Jump to content
PyroForum.nl

hey allemaal!


sep.0_0

Recommended Posts

Hey iedereen!

Ik ben 14 jaar en ben de laatste maanden erg geïnteresseerd geraakt in pyro doordeze super site :D. Ik wil graag buskruid pijlen gaan maken, maar zolang ik geen zwavel heb zal ik het bij r-candy moeten houden. Ik heb 99,4% zuivere KNO3 besteld, ik hoop dat dit zuiver genoeg is.

grtz,

sep.

Link to comment

Ik ben 14 jaar . Ik wil graag buskruid pijlen gaan maken, Ik hoop dat dit zuiver genoeg is.

Zo 14 jaar. Weten je ouders waar je mee bezig gaat? Wees erg voorzichtig en wordt niet overmoedig er komt erg veel bij kijken voor je echt pijlen kan maken. Buskruid is waarschijnlijk een plantje. Wat jij waarschijnlijk bedoeld is buskruit met een t. ;) Die KNO3 is zuiver genoeg. Als je R candy gaat maken doe je dat niet binnen in huis he? Dat is echt heel gevaarlijk. Lees erg goed voor je ergens aan begint en vraag of jouw vader je kan helpen. Mijn zoon is ook 14 en die laat ik echt niet rommelen met chemie. En die weet al echt heel veel van pyro. Dus......

Link to comment

Toen ik 14 was maakte ik enkel rookbommen, en kleine (100-200g).

Deze zijn ook op basis van KNO3 en suiker, dus begin daar misschien eens mee ? Lijkt me verstandiger.

Achteraf kan je natuurlijk R-candy pijlen maken, en wie weet zelf buskruid plantjes kweken en ze in raketten stoppen :D.

Nog een tip: zoals Rocketier zegt, binnen rcandy maken is zeer gevaarlijk als je het op de smelt methode doet, begin droog...

& Je ouders inlichten natuurlijk ! Deze hoeven niet noodzakelijk bang te reageren, mijn vader vraagt bijna elke avond of ik geen pijl heb om te testen :P.

Link to comment

Ik ben altijd voorzichtig, ik doe ook een richting op school waar ik veel chemie heb en daar leren we er ook veel over + mijn wimpers en wenkbrouwen zijn al is afgebrand en dat wil ik zeker niet meer ^_^ (niet mijn fout, een vriend had een zak opgeblazen met deo en deze dan in brand gestoken en naar mij gegooit...). En euh... Ja ik bedoelde buskruit met een T hahaha maar heb je voor droge r-candy geen ballmill nodig? Want ik ben er een aan het maken maar tegen dat ik loden balletjes heb enz...

Link to comment

Blij dat te horen.

Voor droge R-candy heb je poedersuiker en inderdaad fijne KNO3 nodig.

Je kan deze fijnmalen in een koffiemolen (oxidisers en fuels apart, maar weet je waarschijnlijk al !) of inderdaad in een ballmill.

Voor KNO3 lukt dit ook al prima met knikkers, bij mij is deze na 3u zo fijn als je maar kan willen.

Link to comment

Ajo hardstikke leuk! Ik ging met mijn vader op mijn 10e voor het eerst kno3 halen dat ik op marktplaats had gevonden, zwavel bij de ouderwetse drogist en houtskool uit de schuur. Mn vader liet mij vervolgens in de kas buskruit maken. Grote teleurstelling toen het zo slecht brandde. Je leert toch veel meer in de praktijk is alleen maar leuk.
Ik wens je iig een hartelijk welkom en veel plezier!

Link to comment

Ik raad niemand aan om met gesmolten lood te werken. Ik geef alleen aan dat zelf maken een optie is als je niet aan loodkogels kan komen.

Ik raad al helemaal niet aan zelf vuurwerk te maken. Stellig raad ik het iedereen af om deze hobby te gaan doen. Alleen ben ik van mening dat het toch gebeurd en dat het dan beter is te leren van mensen die weten waar ze over praten.

Als jij gesmolten lood al gevaarlijk vindt........... Daar is toch niks mis mee!? Het is heet.......dat is mijn frituurpan ook en toch bak ik er af en toe een kroketje in. :)

Link to comment
×
×
  • Create New...