Rocketier Posted October 12, 2011 Share Posted October 12, 2011 @Rocketier, je hebt wel gelijkt, maar dit is gewoon leuk omdat het zo makkelijk is.. Voor 30 tientjes heb je nu 20 dikke salutepijlen, zonder risico van een CATO, etc Kunt u dat nog een keer herhalen?Natuurlijk Rocketier! @Rocketier, je hebt wel gelijkt, maar dit is gewoon leuk omdat het zo makkelijk is.. Voor 30 tientjes heb je nu 20 dikke salutepijlen,MET risico van een CATO, etc Zelf maken! :huh: Link to comment
Lontje Posted October 12, 2011 Share Posted October 12, 2011 Lol heb meer vertrouwen in m`n eigen pijlen als ik dit zo zie. Maar goed wel jammer. Je zal maar een bijpassende raket gekocht hebben,even proberen ergens op een weilandje Knal-Boem weg raket. Dat met dat visco verhaal is wat explocoek al zei onzin. Ik vouw het altijd dubbel erin klaar is kees. (Ik heb er nog nooit last mee gehad i.i.g.) In Pulverone pijlen stoppen ze zelfs quick match tot boven aan toe. Terugbrengen geld terugvragen en zelf maken inderdaad. :huh: Link to comment
Charcoal Posted October 12, 2011 Author Share Posted October 12, 2011 Kunt u dat nog een keer herhalen? Shut up fool! :) Link to comment
High Density Posted October 12, 2011 Share Posted October 12, 2011 Hahaha, en dan 30 tientjes ( $ 300 ) er voor betalen Hoe heb je de payloads gasdicht gemaakt? Mischien wat sas langs een gaatje wat in de brand ging? Link to comment
Charcoal Posted October 12, 2011 Author Share Posted October 12, 2011 Hahaha, en dan 30 tientjes ( $ 300 ) er voor betalen Hoe heb je de payloads gasdicht gemaakt? Mischien wat sas langs een gaatje wat in de brand ging? Fuck, moest 3 tientjes zijn whaha.. De motortjes sluiten perfect aan op de headers.. Afgesloten met hotglue.. En niet te zuinig ook.. Dus daar zal het niet aan liggen.. Het blijft vaag! Ik post vanavond filmpie + resultaten van de raket zonder payload Link to comment
ExplosiveCoek Posted October 12, 2011 Share Posted October 12, 2011 Dat verhaal dat een te zware payload een pijl kan laten cato' en is al net zulke grote onzin als die van fusing. Als hij niet opstijgt heb je gewoon baggere rockets. Als je payload te zwaar is komt je pijl amper omhoog (meter of 10 meestal) en maakt daarna één mooie parabool beweging omlaag. Niks geen cato hoor, wat jij nu 2x duidelijk wel had. Gewoon met payload (zand water) testen is mijn advies dus. Als die weer bagger is dan is die gozer niet alleen een oplichter met z'n chems maar ook met z'n motoren . Btw rocketier, geniale opmerking haha. Lontje, ik wacht nog ff af wat die andere pijlen doen. Maar anders wordt het wat meer whistle persen idd.. Mja, die tillen weer gelijk zo idioot veel haha. Link to comment
Rocketier Posted October 12, 2011 Share Posted October 12, 2011 Charcoal! Ik zeg altijd: een dag niet gelachen is een dag niet met pyro gespeeld! Evenzogoed jammer dat ze klappen. Je zou er een kunnen openen en kijken of er geen scheuren in de compo zitten. Als ze gevallen zijn kan het ook goed fout gaan. Ik denk dat je met het gemaakte filmpje best een verhaal kan hebben bij de shop waar je ze vandaan hebt gehaald. Link to comment
VanHout Posted October 12, 2011 Share Posted October 12, 2011 Van die fusing heb ik ook nooit begrepen, ik knik het gewoon dubbel en hopsa, de core in. Als dit al zo zou zijn, dan zouden zelfs de helft van je juist gefusede rockets alsnog CATOen, want dit kleine (losse) stukje visco bied zo weinig weerstand dat je rocketdesign sowieso al op de limiet van je tube zit. Wat ons weer terugleid naar de lading kleine (maar niet minder onbelangerijke) variabelen in perskracht, increments, homogeniteit van je fuel en je tubes natuurlijk. Welke afzonderlijk, in mijn opzicht, een impact op je rocketperformance hebben die vele malen groter is dan je fusing. Dus tenzij we hier de spijker compleet misslaan is het inderdaad een broodje oranje oetang. Ben heel benieuwd naar je volgende rocket, Charcoal. Als deze ook weer faalt zou ik toch eens een praatje gaan maken met de beste raketten man. Link to comment
thijs Posted October 12, 2011 Share Posted October 12, 2011 (edited) Heb van het weekend 15 greenmix motoren geperst, waarvan ik durf te wedden dat ze het allemaal doen. Eerst wat getest met core lengtes, waarna ik weet dat mijn raketten een core van 35 mm aan kunnen zonder dat ze zullen CATO'en. Met die 35 mm core stijgen ze rete snel op, met een 30 mm core hebben ze nog zat lift voor een mooie payload. Dus maak ik ze nu met ongeveer 30 mm core, waarbij ik minimaal 5 mm speling heb op een eventuele CATO. (Consistent zijn in de eerder genoemde variabelen is natuurlijk ook belangrijk) Dit doe ik zonder (dure) rocket tools, die ik waarschijnlijk wel voor whistle rockets wil aanschaffen. Gewoon zelf maken, ben je ook niet afhankelijk van anderen haha . Edited October 12, 2011 by thijs Link to comment
Charcoal Posted October 14, 2011 Author Share Posted October 14, 2011 Gisteravond nog wat getest, losse motor ging als een raket de lucht in, heb natuurlijk niet kunnen zien of de vlam niet meteen doorgeslagen is.. 2e raket met een payload van 50 gram (totaal gewicht 110) klapte meteen :S Link to comment
ExplosiveCoek Posted October 14, 2011 Share Posted October 14, 2011 (edited) Oke, dit begint echt super vaag te worden . edit: Tape ze anders een keer aan een stevige paal vast ofzo, dan kun je goed zien wat er gebeurd (en je hebt gelijk het effect van een payload erop omdat hij kracht uitoefent op de paal)? Edited October 14, 2011 by ExplosiveCoek Link to comment
danny db Posted October 14, 2011 Share Posted October 14, 2011 Zou het dan toch niets te maken hebben met het gewicht op je motor? He EC bij die meeting had ik toch ook 3 keer 21mm bij, de twee met gewicht klapte maar de 3de zonder ging wel? Misschien moet je de bovenste eindstop een verstevigen en dan met een gewichtje proberen! Link to comment
ExplosiveCoek Posted October 14, 2011 Share Posted October 14, 2011 (edited) Ik moet eerlijk zegen dat ik t niet helemaal meer weet, we hadden behoorlijk wat spul gemaakt toen (wat wil je ook met 5 man xd). Ik weet alleen die 22mm nog van weirdo, en die whistle rockets met spirale kokers die faalden haha. Edit: W8, I remember! Die vloog zo ziek hoog toen! Ja dat was ook dubieus idd, maar die waren ook niet met een constant e tool gemaakt toch? En ze zaten nog in t test stadium right? Edited October 14, 2011 by ExplosiveCoek Link to comment
Rocketier Posted October 14, 2011 Share Posted October 14, 2011 (edited) Ik geloof er helemaal niks van dat de payload kan lijden tot een Cato. Die raketten voldoen volgens mij gewoon niet! Als een raket motor te zwaar beladen zou zijn dan krijg je gewoon een grote vlam en komt hij niet los of hij valt terug. Een cato krijg je om diverse redenen. Brandstof te snel dus druk in je buis te groot. Nozzle die te kleine opening heeft. Scheuren in de brandstof. Doorslaan van de vlam naar een reportheader zonder delay. Vlam slaat langs de brandstof. Alles lijdt direct tot een te grote druk. Maar met een te zware payload loopt de druk helemaal niet hoger op. Natuurlijk gaat een raket omhoog door de druk die de vlam veroorzaakt onder aan de tube maar die is met of zonder payload gelijk. Het betreft in beide gevallen met of zonder een vrij uittredende vlam. Pffffffffffff..............wat een dilemma! edit Bedenk mij net nog wat! Hoe groot is de fusehole en hoe monteer je welke maat fuse? Edited October 15, 2011 by Rocketier Link to comment
Lontje Posted October 15, 2011 Share Posted October 15, 2011 Pffffffffffff..............wat een dilemma! Hoezo een dilemma,je hebt gewoon gelijk wat betreft "dat een te zware payload geen cato kan veroorzaken." Het zullen ongetwijfeld foute constructies zijn in je motor zoals je al aangaf met de diverse mogelijke oorzaken. Je hebt er een vergeten trouwens,je casing. Als deze de druk niet aankan en zich een paar 100 ste van een milimeter verwijd tijdens het stijgen, dus tijdens de druk opbouw,kan je het ook vergeten. Whistle pijlen in onze formaten althans en met de gebruikte chems moet je niet onderschatten,pure rocketrie-science. Kleinste foutje grote gevolgen. Link to comment
danny db Posted October 15, 2011 Share Posted October 15, 2011 Maar zon motor wordt toch zo consistent mogelijk gemaakt? Hoe kan het nu mogelijk zijn dat er al 3 geklapt zijn terwijl er maar minimale verschil marges worden toegelaten op zon productielijn? Link to comment
Rocketier Posted October 15, 2011 Share Posted October 15, 2011 (edited) Zijn de motoren opgehaald of zijn ze verzonden geweest met de pakketdienst!? Als ik met mijn motoren ga gooien dan klappen ze ook. Als ik er per ongeluk een laat vallen dan gaat hij niet onder een header. Ik zei eerder al: "maak er eens een open" en dan analyseren hoe het is gebouwd. Daarvoor: Gewoon zelf maken! Zo veel werk is dat formaatje niet. Als je een paar uurtjes gaat zitten heb je zo een voorraadje. Met een paar slangenklemmen en een passende buis een sleeve maken en een zak kattegrid en een 4mm boortje rammertje van hout!? Je hoeft helemaal geen fancy tools te hebben alleen maakt dat de productie eenvoudiger. Simpel! Edited October 15, 2011 by Rocketier Link to comment
Charcoal Posted October 27, 2011 Author Share Posted October 27, 2011 Vandaag maar weer eens wat gaan proberen met die motortjes die ik in de hoek gepleurd had Link to comment
hanns Posted October 28, 2011 Share Posted October 28, 2011 En ging de pijl de lucht in? Link to comment
mark... Posted October 29, 2011 Share Posted October 29, 2011 Ziet er mooi uit ga je hem filmen? En hoe is het verder afgelopen met je motortjes/fabrikant? Mark Link to comment
Charcoal Posted November 4, 2011 Author Share Posted November 4, 2011 Nog steeds niet getest haha.. Nee ik heb het druk gehad, hoop dit weekeind tijd te hebben! Link to comment
crossilljam Posted January 11, 2012 Share Posted January 11, 2012 Interessant topic, jou vuurpijlen zijn gelijk aan de pijlen die ik een tijdje terug gemaakt had (zelfde motor, header en tape) Ook ik had twee doosjes van diezelfde raketmotoren gekocht, daarvan werkte het ene doosje wel goed, bij het andere doosje alleen maar CATO's. Mijn payload was 20 gram. welke niet te zwaar kan zijn lijkt mij.. Link to comment
mark... Posted January 12, 2012 Share Posted January 12, 2012 Payload is idd niet te zwaar. Ik denk dat het een productie fout is. Link to comment
Recommended Posts