Jump to content
PyroForum.nl

Vraagje over een flashbang


Dymnasty

Recommended Posts

Hallo allemaal ,

Ik heb een probleem, ik heb een terrein van 5hectare met een aantal fikse gebouwen er opstaan die op de wachtlijst staan om gesloopt te worden.
Nu brengt dit het volgende probleem met zich mee , koper dieven !
Nu kan ik niet elke avond buiten zitten om te wachten tot zo komen.
Dus nu had ik het idee , om flashbangs op basis van een tripwire te maken , dus dat ze lijntje omtrappen en BANG ,
ik hoor het zij niks meer en dan kan ik er rustig heen en kijken wat er aan de hand is .

NU is mijn vraag hoe kan ik het beste een flashbang maken wat is hier voor nodig en is dit mogelijk met struikeldraad techniek ?

Vriendelijke groet

Link to comment

Ik zou:
A - Het terrein netjes met hekken afzetten en een particulier beveiligingsbedrijf inhuren.
B - Het koper zelf weghalen / door een erkend sloper laten weghalen. Dat levert je wat geld op ipv kopzorgen.
C - Als het toch sloopwerk is, lekker leeg laten halen. Na een week heb je nergens last meer van.
D - Sowieso geen geimproviseerde boobytraps gaan maken. Dit is in de eerste plaats erg illegaal. En daarnaast erg gevaarlijk. Helemaal spelen met flash zonder ervaring is vragen om ongelukken. Gewoon lekker niet doen dus.

  • Upvote 1
Link to comment

En hoe ga je je verklaren als meneer de officier op jou device stapt? of als er straks een in het ziekenhuis licht.
Ik zou het of lekker laten doen, jij hebt er toch geen last van of is het terrein van jou?

De ervaring leert dan vandalisme alleen is te bestrijden met echt bewijs zoals camera beelden, maar dat is wel een kostbare grap en waarschijnlijk niet meer waard dan het koper.

Link to comment

Ik kan het hele verhaal wel herhalen, maar de voorgaande posters hebben mijn standpunt ook al duidelijk geformuleerd.
Hoe kom je toch op het idee om vuurwerk voor zoiets in te gebruiken?
Zet er dan gewoon een bouwlamp met bewegingssensor neer.

Link to comment

Wanneer jij iets onder spanning zet als maatregel tegen inbrekers/plunderaars ben je al strafbaar. Ik kan enkel Tyneman zijn mening delen.
Het idee van de flashbangs is levensgevaarlijk, zeker wanneer deze zelfgemaakt zijn door een leek.

@timishier: Breng mensen met de verkeerde intenties niet nog op meer plannen die onwettig zijn. Wanneer je zoiets post als reactie is dit geen bewijs van veel volwassenheid of verantwoordelijkheidszin.

Nu weet ik dat er vroeger een soort "bel" bestond dat ongewenste bezoekers aankondigde. (dit is een toestelletje dat werkt aan de hand van een blankpatroon en bij het binnenkomen gaat deze af.)

slotje

Link to comment
Guest
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Create New...