Jump to content
PyroForum.nl

Statische Elektriciteit


pdfbq

Recommended Posts

Dames heren,

Hier toch maar even, ter lering en vermaak, een hoopje flash versus de gesloopte vliegenmepper.

flash-g.wmv

Misschien een open deur maar ik vind het wel interessant om een keer gezien te hebben.
Ga (als ik terug ben van vakantie) een betere statische elektriciteit generator maken en wat verder testen.

Link to comment

Als je echt statische elektriciteit wil maken moet je eigenlijk een band door een plastic koker laten draaien.
Dat genereerd echt als een gek.

Uiteraard lukt het ook met spoelen.
Ik bedenk me net dat ik hier nog een oude bobine heb liggen :P
Ook heb ik hier nog een flyback transformator.
Weer wat leuke ideeen voor een vakantie.

Nu is flash een geleidende poeder, zou het ook met bp lukken?

Link to comment

Dus je gaat een flyback coil vergelijken met een statische vonk volgens mij is aan een statische vonk nog nooit iemand dood gegaan... flyback's daar in tegen.... Bp ga je nooit aanteken met een statische vonk daar is de ontlading gewoon te kort voor.

Link to comment
  • 6 months later...

Lijkt me wel interessant idd. Koolstof is in mindere mate een geleider dat wel.

Maar aangezien een statische vonk op kan lopen tot 3000 volt, zou het een einde kunnen maken aan die discussie :P

Wat je dan eigenlijk zou moeten doen is de negatieve draad weg laten. En deze door het poeder zelf te laten lopen,

naar een eventuele verwarmingsbuis of ander aardpunt. Zo elimineer je dat je vonk je mix thermisch activeert,

ipv een statische vonk geleidt. Ook zou je kunnen kijken in de richting van een klikaansteker of zo`n grotere voor het gasfornuis.

Edited by pyrohiero
Link to comment
×
×
  • Create New...