Jump to content
PyroForum.nl

Rookbom oud en nieuw

toxicsnake

Recommended Posts

Posted

Ik ben vandaag begonnen met mijn rookbom, ik heb nu 12 keukenrollen, morgen de volgende 12 donderdag weer 12, en vrijdag de laatste 12 zodat ze zaterdag droog zijn, en ik hem af kan steken, hier de eerste 12 rollen:

Posted

relax goede shit man ;)

Helaas zijn me ouders er niet meer zo blij mee als ik dat ook doe :P.

Nu vraag ik me af hoe grood jouw keukenrollen zijn ? hoeveel vel en hoeveel laagjes is een vel? (gewonen keukenrol heeft per velletje 2 laagjes, extra dikken 3 meen ik)

en vergeet niet te filmen hé, succes :twisted:

Posted
Hoeveel Kilogram KAS word de rookbom ?

Als alles goed gaat, 9 KG

en hoeveel heb je voor die keukenrollen betaald?

per 4 rollen €0,77 bij AH

relax goede shit man

Helaas zijn me ouders er niet meer zo blij mee als ik dat ook doe .

Nu vraag ik me af hoe grood jouw keukenrollen zijn ? hoeveel vel en hoeveel laagjes is een vel? (gewonen keukenrol heeft per velletje 2 laagjes, extra dikken 3 meen ik)

en vergeet niet te filmen hé, succes

mijn keukenrollen zijn 50 vel ( waarvan ik er 48 gebruik, de eerste en de laatste gebruik ik niet ) en ze zijn 2 laags.
Posted

Lol word duur bommetje , ongeveer 7 euro voor papier en 10 euro voor kas (hier kost kas iets meer dan 1 euro per kilo)..

Komt nog 50 cent voor sterretjes en alminium folie bij denk ik zo, is dan 17,50 euro :P hoop dat hij het wel goed doed voor dat geld :wink:

Posted

@Toxicsnake: Hoe bewaar jij de doeken die droog zijn ? Als ik ze dan ergens neerleg zijn ze na een paar uur weer droog... of doe jij ze alvast in alu-folie etc. en dan al die rollen verbinden ofzo ?

Posted
@Toxicsnake: Hoe bewaar jij de doeken die droog zijn ? Als ik ze dan ergens neerleg zijn ze na een paar uur weer droog... of doe jij ze alvast in alu-folie etc. en dan al die rollen verbinden ofzo ?

zodra ze droog zijn, stop ik ze in aluminiumfolie

ohja, ik update me bovenste post, iedere keer dat ik iets nieuws heb, zo staat er nu een plaatje bij, van een rookbom van 12 rollen.

ps: ik denk niet dat ik aan die 45 rollen ga komen, want ik heb een beetje ruzie met mijn moeder en ik mag alleen nog de KAS gebruiken die ik nog heb. En dat is goed voor ongeveer nog maar 12 rollen :cry: :?
Posted
dus dan heb je 24 rollen ? dat is dan 9 kg / 2 = 4,5 kg KAS, minder dan die je vorig jaar had.

Als je kan rekenen, kom je uit op 24 keer 200 g en dat is 4.8 kg. inderdaad minder dan vorig jaar.
Posted
hoeveel vellen per keer doe jij?

per keer, zo'n 24, een halve keukenrol, andesr kna ik nooit die 12 rollen per dag halen, hm, wat nu asl ik 1 rol in 1 keer doe, dan kan ik 24 rollen in 1 dag halen. :P
Posted

Als je kan rekenen, kom je uit op 24 keer 200 g en dat is 4.8 kg. inderdaad minder dan vorig jaar.

ik wist niet dat je per rol 200 gram deed :P hoeveel mag je nog van je moeder ?
Posted

Ik zag dat jouw keukenrollen aardig hard waren (ook op het filmpje van hoe maak je Kas suiker rookbom enz...)

Maar bij mij blijven het meestal gewone keukenrollen, ze woren tenminste niet zo snel hard. Behalve als ik ze echt lang erop laat liggen.

Posted

Maak jij telkens weer een nieuw mengsel voor de doeken? of meng je in eerste instantie gewoon meer suiker en kas erdoor.

Vervolg verdere conversaties in deze topic

Edit (By nick)

Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Create New...