Jump to content
PyroForum.nl

2018...greetings earthlings


Jason

Recommended Posts

Hee, ik had wel wat verhoogde activiteit verwacht in deze gezellige periode.   Ben zelf ook niet meer zo actief. Maar dacht misschien kan ik iemand helpen of advies geven, voor de gezelligheid.  

Ik zal zelf aan de lucht ook nog wel wat verheldering geven natuurlijk

 

Link to comment

Ik zou echt graag het een en ander maken, we trekken richting Frankrijk dit jaar... Op het platteland. Mogelijkheden genoeg dus.

Helaas steken de examens er een stokje tussen. Groepentheorie dan vooral, kan ik toch wel de molecuul orbitaal schema's van onze geliefde moleculen tekenen, joepie ?.

Ik verkoop voorlopig niks, ik stop er zeker niet mee, maar ik heb er gewoon geen tijd voor. Examens gaan voor hé.

Link to comment

Voor wat betreft dit jaar, doe wel wat natuurlijk. Maar nu was ik alles op aan het graven, schrik ik weer van de zooi. 

Nu zit er een hoop bij wat ik de laatste 20 jaar niet meer gebruikt heb,  ik lijk wel zo'n extreme hoarder. En maar bijkopen en zooi opkopen van de afhakers hier ? Ik heb Alles in meervoud. Ook veel niet pyro gerelateerde lab stuff. Teveel ook nog nieuw in de verpakking ?

Dus ik ga volgend jaar ook opruiming houden. Misschien dat ik een hoop nieuwe mensen ermee op kan starten. En een paar oude rotten wat op kan vrolijken. 

Link to comment
  • 2 years later...

Tja weer zo'n kut jaar, met covid 19 uiteinde. Het is nog niet zo ver natuurlijk. Maar het lijkt het eerste jaar te worden, dat ook ik helemaal niks maak. 

Mijn woonsituatie is gewoon lastig, en ben nog thuis ook met deze jaarwisseling. Gegarandeerd dat men hier snachts nog even langskomen, om z.g. gelukkig nieuw jaar te wensen.  Is moeilijk eea te verbloemen onder cat1😋

Sowieso dit jaar al weer bezoek gehad. Een beetje geluk met de hoeveelheid, het was teveel voor die agenten om te vervoeren lol. En de eo dienst, had geen zin om er voor langs te komen.  Dus ja breeduit in de media, dat alles in beslag genomen was. En in de praktijk heb ik alles zelf mogen afvoeren. 

Wel weer veel gelachen om hoe achterlijk bepaalde ambtenaren kunnen zijn. Nadat ze wat wiet hadden gevonden, dachten ze dat alle witte poeders en kristallen ineens drugs waren.  Ondanks dat alles keurig gelabeld is, echter snapten ze niet dat bv KNO3 een chemie symbool was en geen geheime code voor drugs. ( wat is dit vroegen ze dan. En ik.... Ja dat staat er toch op) 

Is dit kruit.. Ikke nee dat is een houtskool mengsel. Steek er een aansteker erin dan. 

😋

Link to comment

Gelukkig kan je er om lachen. Wat wat een stelletje breinlozen is er bij he. Laat dat soort onderzoek dan doen door iemand met een beetje verstand van zaken.

Ik maak dit jaar alleen een rookbom van een kilo of wat. En verder helemaal nul. Zit inmiddels al een week in quarantaine en dat zal nog wel even duren ook. Inmiddels is gezinslid 3 positief getest, dus vanaf morgen mag ik weer tien dagen de deur niet uit. Heb gewoon nergens zin in op het moment. Laat staan gezeik met de petten om een beetje Pyro.

We hopen maar op een beter 2022!
Alvast de beste wensen.

Link to comment

Flink balen Jason, ik heb het er nog met een oud pyro maat over gehad vandaag. Onze pyro hobby ligt al stil vanaf 2009 door omstandigheden. Ik heb nog een box met wat spul liggen maar is al jaren niet echt open geweest. Zo zie je maar weer de EO is geen grapje. Maar als je natuurlijk wiet kweekt en dan nog chems heb liggen kun je dubbel in de penarie raken. Heb je een notitie gekregen bij justitie?

Link to comment

Hahaha nee de notities bij justitie die lagen er al. Althans ik heb nu afstand moeten tekenen van de wiet. En het vuurwerk uiteindelijk maar zelf afgevoerd. Want daarvan weigerde ik afstand te doen en zoals gezegd, had ik het geluk dat het teveel was voor hun om zelf, in beslag te nemen en af te voeren. Dat mochten ze niet van kantoor. 😉 

Het verhaal:

Ze liepen perongeluk recht op het vuurwerk af. 

Ze vonden een pot met een half onsje  wiet,  nja niet zo heel spannend allemaal. Van de normale agenten die erbij waren had ik die wiet , normaal nog mogen houden ook. Die anderen dachten dat ik er een drugs koning ermee was. Het was een standaard controle van mijn bedrijfspandje zeg maar. ( een groepje van 6 tot 8 personen uit verschillende disciplines) 

Daarom waren het amateurs, en helaas lag daar dus alles wat de vrouw niet in huis wilde hebben lol. 

Ik zal nog wat extra uitleggen. Daar waar jullie mooie shells en vuurpijlen maakten of een paar gram he. Maakte ik graag watervallen van vele kilo's en fonteinen van soms tientallen kilo's.  Dus waar jullie 1 box chems hebben. Stonden er bij mij ( uit die goeie oude tijd) al 8 verhuisdozen waar ze er pas twee van open hadden gemaakt ( en nog wat open kratjes en opberg boxen). Hierboven heb ik in 2018 nog een stukje geschreven, dat ik er zelf van schrok hoeveel het was toen ik alles bij elkaar aan het rapen was. 

Tja en zoals de meesten hier weten. Had ik van mijn hobby ook een bijbaantje gemaakt. Dus de laatste keer dat ik daar een pallet op kocht, hadden mijn collega's voor de gein en of het kampvuur een aantal karton cat 1 er tussen gedaan. En de verzameling cat 2 lag er natuurlijk nog, omdat ik me heel braaf aan het afsteekverbod , van vorig jaar had gehouden 😋

Om het verhaal nog een beetje kort te houden. Hun dachten dat ze me konden arresteren en een verdere doorzoeking mochten gaan doen. ( ze belden steeds naar het bureau om mij in te brengen, maar waren zelf al allemaal dozen open gaan maken. Dat mag niet hé) Dan zag ik ze uitgebreid foto's maken van die kartons Bengaalse lucifers en sterretjes enz, en die doorsturen naar de eo. Dus die zaten waarschijnlijk aan de andere kant van de phone, de brave ambtenaren ook uit te lachen.  Tja en salpeter en zwavel wat ze dan gefotografeerd hadden, vallen nog steeds onder de meststoffen. Zo'n 30 kilo metaal vijlsel en poeders ( wat ze te pakken hadden) kun je natuurlijk ook overal voor gebruiken.  Ze trokken ook een karton babypijltjes open, en lazen dan het label ow cat 2 dat mag tot 25 kg, zo ging het ook met wat tassen vuurpijlen.  

Dus ja het is allemaal een beetje meer geluk dan wijsheid.  Maar mij hoor je niet klagen.   Op dat moment had ikzelf wel wat paniek hoor,( thuis lag altijd alles verspreid en hier bijna alles keurig bij elkaar in hetzelfde rek)  ik moest gewoon vlug vlug een kopje thee zetten, omdat mijn mond te droog was om te praten.  Maar ze zijn enkele uren binnen geweest, en in die tijd kon ik zelf ook wat ontnuchteren en scherpere opmerkingen verzinnen. 

Ik heb er niks over gezegd hoor, maar bv die vuurpijlen is het verbod ingegaan in augustus, terwijl je ze van dat voorgaande jaar 25 kg had mogen bewaren. Dat was een sterk argument geweest in een zaaltje. 

Maar voor nu keken deze mensen alleen naar het ce keurmerk, dus hield ik wijselijk mijn mond erover. 

Het enige nadeel is dat ik, opnieuw weer vol in beeld sta bij de wijkagenten. Dus die verwacht ik hiernog wel  met de jaarwisseling. 

Net als vroeger dat ze 6 keer langs kwamen in een nieuwjaarsnacht. 

Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...