Jump to content
PyroForum.nl

Waterraketten


gamekeeper

Recommended Posts

  • Replies 71
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Guest Richard

20bar???

Dat lijkt me zeer stug. Speciale persluchtleidingen gaan maar tot 10bar of 16bar en dan zal zo'n zielig pet flesje 20 bar kunnen tegen houden?

Ik denk dat met 5 bar het flesje het wel begeeft.

Link to comment
  • 4 weeks later...
  • Root Admin
20bar???

Dat lijkt me zeer stug. Speciale persluchtleidingen gaan maar tot 10bar of 16bar en dan zal zo'n zielig pet flesje 20 bar kunnen tegen houden?

Ik denk dat met 5 bar het flesje het wel begeeft.

Ik denk dat dit de maximale gegarandeerde werkdrukken zijn. De knapdrukken liggen waarschijnlijk een stuk hoger (35 bar?). Er zit een veiligheidsmarge op.
Link to comment
  • 1 month later...
  • 2 months later...

PVC buisjes smelten ook wel als je ze gebruik voor vuurpijlen, dus ze zijn zeker niet ideaal, maar het werk wel heel makkelijk en snel. Het word altijd zacht als je ze afsteekt, maar het smelt NOOIT helemaal door. Tenzij je natuurlijk hele lange motors gaat maken die heel lang branden, maar dan moet je ook geen PVC gebruiken.

Link to comment

mijn waterraketten (waar de kurk er maximaal in zit) gaan de lucht in met 4,nogiets bar.
Meestal belanden ze op het dak van de over over over overburen :lol: .
Maar ook over het dak van de over over over overburen :lol:
Om een mooi shot met mijn cam te maken ging ik is een keer op het dak-terras staan en m'n vriend pompte.
toen 'ie de lucht in ging, schoot hij vlak langs mijn hoofd! :evil:

ik heb ook waterraketten op 90graden (hoek) gelanceerd.

Link to comment
ik denk dat voor je die potentiele 20 bar hebt bereikt dat die fles wel gesmolten is of vervormd ofzo...is 20 bar niet een beetje veel? een nitraatje in een cola fles is al genoeg om 'm praktisch te versnipperen...

Dat is omdat je dan een piekdruk (of hoe het ook noemt :lol:) creëert. Dat is iets heel anders dan geleidelijk aan de druk op te bouwen. Ik heb vroeger ook met waterraketten gespeeld, bij goede flessen kan je inderdaad ver over de 10 bar gaan. Ze vlogen ook altijd het verst als ik ze onder een hoek van 45° afschoot, maar dan gingen ze niet echt hoog natuurlijk. :lol: Kwestie van wat je wilt bereiken.
Link to comment

explomaan.
Waarom zeik je mensen zo af? Nergens voor nodig.
Als je vind dat iemand een onzinnige vraag stelt, zwijg dan of geef gewoon antwoord. (als het dan toch zo voor de hand liggend is)

90 graden kan recht omhoog of horizontaal zijn in de mening van mensen. (zie replys)

Iemand een ei noemen alleen omdat iemand, volgens jouw mening, een stomme vraag stelt getuigd niet van respekt voor je mede forumleden.

Hou het gezellig en on-topic
Gr33tZ

Link to comment

normaal schiet ik raketten recht omhoog, ik doe eigenlijk nooit en nooit anders

dr. Bunhead had het er over dat hij (behalve op de normale manier) ÓÓK raketten met 90° had gelanceert,

dus dacht ik dat hij bedoelde dat het anders dan normaal was,
en aangezien het normaal recht omhoog is dacht ik dat hij ze over de grond schoot.

snap je die redenering?

en okay, als jij het wel snapt lijkt het heel erg dom, dus begrijp ik dat je me een ei noemde, maar fouten kunnen gemaakt worden.

Mazzels
Stijn

PS: laat dit je beeld over mij niet beïnvloeden, ik ben niet dom.

edit: okay, Bunhead was me voor, en heeft ze idd over de grond gelanceert :lol:

Link to comment

Das jammer voor mij dan. Ik vind het onlogisch. Ik ga niet verontschuldigen.

Het efficientst is de raketten met hoek hoek vam 45 graden met de grond te lanceren. Een waterrakket noem ik niet vergelijkbaar met een gewone raket en zou ik "automatisch" schuin lanceren.

Hoe meette je de snelheid van de raket dan?

Link to comment

Niemand vraagt je je te verontschuldigen. Denk gewoon na bij volgende posts.
Wat voor één iemand logisch is kan voor een ander totaal onbegrijpelijk zijn. Laat iedereen aub proberen daar rekening mee te houden. Scheelt een hoop irritaties :lol:

Stay sweet, make flames!
Gr33tZ

Link to comment

@explomaan: Ik heb de snelheid gemeten door de kamera naar te zetten op de grond zodat je punt A en punt B zag.
tussen punt A en punt B zat precies een meter.
en als je dan weet hoelang 'ie over 1meter doet kan je ook uitrekenen hoe snel 'ie gaat

@BOOM: natuurlijk geen knal gehoord v.d. geluidsbarriere (wel van de raket die tegen de schutting aan knalde).
daarom is de snelheid: +/- 84,5 km/h.

Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...