Jump to content
PyroForum.nl

Mening van BMW.M3 over recente beleidsverandering.


Reporter

Recommended Posts

....................................................................Wat is het toch stil op het forum ................................................................................
Ik hoop dat de moderators net als ik al na drie dagen door heb dat het zo niet gaat werken. Oke, het is misschien wat uit de hand gelopen,
maar nu is ons het zwijgen opgelegd. Ik kan nergens gezellig ouwehoeren over vanalles en nog wat. Het is toch niet te doen om voor elk onderwerp een nieuw topic te openen ? Van de 2049 geregistreerden zijn er ongeveer 20 actief bezig met hun hobby. Die word nu het zwijgen opgelegd. Als mensen een specifieke vraag hebben kunnen/moeten ze dat voortaan in het daarvoor bestemde topic doen.
Als we daar met zijn allen op letten dan moet dat toch goed gaan. Zo stil als het nu is, daar hoef je geen maand voor te wachten om er achter te komen of het nu beter werkt.

Link to comment

Okej, ik vindt je reactie met dit topic vrij kinderachtig maar desalniettemin zal ik proberen inhoudelijk te reageren.

Ten eerste is niemand het zwijgen opgelegd maar is net heel het forum opengesteld voor jullie. Zulke uitspraken zijn dus volledig naast de kwestie en kan je beter voor jezelf houden.
Ten tweede kan je nog altijd hier gezellig ouwehoeren over vanalles en nog wat, daar is het "stamcafé" gedeelte namelijk voor. Waar het "stamcafé" gedeelte niet voor is, is pyrozaken. Dat lijkt me duidelijk maar dat is net ook hetgeen een beetje uit het oog verloren werd de afgelopen tijd.
Ten derde en ten laatste, het is sterk dat je nu al loopt te roepen dat dit niet werkt en dat het hiervoor beter was aangezien het forum een aanzienlijk langere tijd al onder dit beleid heeft gestaan dan met het "wat ben je aan het doen" topic. Toen ging het blijkbaar wel goed. Het beleid dat we namelijk nu proberen door te voeren is hoe het vroeger altijd is geweest, posten in het daartoe betreffende topic en offtopic gedoe in "stamcafé". Pas vanaf het "wat ben je aan het doen" topic is dat verandert en nu wanneer we dit willen corrigeren zijn jullie ineens op jullie tenen getrapt en schreeuwen jullie moord en brand.

Ik snap dat het voor jullie gemakkelijker is om alles gewoon in 1 topic te gooien en niks meer aantrekken van het juiste topic, zoekwerk, offtopic gedoe, etc. Maar dit is niet hoe een forum werkt en het is egoïstisch om te eisen dat dit wel zo zou zijn. Btw, ik snap echt niet waarom het niet te doen zou zijn om per onderwerp een topic aan te maken, één extra klikje per paar dagen is amper een inspanning te noemen.

Verder kan je best ook Leander zijn reactie hier eens lezen.

Link to comment

Ik vind de reactie van BMWM3 niet kinderachtig. Het betreft hier slechts de mening die een zeer serieus forumlid uit.

Overigens meen ik mij te herinneren dat jij Prophet in het wgjd topic als volgt hebt gereageerd:

Pfff, jullie verdomde geen-examens-hebbende-mensen, doe eens wat rustiger aan of zo. tongue.gif
Wordt er niet echt gemotiveerd door om te leren als ik elke dag lees wat jullie allemaal hebben zitten doen. tongue.gif
Anyway, er wordt de laatste tijd precies mooi wat geconstrueerd. Ik hoop dat er van dit prachtige werk iets terug te zien zal zijn op het forum. smile.gif
Have fun met het vissen en pootje baden!


Dit is een aansporing van goed gedrag en motiveert tot posten van resultaten. Dit soort moderator opmerkingen zijn leuk!
Ik heb al een aantal maal gemerkt dat er zo het lijkt dat de moderators chagrijnig zijn en dan ineens in brand vliegen.
Om in ons jargon te spreken een erg kort lontje hebben. En een beetje pyrotechneut weet dat daar ongelukken van komen.

Ik denk dat als je op deze manier met serieuze members om gaat dat je ze weg jaagt.
Weet dat een bestuur van een vereniging door de leden kan worden weggestemd. Voordeel is dat het hier geen vereniging betreft.
Wat wel een idee had geweest is als je de postende members een pm had gestuurd net als GK heeft gedaan. Maar dan een week geleden.
Je had zeker bijval gekregen zie de reacties die van de members is gekomen. Nu is het rauw op het dak gevallen.

Ik betreur de gang van zaken en zal daar voor mijzelf toch mogelijkheden gaan creëren.
Er is duidelijk een behoefte en die moet worden vervuld. Overigens doet de gang van zaken niks af aan de beschikbare info op het forum.
Die zal ik komen zoeken en toepassen. Echter voel ik mij minder betrokken en dat is jammer en dat meen ik.

In mijn voorsteltopic heb ik gezegd dat er veel offtopic zaken staan. Prophet heeft mij toen gezegd dat het forum een communitie met zich meedraagt en dat
het offtopic daar een beetje uit voortvloeit. Moet ik nu aanvoelen dat dit communitie gevoel wordt losgelaten!? De communitie heeft namelijk een duidelijke mening gegeven.
Moderator team heeft besloten en daar is geen invloed op uit te oefenen. Dat is het resultaat.

Moraal van het verhaal: Mensen houden niet van veranderingen tenzij je ze vooraf inlicht hoe de gedachtes zijn en wat je denkt dat de oplossing zou kunnen zijn.
Nu heb je grote kinderen hun speeltje af gepakt en vind je het raar dat je in jouw ogen een grote kinderachtige reactie krijgt.

Voor mij stopt het reageren op de situatie zoals die nu is. Ik denk dat iedereen duidelijk genoeg is geweest.
Ik hoop op een wijs besluit. Edited by Rocketier
Link to comment
Ik heb al een aantal maal gemerkt dat er zo het lijkt dat de moderators chagrijnig zijn en dan ineens in brand vliegen.
Om in ons jargon te spreken een erg kort lontje hebben. En een beetje pyrotechneut weet dat daar ongelukken van komen.

:P
Haha zeer mooi, jij verdient een pluim ;).
Link to comment

Ik heb nu geen tijd dus reageer ik even kort, zal later nog wel eens zien of ik er nog iets aan moet toevoegen.

Ik vind de reactie van BMWM3 niet kinderachtig. Het betreft hier slechts de mening die een zeer serieus forumlid uit.

Ik heb de zinloze topictitel die alleen uit punctuatie bestond dan ook aangepast, zulke dingen samen met het typen van zinnen als "het zwijgen opgelegd" komen bij mij nu niet echt serieus of doordacht over. Maar goed, meningen zijn nooit feiten.

Mensen houden niet van veranderingen tenzij je ze vooraf inlicht hoe de gedachtes zijn en wat je denkt dat de oplossing zou kunnen zijn.

Die gedachtes heb ik 3x uitgelegd in het andere topic en daarbij heb ik ook meerdere keren een oplossing aangeboden. Als jullie hier selectief blijven overlezen, kan ik niet meer doen.
Link to comment

Prophet,

Ik respecteer jouw reactie en poging zaken uit te leggen.
Geloof mij als ik je zeg dat ik heel goed begrijp wat er speelt en ook wat jullie gedachte hieromtrent is.
Het is hier helemaal niet aan de orde dat de members niet snappen wat er is geschreven.
Het gaat om de manier zoals er met members wordt omgegaan door het moderator team.
Ook het uit elkaar trekken van teksten en dan per zin reageren is niet de manier. Inhoudelijk reageren op de gehele teksten en meningen getuigen van moderating.

Ik vind dat jullie de members niet serieus nemen maar jullie zien ons als een stelletje luie donders die niets anders doen dan topics volschijten met onzin.
Hallo heren het is hier een PYROFORUM!

Vrij vertaald reactie van Tyneman:

Wat we nu hebben is een "Pleur-alles-maar-lekker-neer-en-verder-schijt-eraan" topic.
Wat inhoud dat wij (mods) straks weer klachten krijgen over dat er niets te vinden is op het forum en dat het zo'n zooitje is.
Aangezien wij niet jullie moeder zijn (Je weet wel, die lieve vrouw die je alles 100x vriendelijk vraagt en daarna de troep achter je reet opruimt. smile.gif ) hebben wij geen zin om continu mensen vriendelijk te vragen zich aan de regels te houden en de posts te verplaatsen van mensen die te lui zijn het juiste topic op te zoeken.


Tyneman schrijft: "wij hebben geen zin". Het is je taak als moderator om te sturen! Mijn mening hierin is en met alle respect: Stop er dan mee! Geef je moderator rol terug aan GK en trek je terug.


De taak van moderator volgens wiki:

Een moderator (vrij vertaald uit het Engels: aanpasser) dient een gesprek, discussie in goede banen te leiden, bijvoorbeeld bij een verkiezingsdebat. Hij stelt de vragen, verleent of ontneemt deelnemers het woord, betrekt eventueel vragen uit het publiek in de discussie. Het is dan synoniem van gespreksleider.

Gespreksleider: Betrekt eventueel vragen uit het publiek in de discussie. Hmmm.

Ik val niemand persoonlijk aan hoor begrijp mij niet verkeerd. Het publiek stelt vragen en wat moderators proberen te doen is door te herhalen in andere woorden wat ze hebben gezegd hun acties recht te praten.

In het Engels is er een uitspraak: A man convinced against his will is of the same opinion stil!
Dus Prophet uitleggen heeft geen zin. Er is een besluit genomen en blijf daarbij! Prima.
Draaikonten heeft ook geen zin. Wat alleen te bedenken valt is het geklaag van moderators dat ze geen zin hebben vind ik buiten proporties. Als ik eigenaar zou zijn van dit forum had ik die vorm van communicatie niet geaccepteerd. Dat ben ik niet dus..........!

Ik schrijf dit ook niet om te blijven zeiken. Ik loop inmiddels 45 jaar op deze planeet en heb vele discussies gezien en meegemaakt. Een ding blijkt ook hier:
Mensen willen niet veranderd worden. Geef ze een reden en ze veranderen zelf. Als het lijkt dat het wordt opgelegd dan krijg je protest.

Ik laat mij toch weer verleiden te reageren naar blijkt. Misschien toch te begaan met de community waartoe ik mijzelf aangetrokken voel!........... ;)
Verdoxxx heb ik eindelijk gelijksoortige ontmoet gaan jullie mij in de wielen rijden....... Edited by Rocketier
Link to comment

Beetje onnodig dat men weer overhoop ligt over zo'n nietsbetekenende kwestie.
Al genoeg gezeik en stress in het dagelijks leven, dus laten we het hier gewoon gezellig houden.

Moet natuulijk wel van beide kanten komen, zowel mods en members.

Overzichtelijkheid is natuurlijk wel belangerijk, helemaal bij zo'n dergelijke hobby.
Maar het mag niet ten koste van de gezelligheid gaan.

Link to comment

Hallo,

Dat alles in meerdere topics moet is een goed idee.
Dit vergroot het overzicht en maakt het zoeken van een post/antwoord velen malen makkelijker.

Maar, zet dan ook een punt achter het korte vragen topic.
Daar is echt helemaal niets in terug te vinden.
Alle vragen springen van de hak op de tak.
Daarbij komt nog eens dat het ook nog dat het meeste gewoon op te zoeken is.
Als dat dan niet kan is dat meestal met een rede en is het dus ook waardig om een nieuw topic voor te openen.

De sectie stamcafe klinkt bij mij in de oren als een sectie waar je gezellig over verkade koekjes kan praten.
Dus is het normaal dat er in het "wat ga jij vandaag doen" topic over van alles wordt gepraat.
En vuurwerk gerelateerd moet ook kunnen toch?
Uiteraard moet het niet een alternatief korten-vragen topic worden.

Conclusie:
Gebruik het stamcafe voor de gezelligheid en bijf in de andere topics gewoon ontopic.
Voor de rest ben ik helemaal niet tegen veranderingen.

En mede niet modders,
Bedenk wel dat modders het vuile werk moeten opknappen en dat dat ze snel in een "zwart" daglicht zet.

Edited by hardbassbv
Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...