Jump to content
PyroForum.nl

Pijlenrekje


Tyneman

Recommended Posts

Van de week eens een paar uurtjes besteed aan het in elkaar klussen van een pijlenrekje. Dan hoeven ook de buurtjes niet te staan pielen met een wankele fles.

50cm hoog en breed, volledig demontabel. Inmiddels zit de middelste balk geborgd dmv een uitneembare pen. Hier zal ik morgen nog een pic van posten.

Nu nog even testen of de buisjes niet te kort zijn en pijlen maken. :)

large.Rek4.jpg.b3314daad42ca2b82e80b33c6large.Rek3.jpg.8f061c4190c2250151081c58elarge.Rek2.jpg.d7a718fc68cc1b2ba6c3386e4large.Rek1.jpg.ab97415fc86802e7674bcd15d

Edited by Tyneman
Link to comment

Mooi Tyneman ! Slim gezien ook, dat demonteerbaar zijn.

Iedereen is zijn tools wat aan het bijschaven heb ik de indruk, de QM machines van even geleden, rocket tool, je pijlenrekje... Ik ben mijn BM maker wat aan het afstellen.

De kriebeltjes zijn er blijkbaar bij iedereen :D.

Link to comment

Mooi rekje!

Heb je er nooit last van dat je PVC gaat smelten na het lanceren van enkele rockets? BIj mij trekt dat altijd helemaal krom namelijk. Het zit dan ook wel vlak onder de venturi normaal gezien bij mij. Wellicht dat ze bij jou er nog iets boven uitsteken en op de grond rusten ipv op het PVC? Ik lanceerde ze altijd direct uit het PVC wat ik in de grond geslagen had :).

Link to comment

Pas op met korte buisjes. Als de pijlenstok een splinter bevat kan die blijven haken aan de onderzijde van je buis. Beter is een buisje aan de voet van de stok maken en de stok aan de bovenzijde stabiliseren met een paar spijkers. Dit voorkomt ook het verbranden van de plastic tubes. Verder is de uitvoering meubelmakerwaardig. :) 

Nog beter is doorlopende buizen.

Link to comment

Als beloofd nog wat pics van de borging. Ook is het hele apparaat dik ingesmeerd met waterglas. Hopelijk een beetje hitte bestendig nu.

Denk wel dat ik in navolging van wat Rock hierboven zegt voor O&N de buisjes tot de grond laat lopen. Eerst even het hitte effect op de buisjes testen. Als ik er toch lange opzet dan ook maar gelijk goede. :P

large.rek5.jpg.21f89d66a7dc94fb237832697


large.Rek6.jpg.d5ef294937c24486023a93db1

 

 

 

Link to comment
×
×
  • Create New...