Jump to content
PyroForum.nl
Sign in to follow this  
kyle24

Nieuw forum lid.

Recommended Posts

Hallo.

Ik ben Kyle ... ik ben 24 jaar oud en woon in de ....... in het dorp ...........

Ben al vanaf mijn jonge jaren gefascineerd door vuurwerk, en op latere leeftijd meer naar het knal vuurwerk.

Ik hoop op dit forum meer te leren over vuurwerk en de soorten vuurwerk.

gr Kyle ..........

Edited by Rocketier
Zorg dat je niet te veel informatie post. Kyle

Welkom Kyle.

Niet vertellen waar je vandaan komt dat is iets te veel informatie. :ph34r: Lees de regels van het forum goed. En doe vooral voorzichtig.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

• Similar Content

• By Geldersebeuker
      Ik had laatst een eigen shell gemaakt maar de stijglading werkte niet goed genoeg dus klapte hij net boven de buis en was de buis dus kapot maar eerst kon je hem gewoon online kopen maar ik kan nu nergens meer 3" buizen vinden irmand een ideetje?
    • By Weirdo
      Ik heb weer is een salutje gemaakt, gewoon omdat het leuk is.

er zat Flash 11 in:

Potassium perchlorate.............................64
      Aluminum..........................................23 GD
      Sulfur............................................13

Shimitzu zegt dat dit de hardste en mooiste knal geeft met Kclo4 Al S geeft.

MOV00315.MP4
    • By redbullzuiper
      Hoi allemaal,
      Ik ben Richard en ben sinds een paar maanden weer volop bezig met een oude hobby
      Ik begon 5 jaar geleden met het maken van model raketten, maar vuurpijlen trok mij meer. Ben mij toen gaan verdiepen in het maken van vuurpijlen.
      2 jaar geleden moest ik helaas door tijdgebrek mijn hobby vaarwel zeggen, maar heb sinds 2 maanden weer veel tijd beschikbaar en dacht, 'Laat ik weer eens mn oude hobby op pakken'.
      Nu vooral bezig met verschillende soorten flash powders. Het is nu onmogelijk om aan KClO4 te komen. Dat was voorheen anders
      Zie mijn topic na deze over een flash powder die ik bij toeval ontdekt hebt? Tenminste, heb veel gezocht, maar niemand die deze flash geprobeerd heeft. (of ik zoek niet goed )
      Ik vond dit forum op het internet en vond het leuk om mezelf in te schrijven om meer pyro enthousiasten te leren kennen. En mijn ervaringen mee te kunnen delen.
      Wat doe ik in mijn dagelijkse leven?
      Ik ben fulltime developer bij ..........en ga hier dagelijks met veel plezier heen 
      Ik hoop dat ik hier een leuke tijd heb en zal ook zeker video's maken en uploaden. (Als mn geheugen weer is niet vol is #galaxyS6NoSDCard )
    • By Exlipbit
      Hallo beste mensen,
      Ik ben Rick en dus 20 jaar te laat! als ik zo rond kijk en lees wordt het langzaam steeds moeilijker lastiger en duurder om zelf vuurwerk te maken.
      Van kinds af aan ben ik aangetrokken tot vuurwerk, waarschijnlijk zoals de meeste hier en waarschijnlijk de meeste mannen.
      Ik ben erg nieuwsgierig wat er allemaal mogelijk is en het lijkt me erg interessant om meer te leren over pyrotechniek.
      Ik hoop dat het een goede tijd wordt met jullie..
      grtz Rick

• By FascinatedFire
      Hoi,

Ik ben FascinatedFire. Ik was altijd al gefascineerd door vuurwerk. En ik heb er altijd van gedroomd om het zelf te maken.
      Ipv veel geld uit te geven op oud en nieuw wil ik nu proberen om jaarlijks enkele mooie "stukken" te maken om er nog meer voldoening van te krijgen.

Als sportschutter heb ik jarenlange ervaring met het veilig omgaan van wapens en munitie. In 2016 wil ik graag een mooie (succesvolle) vuurpijl maken. Iets simpels zeg maar. Dat moet toch te doen zijn?

Ik wil bij deze beroep doen op de hobbyisten en de mensen met ervaring hier. Ik weet heus wel dat er heel veel trial en error bij komt kijken. Ik wou toch even vragen: Heeft iemand een snippet, handleidinkje, boekje, ... liggen waarin een beproefde methode staat voor een simpele vuurpijl? Met een simpel effectje, samenstellingen van de poeders, etc?
      Als hobbyist (met ervaring in de modelbouw) zou ik graag alles zelf willen maken: Geen PVC buisjes, maar karton. Geen kogelmolen kopen, liever zelf één maken. Etc.

Misschien is er iemand die mij (misschien tegen een kleine vergoeding) de knepen van het vak wil leren irl? Misschien iemand die met mij een leuke pijl kan/wil maken?

Alvast bedankt voor jullie tijd. Have a nice one.                               
    • By Naderomia
      Hoi allemaal!
      Ik ben dus Naderomia (Jeroen, 25 jaartjes oud).  Via een aantal zoekacties op Google ben ik meerdere malen op dit forum terecht gekomen. Na meerdere interessante dingen gelezen te hebben besloot ik me zelf maar aan te melden. Ik heb geen tot amper ervaring met pyro etc. Wel heb ik ongeveer 9 jaar terug een kas-suiker rookbom gemaakt van ongeveer 12kg.
      Mijn doel is om veel te lezen en zo mijn interesses uit te breiden en dan in de toekomst misschien het een en ander zelf te maken. Wel wil ik voor dit jaar nog een rookbom maken. Ik heb hier al het materiaal voor en wou van te voren even de Tutorial: KAS_Suiker_Rookbom_V1.3_.pdf  lezen maar kreeg deze foutmelding:
      Sorry, there is a problem
      The page you are trying to access is not available for your account. Error code: 2C171/1

Aangezien jullie graag willen dat iedere nieuwe member dit moet downen voordat er een vraag gesteld wordt over een rookbom wil ik dit ook graag doen

Als er nog vragen zijn hoor ik ze graag!

Gr, Jeroen
  • Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Topics

• Idem hier. Naarmate ik wat ouder ben geworden, ben ik me ook wat bewuster geworden van de risico's. Gelukkig heb ik in het verleden zat afgestoken. De adrenaline en het gevoel dat je ervaart na afsteken van een HE vergeet ik gelukkig nooit meer, soort van levenservaring ;). Houd het nu vooral bij kleinschalige projecten en de zoektocht naar de meest ideale primary.
    • @ploegdir Mooi man! Leuk om te zien dat je je interesseert in pijlen😁
      Ik hoop nog meer van je te zien komende tijd!  
    • De laatste twee jaarhen ik erg weinig gemaakt. Maar dat heeft vooral te maken met kleine kinderen en andere projecten. Afgelopen jaar vooral bezig geweest met 'green' primaries. Scheikundig erg interessant, maar heb ik niets aan met O&N. Nu is het inmiddels erg laat om nog wat moois te maken. Dus weer een jaar verloren. Wel heb ik nog een paar leuke projecten op pyrogebied in mn boekje staan. Ik hoop echt daar volgend jaar tijd voor te maken.
    • Ten eerste weet ik niet of dit de goede plaats is, Mijn vraag is, durven/ willen jullie nog wel zelf maken? Zelf heb ik elke keer dat als ik iets test/afsteek, weer bang ben dat de politie langskomt. Misschien een rare vraag, maar ik heb t gevoel alsof zon beetje iedereen die op dit forum zit gestopt is. Daarom vroeg ik me af waarom, en of jullie dat ook hebben. Greetz
    • Ik graaf even dit oude topic op, aangezien al mijn media en files letterlijk fysiek kapot zijn gegaan (dvds, disks enz) en natuurlijk omdat de bezigheid op hold was gezet vroeg ik me af of mensen een mirror hebben gedraaid van mijn oude archief en andere archieven. Zou graag weer een kopie maken. Evt DM is ook goed.  Thanks! Pchem
  • Who's Online (See full list)

There are no registered users currently online