Jump to content
PyroForum.nl

oude star compositie


Recommended Posts

Ik heb nog een oude star compositie gevonden van rond een jaar oud, ik weet de compositie niet meer maar ik weet wel nog dat het geschikt was voor stars. Nu heb ik er kleine stars van gerold rond 5/7mm.


er spatten veel vonkjes van af en hij duurt nogal al lang (7 sec). Hoe kan het dat die vonkjes er vanaf spatten en waarom duren ze zolang terwijl ze maar 5/7 mm zijn?



Jan

Link to comment

Spattende vonken kan duiden op de aanwezigheid van een metaal, misschien ijzerpoeder? De brandtijd kan overal aan liggen, van verhouding van de componenten tot de verdelingsgraad, dus valt er niet veel uit op te maken wat de verdere samenstelling zou moeten zijn.

Link to comment

Vermoedelijk zal het een TigerTail zijn Jan. Zorg dat je de dingen die je opslaat goed voorziet van labels. :)

Het is idd een heel mooi gezicht als je een TT ster goed bekijkt. In mijn gesloten haard kan je heel dicht op sterren zitten als ze branden. Wat je dan bij TT sterren ziet is dat het vuur als een soort balletjes over de oppervlakte van de ster rolt en dan groeien en er af spatten. Dat ze lang branden??? Kan het zijn dat ze nog niet goed droog zijn!?

Link to comment
×
×
  • Create New...