakken Pokon KAS :( )

Link to comment

De zaak is triest, maar erg onrealistich. Hoe wil jij 3000 kilo ammoniumnitraat plaatsen, daar heb je een vrachtwaven voor nodig, en dat lijt me erg opvallent. In kleine pakketten is ook moeilijk, kom je even 30 keer langs met je autotje, lekker onopvallend.

Voor alle duidelijkheid, als het gaat om "three tons of ammonium nitrate" is dat niet 3 ton aan KAS.

Verder weet ik niet wat voor straf ik zou geven, doodstraf heeft iets ergs, maar levenslang ook.

Link to comment
De zaak is triest, maar erg onrealistich. Hoe wil jij 3000 kilo ammoniumnitraat plaatsen, daar heb je een vrachtwaven voor nodig, en dat lijt me erg opvallent. In kleine pakketten is ook moeilijk, kom je even 30 keer langs met je autotje, lekker onopvallend.  

Voor alle duidelijkheid, als het gaat om "three tons of ammonium nitrate" is dat niet 3 ton aan KAS.

Verder weet ik niet wat voor straf ik zou geven, doodstraf heeft iets ergs, maar levenslang ook.

Het zal wel van die three tons, maar ik denk dat een vrachtwagen (of busje :wink: ) niks nieuws zou zijn om een aanslag mee te plegen.
Link to comment

In de tekst staat idd 3000 kilo kunstmest, maar het filmpje noemt het bij naam.
Maargoed, ik weet niet of jullie dat filmpje van de "oklahoma city bombing" hebben gezien op discovery?
Daar zie je dat die gozer tonnen vol ANNM in zijn gehuurde vrachtwagen doet, en die vrachtwagen zat stampent vol.
Als dat dus 1 ton was, wil ik niet weten wat voor schade 3 ton aanbrengt :?

Link to comment

Wil je hiermee zeggen dat een stevige det met bijv SA en MHN een paarhonderd kilo ANFO kan afzetten?

Aangezien AN niet zelfondesteunend is, moet je je eens indenken hoeveel booster(s) je daarvoor nodig hebt.

Dus de schokgolf van een booster zet het wel af, en de schokgolf van het beetje AN dat ernaast zit niet?
Dat vind ik vreemd..
(Ik probeer niet te zeggen dat je liegt hoor, dat je het niet zo opvat..)
Link to comment

Als je explosief een langzamere schokgolf afgeeft dan dat het moet hebben om te detoneren, wat bij ammoniumnitraat het geval blijkt te zijn, is het niet zelfondersteunend. De keren dat ik anfo's heb gedetoneerd heb ik daar geen last van gehad, maar ik heb filmpjes gezien waarbij het wel maar half afging. En als je dus je kan een schokgof geven wat je wil, maar op een gegevenmoment dooft die uit en als "daarachter" nog AN zit gaat dat niet af. Met TNT, RDX, PETN is dit allemaal niet het geval.

@SP En inderdaad, als je een hoog genoege schokgolf hebt, dan gaat het af, maar bij ANFO moet je ook nog aan de hoeveelheid denken, anders gaat er maar een beetje af. Als je 3 ton AN hebt, nou dan heb je veel nodig.

Link to comment

Inderdaad, in dit geval heeft nitro gelijk. Het is niet zo dat de booster alleen dient om ANFO af te zetten omdat AP alleen niet sterk genoeg is, het is ook omdat ANFO niet zelf ondersteunend is zoals nitro zegt. Ik heb dit ook al gezien, dat een deel niet afgaat. 1kg zal geen probleem zijn, maar als je een paar kilo ANFO wilt afzetten moet je iig goed over de constructie enz nadenken want je zou niet de eerste zijn waarbij maar de helft is gedetoneerd. :(

Link to comment

Daar in het opslagdepot zal het wel hééél vochtvrij zijn :( .

[offtopic] Ikzelf heb vrijdag ook weer een ANSuikerrookbom afgestoken (117gr. AN).

De wind stond richting 'theehuis 't Rieten Dak', Dus daar zag het een beete wit :D .
De bom knalde na een aantal seconden uit elkaar, en na een kwartier cirkelde er een politieheli boven de Delftse Hout (dat bos).

Ik geloofde niet dat die voor ons was bedoelt, maar m'n 3 andere vrienden wel.

Het filmpje volgt nog. [/offtopic]

@Bunhead.
Waar slaat deze post op???? Je werkt mensen echt graag op de zenuwen of niet? Eerst 1 (één) regel die helemaal nergens over gaat imo. En dan eventjes BEWUST een hele post off-topic? Doe je het expres of weet je echt nog niet beter? Tyneman

Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...