Jump to content
PyroForum.nl

3" met 2,5" peanut shell


Baazis

Recommended Posts

Voor je 18e shell vind ik het resultaat niet noemenswaardig Bas. Ik adviseer je de diverse topics nog eens goed door te lezen.
Of net wat Sjeef zegt: Laat eens zien dmv foto's hoe je het in elkaar hebt gezet.
Hoe maak jij bp / pulv? Er valt genoeg te verbeteren.

Edited by Rocketier
Link to comment

Voor je 18e shell vind ik het resultaat niet noemenswaardig Bas. Ik adviseer de diverse topic eens goed door te lezen.
Of net wat Sjeef zegt.
Hoe maak je jou bp / pulv? Er valt genoeg te verbeteren.


Ik moet nog een Mesh screen bestellen maar heb nu het geld er niet voor dus vandaar,
En er stond heeel veel wind.

Maar er is all veel verbetering sinds het begin dat ik begon met mijn shells.

Gebruik nu de compo 70/18/12 Kno3/C/S zoals op ps stond voor de Grape Charcoal.

Mvg Bas
Link to comment

Lijkt er wel op , of je sterren kapot gaan. Wat voor binder gebruik je en waarmee bevochtig je het? En zoals hier al werd gezegd: "is je break charge wel goed?". En een mesh screen heb je niet nodig , gewoon naar een supermarkt in de buurt gaan en een keuken zeef kopen. Werkt gewoon goed hoor;). Waarmee en hoe paste je? Dit kan ook nog eens de oorzaak zijn.

Link to comment

Lijkt er wel op , of je sterren kapot gaan. Wat voor binder gebruik je en waarmee bevochtig je het? En zoals hier al werd gezegd: "is je break charge wel goed?". En een mesh screen heb je niet nodig , gewoon naar een supermarkt in de buurt gaan en een keuken zeef kopen. Werkt gewoon goed hoor;). Waarmee en hoe paste je? Dit kan ook nog eens de oorzaak zijn.


Ik gebruik Dextrine en water.
Break is gewoon goed heb MCRH en die brand in een keer op als er een vuurtje bij komt. en daar op doe ik meal powder in het Midden van de shell.
Hoe groot moet die zeef ongeveer zijn voor 3" shells?

Mvg Bas en bedankt
Link to comment

Ik zou voor een bollen hor gaan. Waarom zou je 3" shells willen zeven!?

Bas ga eerst een ff topics lezen ipv vragen naar de bekende weg. Er staat genoeg op het forum. Spoonfeeding is niet leuk.


Gast ik vraag tog niet om 3" shells te zeven,
wil weten wat voor zeef goed is om pulverone voor 3" shells te maken.
En hij zegt tog dat ik gewoon een zeef moet kopen in de supermarkt waarom dan niet vragen wat voor mesh hij dan moeten hebben ?
Dan moet hij dus zelf reageren op mijn vraag en niet jij want het is niet voor jou bedoelt of wel?

Mvg Bas
Link to comment

Om sterren te maken raad ik je toch minimum een #80 mesh screen aan voor de compo's te mengen, aangezien je zegt geen mesh screen te hebben. Ik gebruik een #120 en heb nooit problemen met slechte menging.

MCRH hoort ontzettend snel te branden, als je een filmpje upload van een verbranding van 30 cm (of meer is beter) dan weet je uit de commentaren of deze goed is.
Zelfs zonder booster kan je met extra pasting een mooi boeket uitkomen, hier is duidelijk iets mis met je MCRH, pasting, of beide.

Als dit je 18e shell was, dan ben je met te weinig kennis begonnen met shells maken.


Break is gewoon goed heb MCRH en die brand in een keer op als er een vuurtje bij komt. en daar op doe ik meal powder in het Midden van de shell.


Fouten die je niet mag maken in het vervolg:
- Een shell boost je niet met meal!
- Vragen stellen die je al hoort te weten voor je je eerste shell maakt.
- Niet filmen met een rekenmachine of wat dat ook was.
- Ervaren leden onrespectvol beantwoorden.

Kijk eens hier voor informatie die nog steeds een goede informatiebron is voor mij: pyroguide.com.
Daar zie je alles mooi uitgelegd hoe een shell in elkaar hoort te zitten.
Link to comment

Gast ik vraag tog niet om 3" shells te zeven,
wil weten wat voor zeef goed is om pulverone voor 3" shells te maken.
En hij zegt tog dat ik gewoon een zeef moet kopen in de supermarkt waarom dan niet vragen wat voor mesh hij dan moeten hebben ?
Dan moet hij dus zelf reageren op mijn vraag en niet jij want het is niet voor jou bedoelt of wel?

Mvg Bas


Jij vraagt naar de bekende weg. Ik geef jou advies.
Als je niet wil dat ik antwoord doe je het toch in een pm naar de persoon die je bedoeld.
Wat jij doet is het forum gebruiken als chat en daar is het volgens mij niet voor bedoeld.
Link to comment

Gewoon een keuken zeef is goed hoor. Maar als je iets wilt om goeie lift van te maken , zou ik een 20 mesh /screen kopen bij pyro-stuff. Maar zoek eens tussen de artikelen van skylighter hier staan ook veel informatieve artikelen in. Over het maken van lift , wat een goeie break charge is etc.... Lees eens wat online boeken over vuurwerk (bijv: takeo shimizu). Zo vorder je steeds verder.
Gr naam genoot :)

Link to comment

Schrijf nu tog eens met een ch!
Nee, nu ja, mij eerste 2' was gepaste met schilderstape.
Ik zou je MCRH eens onder de loep nemen of je pasting, je sterren hoeft het niet zozeer aan te liggen.
Als ik de break naluister klinkt het gewoon niet heel sterk.

TT hoef je niet te screenen, mixen doet de mill wel voor je, dus hier heb je iig geen screen voor nodig.
Tenzij je geen mill hebt, maar dan is dat alles verklarend logisch.

Link to comment

Gewoon een keuken zeef is goed hoor. Maar als je iets wilt om goeie lift van te maken , zou ik een 20 mesh /screen kopen bij pyro-stuff. Maar zoek eens tussen de artikelen van skylighter hier staan ook veel informatieve artikelen in. Over het maken van lift , wat een goeie break charge is etc.... Lees eens wat online boeken over vuurwerk (bijv: takeo shimizu). Zo vorder je steeds verder.
Gr naam genoot :)

Oke Bedankt ;),

Zal ik doen denk dat ik gewoon even wacht tot ik weer geld heb en dan die 20mesh screen koop,

Maar ben nogal ziekjes dus minder actief op de forums.

Mvg Bas
Link to comment
  • 8 months later...

Welkom terug.
Ik ben benieuwd met wat je in de toekomst laat zien aan verbeteringen.
Succes iig.


Dank je wel,
Ik denk dat ik het heel anders ga aan pakken dit jaar nu ik natuurlijk meer werk ruimte heb meer geld
en ik zag ook dat op ps fuses etc zijn gekomen dat gaat het een heel stuk makkelijker maken allemaal!

En ik heb natuurlijk ook nog wat dingen liggen van het begin van het jaar dus dat hoef ik dan niet meer te kopen.

Heb gelukkig
Link to comment
×
×
  • Create New...