Jump to content
PyroForum.nl

Motor testen, 19,7mm


Recommended Posts

Dit O&N gebruikt om verschillende configuraties te testen. 

Ik heb nieuwe tools en een nieuwe pers. Tevens de tip gehad om eens 60-30-10 te gebruiken, dit aangezien mijn meal wat aan de snelle kant is ;)

Filmtechnisch valt het erg tegen, maar ik zag het live en heb er een hoop van geleerd. Volgend jaar headers op die pijlen GvD! Want dat had al makkelijk gekund.
Idee achter de specs die erbij staan: Brandstof - Welke Tool - lengte motor - evt nozzle

Nummer 1
Meal - Whistle - 95mm
Pijl1.mp4

Nr 2
Meal +Ti - Whistle - 95mm
Pijl2.mp4

Nr 3
Meal +Ti - Whistle - 95
Pijl3.mp4

Nr 4
60-30-10 - Whistle - 95mm
Pijl4.mp4

Nr 5
60-30-10 - Whistle - 95mm - Nozzle
Pijl5.mp4

Nr6
60-30-10 - BP - 190mm - Nozzle
Pijl6.mp4

Nr 7
Meal - BP - 190mm
Pijl7.mp4

De laatste was een mooie CATO, maar dat zat ook in de planning. :)
60-30-10 - BP - 190mm - zonder nozzle is niet herkenbaar op film, maar toch leuk om alles zo eens te vergelijken.

  • Upvote 1
Link to comment

Je hebt gelijk Tyneman. Ik heb 70 pijlen geschoten zonder ene cato. Whistle en hybride pijlen. Dit komt door testen en tunen. Het is voor mij een kwestie geworden van zitten achter de handpers en produceren. Ik heb ook twee bp motoren getest met een delay van W39J. Ik vond het k.u.t. Zo vlogen goed maar het effect vond ik niks. Tevens twee Stinger raketten getest van kaliber 19,7. Die dingen zijn fun. Maar een header er op had niet goed uitgepakt. :)

 

Link to comment

Hee bijzonder dus je gebruikt whistle mix als gewone motor ??? :rolleyes: Zie geen meerwaarde dan, of alleen het gemak om te maken in tegen stelling tot iets met houtskool.

Zijn jouw whistle pijlen rocketier, ook voortaan zonder fluit dan.

En doen jullie dat allang hybride pijlen met whistle mix ? ik was altijd bang om dat te combineren met een zwavelhoudend sas, dacht dat dit juist cato's kon veroorzaken. :unsure:

Edited by Jason
beter
Link to comment
×
×
  • Create New...