Jump to content
PyroForum.nl

Waterraketten


gamekeeper

Recommended Posts

  • Replies 71
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

1. Hoe, en vooral waar moet ik een BAR-meter plaaten?
Het gaat denk ik een beetje lastig op de fles.

Zet een T-stukje tussen de slang ergens, en zet dan daar de BAR-meter op. Zo zit het ook met de oliedrukmeter in onze oldtimer. (Die heb ik laatst aangesloten, vandaar)

*kloddert weer wat in paint*

Duidelijk?
(Edit: Ja hoor, terwijl ik zat te painten was Nitro me weer voor :lol:B) )

Verder vind ik je "Bazooka" erg mooi Bunhead!
Link to comment

OK, ik begrijp het.

Even een tekeninkje gemaakt met paint:


1. de loop
2. statief
3. compressor (Ik gebruik voor het statief m'n schouder of een ladder.)
4. slang
5. fles
6. kurk
7. ventiel

Ik heb namelijk een gat in het midden van de dop geboord, en daardoor het ventiel gedaan.

PS: ik zal binnenkort video's posten van de instalatie in werking.

Link to comment
Mooi gedaan Bunhead :lol:

Maar hoe ga je ins hemelsnaam daaruit een rakket lanceren met ARF systeem ?
Je triggerklep kan toch niet klappen dan.


Kan je dan misschien een paint-tekeningetje maken van AFR?

bvd, dr B

EDIT:
Ik had dit paintje nog van de drukmeter-instalatie:


Ik kan misschien de bar-meter aan de bazooka vast maken, door een slangetje tussen het T-stuk en de meter te doen.
PS: ik zeg voor de lol 'poemp'i.p.v. pomp B)

[edit]
Door Tyneman. En bazooka schrijf je Wel serieus met 4 (vier) o's?
gebruik svp normaal nederlands!
[/edit]

edit:
@tyneman: bazooka met 4 o's is de naam van de bazooka, natuurlijk niet in het echt.
Maar ik zal voortaan wel de bazooooka bazooka noemen :D .
Link to comment
Heb eventjes een paintje gemaakt om dat arf systeem te verduidelijken.


heu, je bent denk ik het paintje vergeten?

Maar ik heb ook nog geen idee van dit:
Ook had die een soort veiligheid gemaakt bij de fles zodat die niet wegkon vooraleer hij deze losliet.


hoe kan ik dat systeem in m'n pijp bouwen?

PS: het filmpje van de bazooka zit nu met google video up te loaden...
Ik zal in foto/video een waterraket-topic maken.
Link to comment
Guest wolkje

Best grappig filmpje, muziek int begin is wel krom maja.
Heeeeej je hebt zonnepanelen op je dak man :lol:

P.S. dat paintje wilt ie niet uploaden.

Ik zou wel nog en staart maken aan de rakket zo dat ie mooi rechtdoor gaat.
Kan je doen door 3 rechte stokken op een rechte lijn aan de mond van de fles te maken en dan een stuk ronde buis eraan vastmaken.

Link to comment

Ik ga vandaag naar een ijzerhandel om een Manometer te kopen die tot 12BAR gaat (net als de compressor).

Maar, Dat pin-idee van me (zie topic: waterraketten in foto/video) is denk ik een beetje levensgevaarlijk, want want de fles kan daardoor niet in 1 keer losgetrokken worden.

Dus, heeft iemand een beter idee?, Ik wil het graag weten.

dr B

Link to comment
Misschien aan 2 kanten een pin die een klein stukje naar binnensteekt. Dan moet je nog wel iets bedenken om te zorgen dat ze niet scheef gaan. Ik weet niet of dat handig is, maar het lijkt me wel beter dan 1 pin. B)



Ok, voor 2 pinnen heb ik wel een idee: gewoon van PVC aan weerszijden van de bazooka kleine kokertjes maken, zodat de pinnen er niet scheef uit worden getrokken.

Het is misschien een beetje ingewikkeld, maar m'n oom heeft een werkplaats, dus dat moet wel lukken.

En ik ben vanmiddag naar een ijzerhandel geweest.
Ik heb daar m'n plan verteld, maar ze hadden niet de goede diameter slang :lol: , en niet de goede manometer.
De manometer zelf was wel goed, maar de maat van het schroefdraad was speciaal, waardoor het niet op een slangetje past B) .
Ik heb de Manometer uitijndelijk wel gekocht.
Dus mu moeten we hem zelf in de goede diameter slijpen :D .
Eén voordeel: de bazooka wordt er nog unieker van :) .
Link to comment
  • 3 weeks later...

Tuurlijk kan dat.

Maar over de Mk3 van de bazooka, Ik heb de veiligheidspal gemaakt (van een tentharing), en ik heb een nieuw 'spuitstuk' gekocht voor de compressor.

Ik ga vandaag nog wat druktestjes doen, tot 12BAR.
Hoger kan de manometer niet.

Voor de versie 3.5 ga ik nog een 15BAR manometer plaatsen, een ander ventiel 'inplanteren B) ' en hem spuiten.

Maar ik heb een vraag: hoe kan ik een autobandventiel in een kurk maken??

dr B

Link to comment

Aangezien mijn topic samengevoegd is met deze post ik het hier maar eens B)

Ik heb vorige week +- 100 gram candy stuwstof (65/35) in een PET-fles gedaan, m.b.v. een lontje aangestoken (fles stond met de hals naar boven), en hij bleef best lang heel.

Doordat de fles doorzichtig was kon je mooi zien hoe de rook zich vormde en weggestuwd werd :P

Als ik een betere ontstekingsmanier vind dan zo'n kort lontje probeer ik em toch eens te lanceren (ook al werkt het niet ;) )

Link to comment
  • 4 weeks later...

Er is de laatste tijd erg veel veranderd.

De Mk3 (met tentharing) was niet zo'n succes, omdat de haring er niet meer uit kon trekken beven de 7BAR.

Toen hen ik het fietsventiel veranderd in een autobandventiel, en de kuk is geen 2, maar 4cm lang.
De Mk4 was geboren.

Want, nu schoten ze geen 40m ver, maar 80m ver.
In theorie zou hij zelfs 160m ver kunnen schieten, omdat de fles maar half op de kurk zat, omdat de leiding anders explodeerd.
Die kan namelijk maar 12BAR aan.

Hier zijn de video's:
Mk3: http://video.google.nl/videoplay?docid=150...739864281&hl=nl
Mk4: http://video.google.nl/videoplay?docid=671...561129628&hl=nl

Ik ben ook bezig met een XXL raket van 1.20M lang.
Bennenkort zal ik foto's posten.

Hier zijn nog wat spectaculaire foto's van de Mk4:

dr B

Link to comment

Ik was laatst als begeleiding mee op brugklaskamp, werden er ook waterraketten geschoten.
Ik deed samen met Mart uit 1H. :P

Mijn idee: neem een rolletje tape mee en tape de kurk aan de fles vast, waardoor bij nóg later eruit vliegt. :)
Onze "Kamikaze" won met 60 meter afstand. (Wind tegen helaas)
Wij hadden er een punt op gemaakt, verder niets. Maar hij zwalkte bijna niet.

Maar misschien is dat ook wel een idee voor jou bunhead! Neem wat schilderstape of zo, en rol aardig wat om de kurk en flessenhals heen voor je hem laadt.
Dan druk erop zetten, haal je zeker rond de 15 bar lijkt me in combinatie met dat nieuwe spul van je!

Ziet er goed uit verder. :D
Succes.

Link to comment

Wanneer de fles van de kurk af gaat is voor mij echt geen probleem :) .

Ik doe de fles maar half op de kurk, omdat 'ie dan al op 12.5BAR gaat.

Binnenkort ga ik weer naar FESTO om nieuwe slangen te kopen, die tot 14BAR gaan, en een manometer die tot 16 BAR gaat.

MAAR MIJN VRAAG IS NU: WELK parachutesysteem kan ik het beste gebruiken, en kan iemand daarvan een DUIDELIJKE beschrijving geven????

HARTELIJK DANK, dr B



Ik wens niet, als ik een topic wil lezen, in mijn gezicht geschreeuwd te worden! Ook een normaal lettertype kan iedereen hier lezen. Ook zal gewoon vragen je, waarschijnlijk, serieuzere antwoorden opleveren. Warned, T.

Link to comment
  • 2 months later...

Ik heb ook al wel wat geëxperimenteerd met waterraketjes en heb nog wel een cool filmpje liggen van op kamp waar er een prachtig lanceersysteem is uitgewerkt . Dat basisje schoot echt meters ver en de raket (2 flessen aan elkaar , maar afgesloten van elkaar , zo kwam dus maar 1 fles onder druk te staan) was vanvoor gevuld met wat gewicht en als de fles de grond bereikte spatte de kop volledig kapot.De maker ervan was wel een ingenieur of zo iets en hij werkte voor een coolingsfirma en experimenteerde vaak met van die dingen.Misschien post ik het filmpje weleens een keertje , als ik het nog vind...

Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...