Jump to content
PyroForum.nl

5/8" ID Salicylaat whistle


Recommended Posts

Een kleine test met natriumsalicylaat whistle:



Er zat een 50 mm diepe core in van 5 mm breed, en uiteraard geen nozzle. De compositie en bereiding daarvan staan hier. Ga dit niet lopen rammen, het is nog gevoeliger dan benzoaat whistle en geeft je gegarandeerd ongewenste lichaamsversieringen :D .

Een 1" exemplaar volgt binnenkort.

Link to comment
  • 2 weeks later...
DO NOT TRY AT HOME!!! TO BE PERFORMED BY PROFESSIONALS AND LICENSED PEOPLE ONLY!!! laugh.gif Hoe gaan ze DAT thuis namaken.
Tsjah, dat is voor de 'user guidelines'. Zonder die regel bij het filmpje loop ik het risico dat m'n account verwijderd wordt voor het aanzetten tot illegale activiteiten.

Ik heb geen foto gemaakt, zo interessant zag het er ook niet uit eigenlijk :D . De payload was een 30 mm ID kartonnen koker met 4 mm dikke wand, zo'n 7 cm hoog. De flash die erin zat was eigenlijk min of meer een experiment, en bestond uit kaliumperchloraat, zwavel en zeer fijn magnalium. Dit gaat harder dan zwavelloze mangaliumflash, maar is ook zeer zeker een heel eind gevoeliger (gaat af onder de hamer). Het voelde overigens niet heel prettig om daarmee op de fiets te zitten eerlijk gezegd.
Link to comment

Dit was als volgt:
50 Kaliumperchloraat
40 Magnalium (-625 mesh)
10 Zwavel

En dan inderdaad tot de rand vol. Bovenstaande compositie is nog niet helemaal zoals ik hem wens trouwens. De hoeveelheid oxidator moet nog wat teruggebracht en het percentage zwavel iets omhoog. Het uiteindelijke doel is iets wat een klap genereert door naverbanding in plaats van de initiele explosie.

Link to comment
Guest Mijndikkemoeder

Offtopic maar even over wat miech zei :
Wil niks verbeteren maar zelfs met de 7/3 dark variant en de kno3 variant van flash heb ik met lichte tikjes van een hamer al ontsteking gehad , zelfs kno3 flash is niet altijd even veilig !
Pas daar dus mee op.

Link to comment
×
×
  • Create New...