Jump to content
PyroForum.nl

Mobiel ontsteker


amalag

Recommended Posts

hallo,

ik ben al heel lang opzoek naar een goede uitleg over hoe je een soort ontsteking kan maken met een mobiel.
ik vroeg me af of iemand mischien een soort bouwplan voor me kan maken, mischien met foto´s of tekeningen ter verduidelijking.

ik vond wel dit filmpje; http
://www.youtube.com/watch?v=Oyp8eoYmRXo...eature=related
maar daar staat niet zo goed in welke onderdelen je nodig hebt.
en ook niet hoe je het precies met een mobiel moet verbinden.

Kan iemand me er meer over vertellen ???

Mvg, amalag

Link to comment

Nou, je bent hier nieuw en we weten niet hoeveel ervaring jij hebt.
Er is een voorsteltopic.
Het klinkt misschien wat cru, maar je komt over alsof je nog niet helemaal klaar bent voor lange afstands ontstekingen.
Carbid kun je ook met een lang speakerdraad ontsteken, je hebt zo meer zicht op je bus waarschijnlijk ook.
En het is betrouwbaarder.

Link to comment

Wat als iemand een verkeerd nr. belt :)

Ik had die vid ook al is gezien op de terroristen school.

Het is inderdaad niet echt moeilijk om dat te maken maar ook niet echt veilig. Zeker voor carbid is dit niet nodig. Het is natuurlijk wel leuk om voor de lol te maken maar ik zou hier liever geen grote lading o.i.d. aan vast maken. Als je hem toch maakt zou ik hem op de stroom aanvoer van de vibrator maken en die stroom evt. versterken lijkt mij veiliger.

gr.

Link to comment

ik heb wel wat verstand van electronica, en bij techniek op school haalde ik nooit onder de 7.

een onsteking met een lang draad of iets lijkt me maar niks, en ik was vanplan een schakelaar te maken om het hele systeem in werking te zetten.
zodat je eerst je schakelaar om moet zetten en dat je dan pas kan ontsteken.

en als zo´n kanon af gaat waar je naast staat is het ook nog niet zo erg, er is altijd nog zoiets als gehoorbescherming.

Link to comment

Is dit een serieus onderwerp voor dit Forum?? ;)

Het lijkt me gewoon onder alle omstandigheden wenselijk namelijk om je devices welke dat ook mogen zijn onder zicht te laten
ontbranden detoneren of wat dan ook.
Om het risico zowieso uit te sluiten dat er mensen dieren of goederen in de directe nabijheid geen schade ondervinden omdat je er zelf niet bij in de buurt bent. :huh:

Dit is een Pyroforum en Pyro-gerelateerd en naar mijn mening heeft dit weinig met Pyro te maken.
Maar goed ik zal de hele meute wel weer over me heen krijgen hier door hier negatief op te reageren maar dat is nu eenmaal mijn beredenering over dit soort ontstekingen. :)

Er zijn op het gebied van afstands ontstekingen, genoeg aparaten te vinden, en die veiliger zijn dan het zelf gaan maken van dit soort gadgets.

Misschien dat dit een post is van de AID om te kijken hoe ver we hier al in zijn gevordert. :)

Link to comment

Hey Leander wanneer komt er hier een slotje op?
Als dit de manier is zoals wij dit forum moeten gebruiken hmmmmmmmmmmmm.......!?

Volgens mij is de KW3L Amalag al veel te ruim beloont met antwoorden van serieuze pyroos.
Daarnaast is hij lui! Hij pretendeert kennis te hebben van elektronica maar is te beroerd om zelf onderzoek te doen.
Nee gewoon vragen of iemand hem wil spoonfeeden. Kappe nou met dat geleuter! Toch??????
Serieuze pyroos werden een half jaar geleden de bek gesnoerd! En dit mag gewoon!?

Edited by Rocketier
Link to comment

hallo,

op dit forum zijn genoeg topics te vinden over onstekingen.

en ik wil gewoon graag zo´n ding maken, voor hulp melde ik me hier aan, omdat dit in mijn ogen een foum is die het meest dicht bij dit onderwep komt.

maar oke oke ik meld me op dit forum wel weer af, toch maar rare mensen hierzo

https://pyroforum.nl/index.php?showtopic=138&st=390, kijk hier trouwens een bij post 414, daar gaat het over hetzelfde onderwerp

Edited by amalag
Link to comment
maar oke oke ik meld me op dit forum wel weer af, toch maar rare mensen hierzo
De groeten dan, als je over een half jaar weer eens denkt van mja misschien hebben ze wel gelijk, word je uiteraard wel weer serieus genomen.
Het is altijd hetzelfde liedje, sommige newbie's zoeken niks op, stellen teveel vragen die ze zo op kunnen zoeken, en zijn gepikeerd als ze geen antwoord krijgen, terwijl wij ook geen antwoord krijgen op onze vragen :huh: .
Maar de antwoorden die ze krijgen zijn meer dan ruim voldoende.
Over een halfjaar weten we of die 2 uur die we er aan besteed hebben genoeg was om hem terug te zien.
Ik lig er niet wakker van, soms blijven ze, en de andere keer hoor je niks meer, en heb je voor niets zitten typen.
Neem nu gewoon even je verlies en dan kijken we wel verder.
Verdiep je in de pyro, mooie hobby ;)

Ik geloof nog te weinig van je carbid verhaal.
Ik zou beter kunnen weten als je eerlijk bent hierover.
Zolang ik dit niet kan overzien ben ik nog steeds niet overtuigt, en neem ik het zekere voor het onzekere.
Een telefoon ontsteker is levensgevaarlijk i,c,m bijvoorbeeld explosieven, zeker als je er geen zicht op hebt.
edit:
toch maar even wat minder hard taalgebruik :) . Edited by High Density
Link to comment
Hey Leander wanneer komt er hier een slotje op?
Als dit de manier is zoals wij dit forum moeten gebruiken hmmmmmmmmmmmm.......!?


Zeer juist! Dit is inderdaad niet de manier waarop wij dit zouden moeten afhandelen. Mocht je in het vervolg een topic tegenkomen dat in jou ogen correctie vereist, dan mag je op de 'report knop' drukken. Je kunt in het vervolg ook eenvoudigweg besluiten niet te reageren op een topic wat je niet aanstaat. Voor mij werkt dat super.

Wat betreft het inhoudelijke deel van dit topic lijkt de zo'n ontstekingssysteem zo eenvoudig dat het niet echt uitmaakt of je nu wel of niet uitlegt hoe het werkt. De maker van het filmpje heeft wel een werkend systeem, maar het zit niet erg handig in elkaar. Wanneer de telefoon in het filmpje 'afgaat' komt plotseling de spanning van de batterij over de printplaat van de telefoon te staan. In feite kortsluit je dan de telefoonaccu met de externe batterij. Gebruik je in zo'n geval een zwaardere batterij of een ontsteker met wat meer weerstand dan zal gegarandeerd de printplaat van je telefoon doorbranden. Veel beter kun je het schakelcircuit van de telefoon en het ontstekingscircuit met de batterij scheiden en verbinden met een relais. Zo'n relais kost niks en kun je praktisch in elke electrozaak kopen.

Het klopt dat dit soort systeempjes door terroristen frequent worden gebruikt. Het enige verschil is dat men hier met specifieke software en codes werkt die er voor zorgen dat slechts 1 beller met een specifiek wachtwoord de telefoon kan laten afgaan. Zoiets als hobbyist zelf bouwen en aan een carbidbus knopen is mijns inziens levensgevaarlijk en onnodig. Als je dan zo nodig electrisch wilt werken, koop dan een fatsoenlijke schietkist met wat ontstekers.
  • Upvote 1
Link to comment
Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...