Jump to content
PyroForum.nl

16mm Meal Rocket + Flash Report


Recommended Posts

Gisteren heb ik ook maar eens een pijltje gemaakt en afgestoken als voorbereiding op O&N.

Prefire:



Het was 16mm ID en ik had op aanrader van iemand KClO4/MgAl flash gebruikt, 2 gram met wat Ti krullen. Dit allemaal in het hulsje zelf met een doorvoer. Venturi was 7.5mm ik denk dat ik bij de volgende 7mm ga gebruiken. En ook bij de volgende pijlen KClO4/GD flash.

Filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=nGfz3kf4rB0&fmt=18 (Sorry dat het filmpje niet is geknipt, aansteken was beetje moeilijk) :) Skip maar door naar 0:30

Link to comment

je zou echt een storm aansteker moeten kopen dan heb je nooit meer last van die wind. :)
maar het is zeker een leuk pijltje.

ik had ook een keer een vergelijkbare pijl gemaakt alleen met 4g flash, maar ik was vergeten dat ik een wat kleinere motor moest maken deze tilt namelijk makkelijk 2"shells omhoog dus de pijl ging met een rot vaart omhoog en na 5 sec zag je een enorme flits en hoorde je een klein plofje :)

Link to comment
wowiee (; mooie pijl moetik zeggen
maar weetje ik vraag mij nu al een tijdje af hoe je in godsnaam Ti krullen kunt maken of waar je ze kan kopen...

thx (:


Gaten boren in een stuk Titanium? Ik heb 400 gram voor een zeer goedkoop prijsje gekocht.
Link to comment
Gaten boren in een stuk Titanium? Ik heb 400 gram voor een zeer goedkoop prijsje gekocht.



ah ke dus je koopt een titanuium plaat en je boort er gaten in.
Maar moet je dan het zaagsel zal ik het noemen van het titanium gebruiken of moet je een plaat vol met gate boren en dat plaatje in je raket steken?
jha sorry ik ben echt nog maar net begonnen dus weet nog maar bijna niks van pyro en alles wat er bij hoort.
Link to comment

:) ,Nee het gaat om de krullen/zaagsel hier, die branden en geven witte vonken.
In een plaat Ti gaan boren is een beetje gekkenwerk zonder goede boortjes.
Je kan het beter ergens kopen.

Ik weet niet hoeveel je al weet van pyro, maar als je eerst begint te vragen over titanium, en dan pas hoe een raketje te maken, is een beetje de verkeerde volgorde, begin eerst eens te lezen over het hoe en wat van pijlen en hun voortstuwing in dat geval.

Edited by High Density
Link to comment

Beste Tom.

Ti krullen kunt maken of waar je ze kan kopen..

Vragen om bronnen is verboden. Nederlandse (correcte) spelling is een plicht.

sorry ik ben echt nog maar net begonnen dus weet nog maar bijna niks van pyro en alles wat er bij hoort.

En als je ERGENS op het forum had gaan lezen in plaats van dit topic vervuilen dan had je bemerkt dat in jouw situatie er maar 1 (één) oplossing is. En dat is lezen, lezen en nog eens lezen. eerst theoretische kennis opdoen en daarna pas chemicaliën bij elkaar flikkeren.

Nu heb je tot 1 januari de tijd om rustig eens de regels en aanverwante topics door te nemen.
Link to comment
  • Posts

    • Phoenix Paul raised from the ashes, welkom terug!
    • Leuk dat dit alles nog steeds bewaard is gebleven. Zit met genoegen weer heel veel nieuws te lezen.
    • Dag allen, Voor wie het leuk vindt is er een redelijk actieve (europeese) Pyro discord chat te vinden op https://discord.gg/KFJQXwcbnV Greets, Pchem
    • Goede morgen,  Hier een liefhebber uit Noord-Holland van deze fantastische hobby waarbij m'n interesse altijd ligt om hoe iets werkt.  ben vooral een lezer en geen poster dus zal hier voornamelijk zijn om informatie te winnen.  en hopelijk in de toekomst toch iets te kunnen maken al zal het de kleine experimentjes wezen die in de scheikunde lessen gedaan worden.  
    • Hoi allemaal,  Afterburner hier. Een pyro met een organische chemische achtergrond, gestationeerd in het zuiden van Nederland. Mijn pyro passie uit zich tegenwoordig voornamelijk in de vorm van pyro reizen, maar alle aspecten spreken me nog altijd aan!  Ik ben benieuwd wat het forum allemaal te bieden heeft, ben hier een lange tijd niet actief geweest! We spreken elkaar! 
  • Who's Online (See full list)

    • There are no registered users currently online
×
×
  • Create New...