Jump to content
PyroForum.nl

Oude apparaten

Recommended Posts

Posted
Ik heb een DELL dimension 3000, Pentium 4,  3,3GigaHertz, 240GB vaste schijf, DVDbrander en nog veel meer...
ook een aanrader.

Je hebt ook AMD's met 2prossesoren!

Dat is Dual core, dit is alleen goed als je videobewerking ect doet.
Als je er alleen mee game en voor te internetten heb je er meer nadeel dan voordeel mee.
  • Replies 91
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

Kijk maar even op wikipedia batterij, daar staat vast wel info over de toxiteit en dergelijke. Mij persoonlijk lijkt het geen goed idee...want mij is aangeleerd dat batterijen zo goed zijn verpakt omdat ze gevaarlijk voor je zijn.

Posted

zo is het mij ook aangeleerd, maar batterijen bevatten nu in ieder geval geen zware metalen meer (dacht ik zo) Zou je t ff willen zeggen als je er wat meer over weet?

Posted

Batterijen uit elkaar halen ? Ben je gek :shock: . Dat is echt niet slim jongens, niet goed voor je gezondheid. Waarom denk je dat je die dingen apart moet inleveren, en dat ze zo goed ingepakt zitten ?
Doe het niet jongens.

Posted

Nee, geen batterijen slopen, als je gezond wilt blijven. Maar buiten dat, toen ik jonger was, zo rond de 10 jaar, heb ik van alles en nog wat uit elkaar gehaald, ik was laatst nog bezig met mijn PSP :lol:, dat was alleen omdat er nog al wat stof onder mijn scherm zat, maar ik heb gameboys gesloopt, andere hand-helds ( van die goedkope dingen ). Mijn oude modem, een PC.

Posted

ik sloop nu niet veel meer (wel gedaan) maar toen bijv. de speedtouch (modem) kapot was vroeg mijn pa of ik 'm kon repareren

hij was oververhit geraakt, 5 elco's bol, vervangen + extra koelgaten geboord :lol:

en ik heb laatst een (eind) versterker gebouwd (ja, componenten gekocht en solderen maar), en hij werkt goed!
ook een regelversterker waarvan ik zelfs de print nog moest ontwerpen, die heb ik nog niet getest.

dus ik ben lekker technisch bezig 8)

Mzzls
Stijn

Posted

Bijna alle (oude) apparaten in m'n huis neem ik onder handen, mijn hele kamer licht vol met allemaal tot op het bot geslachte apparaten (tot grote ergernis van mijn vader :D )
En dan probeer ik er natuurlijk iets nieuws van te maken, zoals laatst: had ik van een oude stappenteller, een paar schakelaatjes en stripjes metaal (bovenkant van een videorecorder) een teller gemaakt die telde hoe vaak er iemand in mijn kamer was gekomen..

• 2 weeks later...
Posted

Ik heb een mini-elektromotor uit een neusscheerapparaat gesloopt.
Hij was bedoeld voor 1.5 volt, maar ik zette er 9volt op! :P
Het resultaat: een motor met een geluit als een tandartsboor en een stank van een oververhitte elektromotor!

Posted

Ik heb de mijne laatst ook uit elkaar gesloopt... ik ben helaas nog niet bij het gedeelte gekomen waar de ontvanger zit. Er zit namelijk veel plastic decoratie omheen en veel schroefjes(al wel er allemaal uit) en nu kon ik alleen nog maar bij 2 motertjes komen. Er zit namelijk voor ieder wiel 1 motertje in. Dus nu moet ik nog de andere kant helemaal slopen voor de ontvanger. Ik denk niet dat ik er een elektrische ontsteking van kan maken, want de accu is maar 6 volt en 12 volt is toch het minimum om constantaandraad te laten gloeien ?

Posted

hey, het ligt aan het aantal ampere!
ik kan JOU laten gloeien met 1 volt als ik maar een groot genoege stroom heb! :P

en die 2 aparte wielen zijn perfect, dan heb je meteen 2 kanalen!

• 2 weeks later...
Posted
Ik zat er aan te denken om de ultieme gamecomputer te maken, maar dat werd een beetje te duur.

4800+
7900GTX
LanParty moederbord
Creative pro soundcard
en eigenlijk verder van alles het beste...

Prijs: €6684 :shock:

(Ga echt is beter zoeken voor 2000 euro moet je al klaar zijn, ga s naar Gathering of Tweakers. Geen zin om nu alles voor je te zoeken :wink: )
Posted

Ik weet het, ik heb al wel een comp voor 2400 euri. Deze(idioot dure comp) kwam volgens mij van alienware, en ja het is een 4800+, geen fx-60(een 4800+ met ge-unlockte multiplier en 0.2 GHz meer). Mijn comp gaat van alternate.nl komen, goede en overzichtelijke pc builder.

Posted

Ik had nog 2 oude boxeen liggen.
Ik heb er m'n MP3-speler op aangesloten met een soort tulpstekker en 50cm draad.
het resultaat: goede muziek door heel 't huis.
"Go West!"
foto's:

(PS: let niet op de troep :wink: )

Posted
Ik had nog 2 oude boxeen liggen.
Ik heb er m'n MP3-speler op aangesloten met een soort tulpstekker en 50cm draad.
het resultaat: goede muziek door heel 't huis.
foto's:

(PS: let niet op de troep :wink: )

als je de boxen rechtstreeks op de mp3 speler aansluit, dan is er kans dat het wattage van de boxen een heel stuk groter is dat die van je mp3 speler, het resultaat is dat je je mp3 speler "opblaast" (ik spreek uit ervaring, maar ik heb gewoon in de winkel gezegd dat hij het opeens niet meer deed, en toen kreeg ik een nieuwe :) )

Zelf ben ik nu bezig met van mijn rc wagen een ontsteker te maken
Posted

Aangezien ik een bassist ben heb ik natuurlijk een vette versterker...en ik gebruik hem inderdaad ook voor m'n mp3 speler. Gewoon muzieksnoer ertussen en een uitgangconverter (of hoe dat ook heet) ertussen en daar is de knoertharde muziek. Verder heb ik nog een redelijke stereo waar ik 4 redelijk werkende boxen op heb aangesloten.

Posted

Ik heb een beetje zitten prutsen met m'n oude computer, die heeft nu een helemaal open cd-rom speler (levensgevaarlijk, ik heb steeds het idee dat er elk moment een cd'tje naar m'n kop kan vliegen :) )

Posted
Het is ooit bij mythbusters geweest, toen hebben ze ongeveer 10000rpm op 1 zn cd'tje gezet, om te kijken of hij kapot ging :).

als de CD-drive 56X speed of meer is, is het mogelijk!
Posted

@ Moloch, dat had ik inderdaad ook gezien :wink: echt vet, 't is ze uit eindelijk wel gelukt ! Alleen niet met dingen die je in de winkel kunt kopen, maar ze hadden zelf iets in elkaar gebouwt.

Posted

@Bunhead, volgens mij is dat bullshit, die 56X staat voor hoeveel data hij per bepaalde tijd kan lezen, niet hoe snel hij ronddraait.
En je CD rom zal geen 10.000 rpm halen. Je boormachine echter wel :)
(Heb hier nog ergens een glas-bewerk setje met een klein boortje die tot 23.000 toeren gaat, met CD-rom erop misschien wel rond de 10.000 :wink: )

• Recently Browsing   0 members

• No registered users viewing this page.

• Create New...