Jump to content
PyroForum.nl

Buskruit


Guest

Recommended Posts

Ik heb het spul in pijlen geprobeerd en het werkt echt heerlijk .
16mm buisjes scheren echt de lucht in en de kans op een CATO lijkt erg klein. (dan moet de bentoniet wel bizarsterk gestampt zijn.)
De verbrandingsdruk lijkt namelijk niet erg groot:). Ik werk nu gewoon met bentoniet, een redelijk grote nozzle-opening (4 mm ongeveer) en een lange core (3/4 van de brandstof).

Vervolgens heb ik BP gemaakt op dezelfde methode, maar dan met bb houtskool, het brandt echt een stuk slomer, maar het is beter geschikt voor pijlen. Het brand iig nog steeds een stuk sneller als kruit uit rotjes:)
Mrgoed, de pijlen schieten nog steeds kaarsrecht de lucht in, heb daarvoor wel de verhoudingen veranderd. De nozzle-opening is nu nog maar 2.4 mm.

Erg sterk zijn ze niet volgens mij. Ik had er een wistlelading op gemaakt, wat zorgde voor ongeveer 35 gram extra gewicht, hij trok hem omhoog, in een redelijk steile boog, maar niet rechtomhoog zegmaar. Toen de brandstof op was vloog hij in het water en toen pas ontplofte hij. (dat hij niet in de lucht ontplofte was gewoon mn eigen schuld, het overbruggings lonjte was gewoon te sloom), maar het gaat om het feit dat hij de lading niet recht de lucht in streepte. Mrgoed, ik moet gewoon eff sneller lont, of een andere, betrouwbare overbruggings methode vinden.

Filmpje volgt..!

Link to comment
  • Replies 168
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Teringzooi (hij ging goed de lucht in hoor) je ziet het niet echt goed, alleen een klein stukje, als ie omhoog gaat. Maja ik had die camera in mn hand, de lucifers, het stormt, plus dat de zon fel scheen. Maja de mooie whoesh is er. Kdenk dat jullie wel geloven dat ie 't goed deed :wink:. Maja ik maak binnekort wel een paar nieuwe.
Nozzle eindstop (beginstop :lol: ) is 1 cm ongeveer.
Verder heb ik ze niet gewogen, maar ik denk dat ie ongeveer 75 gram weegt ofzo, het bentoniet is best zwaar namelijk.

Link to comment
  • 2 weeks later...

he ik kan in de buurt van weert echt niet aan KNO3 te komen :oops:
als je het hier vraagt dan kijken ze je raar aan.
het enige wat ik kon krijgen was 100g voor 7,00 euro en dan moest je ook nog een contract ondertekenen dat je het voor de tuin gebruikt

en Snooby waar haal jij jou KNO3 dan?

Link to comment
Godver, ik ben geen mod, maar ik moet het wel spelen om het board net te houden.

Niet echt, je moet gewoon een beetje geduld hebben tot een mod passeert en het corrigeert. Wat je wel kan doen is het reporten aan een mod, zodat het zeker snel gebeurt. Zelf mod spelen is niet echt nodig, en begint na een tijdje wel irri te worden bij de mods zelf. :D

PS: Bronnen posten mag inderdaad niet, dat even een mod over deze sectie ze wilt censureren?
Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...