Jump to content
PyroForum.nl

Hallo ! Ik ben Andres


Andres

Recommended Posts

Hallo allemaal !

Ik ben Andres, 16 jaar & kom uit België. Ik zit in het voorlaatste jaar middelbaar, ASO Wetenschappen-Wiskunde.

Ik lees al een goed half jaar mee met jullie forum, de laatste maanden elke dag.

De interesse voor pyrochemie is bij mij geboren toen ik toevallig op dit forum stootte, een goed jaar geleden. Ik was op zoek naar chemische proefjes om uit te voeren en kwam dit tegen.

Eerst was ik een beetje geschrokken, recepten voor shells & het woord "mortier" was als 15-jarige nogal angstwekkend :P.

Een halfjaar later werd ik toch nieuwsgierig en ben ik beginnen lezen en lezen en zo maar door... Dit forum is werkelijk een schat aan informatie.

Een maand gelezen ben ik pyrochemie dan toch beginnen praktiseren, ik heb een balmill gebouwd (ben er best trots op, nog redelijk groot. Enige minpunt is dat motor 2.7 Kw was, en oorspronkelijk driefasen... Beetje bang voor de elektriciteitsrekening over enkele maanden !).

Ik heb ook al enkele raketjes gebouwd, deze 1) stegen niet op. Of 2) stegen enkele meters op om dan met een keiharde klap te CATO'en.

Een week geleden is er wel eentje met succes gelanceerd, al was het nog niet hoog genoeg naar mijn zin, laat staan betrouwbaar genoeg om ooit header op te monteren.

Ik heb ook al enkele mooie fonteintjes gemaakt, wat knallers en Tiger Tail sterren afgeschoten met een stargun, deze waren een succes bij mijn ouders ook :D.

Dan de regels !

Heb ik voordat ik mij ga voorstellen op de hoogte gesteld van de forumregels? Natuurlijk.

Ben ik er van doordrongen dat het praktiserend bezig zijn met Pyrotechniek risicovol is en blijft? Ja.

Weet ik dat het zelf maken van pyrotechnische devices in Nederland niet is toegestaan? Ik woon in België en de wetgeving is hier minder duidelijk, ben er nog niet helemaal uit (kan iemand mij helpen ?) dus tot ik zekerheid heb gedraag ik mij alsof ik een bank overval :D .

Ik kan van mijzelf zeggen dat ik na het besluit pyrotechniek te praktiseren nooit meer ga kloten aan commercieel vuurwerk! Nooit gedaan & gaat nooit gebeuren.

Ik ga lezen tot ik een ons weeg en pas daarna zal ik de praktiserende kant zoeken! Al zeer veel gelezen, maar je hebt nooit genoeg gelezen.

Ik ga geen vragen stellen zonder dat ik eerst zelf heb gezocht! Logica, ik heb geen ambitie om highscore warnings te behalen;

Ben ik er van bewust dat het zelf maken van vuurwerk absoluut niet goedkoop is? Helaas al ondervonden als low-budget pyro.

Ben ik er van bewust dat het zelf maken van vuurwerk ontzettend veel tijd kost en dat ik niet vlak voor O&N even gauw iets kan maken? Vanzelfsprekend.

Andere actieve Belgen mogen mij altijd PM'en met hun locatie & testterein, misschien kunnen we elkaar nog wel helpen !

Mijn eerste plannen zijn:

-Betrouwbare raket ontwikkelen, geschikt om 2-3" headers te lanceren.

-Meal optimaliseren, al is deze al relatief snel voor BBQ houtskool.

Verdere plannen:

-Rode sterren maken.

-Ervaring opdoen met headers & raketten, timing en visuele effecten.

Om uiteindelijk, mijn grote doel: een hartvormige break te krijgen.

Ik heb dit al op het forum tegengekomen, helaas waren het filmpje en de fotos verdwenen :(.

Verder hoop ik veel plezier te hebben aan deze hobby !

Groeten

Andres

Link to comment

Welkom! Ga lekker rustig stap voor stap ondernemen en maak aantekeningen etc van alle stappen die je hebt door gewandeld.

@rookbommetje Stoppen met bbq kool is helemaal niet nodig hier kun je prima resultaten mee behalen het scheelt al een hoop als je in de winkel kijkt naar bepaalde punten hierover is een topic op APC. Veel (lees)plezier!

Link to comment
×
×
  • Create New...