Jump to content
PyroForum.nl

Een Beetje Bewustheid


DKill_

Recommended Posts

Zoals iedereen weet zijn de afgelopen jaren geen politiek rustige tijden geweest, er komt verbod op verbod, en steeds meer rechten worden ons ontnomen, zoals we actueel nu zien: het vuurwerk verbod.
Gelukkig gaat dit waarschijnlijk toch niet door, maar er zijn nog veel meer dingen waar we ons eigenlijk wel druk over mogen maken, zoals privacy en vrije meningsuiting.
Vanaf Juni 2009 moet elke burger verplicht zijn vingerafdrukken laten afnemen bij het laten maken van een nieuw paspoort/ID/rijbewijs. Deze wordt op een RFID-chip gezet en in je document gestopt, samen met de rest van je gegevens. Dit wordt een Biometrisch document genoemd. Al deze biometrische gegevens zullen opgeslagen worden op een biometrische database. De FBI is al jaren geleden begonnen met de database, en in Nederland is dat ook al zover. Het gewoon ronduit belachelijk dat iedereen bij voorbaat als crimineel wordt gezien.

Het gaat er niet om dat het goed is, omdat er zo veel criminelen gepakt zullen worden, maar omdat je verplicht je gehele identiteit af moet staan aan Big Brother.
Mensen zeggen heel snel: Ik heb toch niets te verbergen! Niets is minder waar, iedereen heeft wel wat te verbergen, maar daar gaat het ook helemaal niet om, het gaat erom wat je te vrezen hebt, en ik vrees dat de overheid niet ten goede voor ons is. Waarom al die controle over het volk, waarom al die macht?

Ik ben er van overtuigd dat de toekomst er niet zo heel vrolijk uitziet, je ziet het nu al, de betutteling van ons land is al duidelijk merkbaar, er worden steeds meer rechten van ons ontnomen, de massa gelooft alles wat er door de media wordt gezegd, en aan alle kanten wordt geprobeert zo veel mogelijk controle over je te krijgen. Nederland begint steeds meer op een politiestaat te lijken.

Maar gelukkig beginnen nu zelfs bekende nederlanders en grote bedrijven te proberen om de massa wakker te schuddend.

De internetprovider XS4ALL dat al vanaf de eerste dag van zijn bestaan voor privacy vecht, heeft een korte Nederlandstalige video gemaakt over de ontwikkelingen van nu en die komen gaan:
www.privacymatters.nl

Ook Guido Weijers probeerde voor heel Nederland op TV op te komen voor onze rechten en vrijheid van meningsuiting met de oudejaarsconference van 2008:
Even doorschuiven naar 1:00
http://www.youtube.com/watch?v=gB6pFxyKQVY

Mocht er interesse zijn in echte langere docu's hoor ik het wel.

Link to comment

Groot gelijk heb je, ik wil niet dat de overheid volledige controle heeft, laat me lekker vrij zijn zonder dat alles geregistreerd staat etc. Ik vind het echt beangstigend dat kabinet van nu, verbod na verbod, verworven vrijheden die zonder pardon de prullenbak in worden geflikkert. Op een gegeven moment wordt er tol geheven als je naar buiten loopt.....

Link to comment
en steeds meer rechten worden ons ontnomen, zoals we actueel nu zien: het vuurwerk verbod.


Vuurwerk is een luxe geen recht.

Verder wel goed verhaal. Maar ben je nog wat van plan om iets er tegen te gaan doen of blijf je lekker op je bank hangen.
We kunnen wel eeuwig blijven kijken naar docu's of blijven praten erover. Maar er verandert niks.
Link to comment

Het zou echt idioot zijn en tering kut moesten zulke dingen allemaal gebeuren en volledig gebruikt worden.
Straks moet je nog naar een godvergeten eiland wil je een stuk vuurwerk afsteken of een jointje roken of zelfs nog maar een biertje drinken.

Gelukkig ziet het er in België nog iets beter uit, maar als zulke veranderingen wereldwijd meer en meer gaan gebeuren zal dat ook nog wel veranderen.

We live in a world of fear... :/

Link to comment
Vuurwerk is een luxe geen recht.

Verder wel goed verhaal. Maar ben je nog wat van plan om iets er tegen te gaan doen of blijf je lekker op je bank hangen.
We kunnen wel eeuwig blijven kijken naar docu's of blijven praten erover. Maar er verandert niks.


Er wordt ons het recht ontnomen om vuurwerk af te mogen steken.

Ik ben al vaker naar vreedzame demonstraties geweest, maar het belangrijkst is dat de massa eerst de ogen opent, dan pas hebben ze een nieuw inzicht om daaruit verder hun mening te bepalen.
Als je iets niet weet, kan je er ook niet op reageren.
Mensen moeten leren kritisch over onderwerpen te zijn, en niet alles aannemen wat er wordt gezegd, want dat gebeurt vooral op dit moment. Edited by DKill_
Link to comment
Bij de US Customs moesten we ook een vingerafdruk geven, dus elke VS-vakantieganger zal nu waarschijnlijk ook nog ergens in een datebase staan.
Daar heb ik op zich geen problemen mee, maar het is de vraag hoe ver het zal gaan...



Dat ligt dan aan welke staat je bent, ik ben vorig jaar nog in florida geweest en we hebben toch echt geen vingerafdruk hoeven geven.
Link to comment

'k Heb 't even opgezocht:

Under the new rules, travelers press their index fingers onto an inkless scanner and then have their photograph taken as they make their way through customs.

The security checks target foreigners entering the 115 U.S. airports that handle international flights, as well as 14 major seaports. The only exceptions will be visitors from 27 countries — mostly European nations — whose citizens are allowed to come to the United States for up to 90 days without visas.


Vaag dat ik 't dan wel allemaal moest doen... Edited by morpheus
Link to comment
Mensen moeten leren kritisch over onderwerpen te zijn, en niet alles aannemen wat er wordt gezegd, want dat gebeurt vooral op dit moment.


Ik merk nu al in mijn omgeving dat mensen wat onverschillig worden, soms probeer ik een discussie (neem het rookverbod) aan te gaan met vrienden bijvoorbeeld maar de tegenargumenten slaan vaak helemaal nergens op en soms lijkt het er eerder op dat die mening gewoon gecopieerd is van een ander.

Ik ben vanuit mijzelf een groot voorstander van kritisch denken, ik kan zelfs sjagarijnig worden van mensen die maarzo alles klakeloos overnemen zonder zelf eens goed naar te denken en eens goed naar de werkelijke feiten te kijken.

Dat al je gegevens in een biometrische database komen te staan vindt ik best beangstigend, ik wil gewoon niet dat mijn persoonlijke gegevens na te checken zijn. Ik heb niet echt heel veel te verbergen maar het feit dat ik als burger geen prifacy meer heb vindt ik veel te ver gaan. Ik voel me onderhand echt staatseigendom. Straks zijn we gevangene in onze eigen staat.

Dat er regels nodig zijn ben ik het helemaal mee eens, alleen slaan we hier in ons landje HELEMAAL mee door.
Link to comment
  • Root Admin

De idealistische oprichters van XS4all hebben het bedrijf al lang geleden verkocht. Het is op het moment een dochter(merk) van KPN. Ik heb zo'n m'n twijfels aan de echte huidige motieven van KPN, het aanspreken van een bepaalde doelgroep in plaats van een echt intrinsieke motivering dus. Niet dat het verkeerd wat XS4ALL zoal doet, maar als je dan bereid bent een om een premium te betalen voor zoiets kan je dat geld beter doneren aan een andere organisatie.

Die Rop Gonggrijp (oprichter XS4ALL) heeft zich de afgelopen tijd met goede dingen bezig gehouden: http://www.wijvertrouwenstemcomputersniet.nl/ Respect, want zonder hun zaten we nu waarschijnlijk allemaal aan de stemcomputers. Het blijkt maar weer eens dat de overheid soms zelf ook eens teruggefloten moet (kunnen) worden.

In de huidige (recente) paspoorten zit trouwens al een biometrische RFID chip. Er staan gezichtskenmerken op als ik me niet vergis en een aantal andere persoonlijke gegevens.

Link to comment

Iedere klant van XS4ALL (waaronder ik) werd in een nieuwsbrief uitgenodigd om naar de "première" te komen, en werd het besproken met volgens mij gastsprekers.
Ik vind dit anders wel een ZEER goed initiatief!
Hoewel het inderdaad een dochterbedrijf is van KPN, betekent het niet dat de bedrijfsmotivatie helemaal omver geworpen hoeft te worden.

Link to comment
In de huidige (recente) paspoorten zit trouwens al een biometrische RFID chip. Er staan gezichtskenmerken op als ik me niet vergis en een aantal andere persoonlijke gegevens.


Gezichtskenmerken zoals? Lijkt me niet dat het gewoon dingen zijn die ze van je pasfoto hebben, waarom anders deze bijkomstige informatie. En hoe komen ze daar aan? Heb je misschien enig idee.
Link to comment

Ik weet niet of je weet hoe ver de technologie is vandaag de dag, maar er zelfs camera's met gezichtherkenning, en ook camera's die kunnen waarnemen wanneer je er naar kijkt, tot zo'n 200 meter afstand....

De gezichtskenmerken kunnen ze gemakkelijk van je pasfoto afhalen, er wordt namelijk een patroon gecreëerd van de afstanden op je gezicht, zoals hoogte van je oren, van je oren naar je oogkassen, de afstand tussen beide oogkassen, de neus, mond, noem maar op.
Ook moet je niet vergeten dat ze er achter de schermen een stuk verder mee zijn.
Mooi voorbeeld: Bij Future Weapons op Discovery laten ze zien wat voor "nieuw" spul ze voor het leger hebben, maar denk je nou echt dat ze "classified" wapens en dergelijken zo aan iedereen laten zien op de TV?
Juist ja, niet dus.

Verder heeft een paar maanden terug gewoon in de krant gestaan dat Politie Rotterdam een supercomputer heeft geïnstalleerd, dat mensen kan opsporen via de straatcamera's. Ook kan deze computer beelden analyseren en bij elkaar zoeken om patronen te vinden, om zo direct bewijsmateriaal voor te schotelen voor mogelijke criminelen.

Dat sci-fi begint nu ineens een beetje té echt te worden he?

-EDIT-

Bedankt Lennard, heb het even aangepast ;)

Edited by DKill_
Link to comment

Strak gezegd DKill! Waar leven we straks in? Een "The Matrix" achtige wereld?

En inderdaad programma's zoals Future (niet Secret! ;)) Weapons lopen ze trouwens ook ver achter, het enige waar ze het tegenwoordig over hebben zijn geweren die bestendig zijn tegen water en zand etc. De helft van het echte zware wapentuig wordt achterover gedrukt en van "onze normale wereld" afgescheiden! Denk je dat de mensen destijds op de hoogte waren van het produceren van de "Tsar Bomba"?

Link to comment

Ik had op Pyro-Stuff nog een mooi artikel geschreven in de vroege uurtjes vanochtend, ik zal het hier nu ook plaatsen.

Er zijn gelukkig nog wel wat mensen die kritisch na kunnen denken, maar deze hebben totaal geen stem, want wat je ook zegt, zal weerlegd worden door de media.

Neem nou voorbeeld, toen de 9/11 docu Loose Change een beetje ontdekt werd in Nederland, begon de media erover, en heeft TU Delft laten testen of de torens nou wel of niet in konden storten zoals ze zijn ingestort, en dat kon volgens hen.
Zelfs als je een IQ van 80 hebt zou je kunnen zien dat er iets niet klopt: de gebouwen vallen in vrije val en heel netjes symmetrisch naar beneden. Hoe zit het dan dat massa altijd de weg met de minste weerstand kiest? Aan de hitte van de kerosine lag het niet, want kerosine met een constante aanvoer kan geen staal doen smelten. En dan nog het WTC 7 gebouw, veel mensen weten niet eens dat het heeft bestaan. Er is geen vliegtuig in gevlogen, maar een brokstuk van een van de torens kwam wel op een zijkant van het gebouw.
Hoe is het dan mogelijk dat het WTC 7 tóch symmetrisch, en in vrije val naar beneden valt?
Dit kan simpelweg niet, omdat het een stalen box constructie was, en bovendien was niet het hele gebouw beschadigd. Hooguit had een deel boven het gat moeten instorten, en er een klein deel van het gebouw er in meesleurt, maar hoe het WTC 7 in werkelijkheid is neergestort, duidt alleen maar aan dat het met opzet is uitgevoerd.

En dan heb je nog de eigenaar van de WTC gebouwen: Larry Silverstein.
Een maand van tevoren heeft hij zijn gebouwen extra verzekerd, en later vertelt hij op TV: We have decided to "pull the building", and we watched it collapse.
Maar hoe ga je in een brandend gebouw explosieven plaatsen in slechts een paar uur zonder planning, waar minstens maanden overheen gaan om een gebouw te laten instorten zoals gewenst is?

Als je nu inderdaad vind dat het zaakje niet klopt, hoe zit het dan met die terroristen?
Die terroristen zijn er niet, maar waarom wordt er dan om gelogen?
Om ons bang te maken van een onzichtbare vijand, en beperkingen op ons toe te passen via terrorisme, want het gaat immers om controle.

Het midden-oosten is binnen gevallen en het geld vloeit rijkelijk, wees maar niet bang dat al dat geld verloren gaat, want dat gaat rechtstreeks in de zakken van de eigenaren en aandeelhouders. Laten nou net heel veel hoge piefen in de overheid heel veel van die aandelen hebben, of zelfs mede-eigenaar zijn. Al dat geld komt weer terecht bij die personen. Dick Cheney is zelfs eigenaar van een bedrijf dat ervoor zorgt dat fastfood restaurants zoals burgerking en KFC worden geplaatst in de landen voor de soldaten.

Iets minder lekker is DU: Depleted Uranium, oftewel verarmd uranium, dat word met tonnen en tonnen weg geschoten in het midden oosten, deze kogels schieten namelijk dwars door staal. 1 naar bijeffect: bij impact verstuift er een hoop van dit uranium, en word met de wind meegenomen, en bijvoorbeeld ingeademd.
Er zijn veel soldaten die na terugkomst uit het oorlogsgebied nog enkel een paar jaar te leven hebben.
Eigenlijk gebeurt daar op grote schaal een nucleare ramp.

Nou ok dan, omdat ik er geen genoeg van kan krijgen, een kleine update:

Het plan dat de elite voor ons heeft klaargelegd, wordt ook wel NWO genoemd: New World Order, ofwel Nieuwe Wereld Orde.
Hier gaat het om een 1 wereldmacht, in de vorm van een politiestaat/dictatuur.

Geloof je dit niet? Het is gezegd op TV door pappa Bush: Bush Senior.
Toen Rusland panne kreeg met Georgië, beweerde Georgië dat Rusland hen had aangevallen, maar niets is minder minder waar: Georgie viel Zuid-Ossetië binnen, dat onder bescherming staat van Rusland.
Op Amerikaanse TV kwamen een 12 jarig meisje en haar tante verhaal doen, maar zodra ze teveel zeiden, werden ze snel weggejorist.
Even later begon George Bush zich ermee te bemoeien, en vond het nodig om een goed gesprek te houden met de Georgische president Micheil Saakasjvili.
Een aantal dagen later begint Saakasjvili hele rare uitspraken te maken op TV: hij heeft het over de NWO. Later vertelt hij dit ook in een persconferentie. Opmerkelijk is, dat hij een aantal dagen later op TV verschijnt terwijl hij op zijn stropdas kauwt, wat zeker geen normaal gedrag is voor een president.
Daarna bezoekt Barack Obama Berlijn in Duitsland, met een grootse speech, ook over de NWO..

Als je nu nog steeds ontkent dat er iets heel erg mis is met onze wereld, heb je duidelijk iets gemist, want het wordt letterlijk gewoon open en bloot verteld, maar niemand die er aandacht besteedt.

Ik geloof dat er al veel gepland is voor de toekomst, en het is niet ten goede van ons.
Ga op onderzoek uit, en ontdek zelf waarom, in plaats van de hele tijd iets te verdedigen met waardeloze argumenten, en blind geloof, zoals velen helaas doen....

Zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan. Mocht er de behoefte bestaan voor nóg meer informatie, of videomateriaal, roept u maar!

Edited by DKill_
Link to comment
Dat Uranium is wel bullshit, verarmd Uranium is nucleair stabiel is niet radioactief.

Ik heb er zelf geen verstand van, maar overal lees je andere informatie dan die jij geeft:

"Verarmd uranium is een chemisch toxisch en laag radioactief zwaar metaal dat vooral een gezondheidsgevaar inhoudt wanneer het in de vorm van fijn stof ingeademd wordt of via besmette voeding of via open wonden in het lichaam wordt opgenomen. In geen enkel Europees land mag verarmd uranium in het milieu worden geloosd."

Geen wonder dat DU wordt weggeschoten, hoeft het ook niet meer op eigen grond verwerkt te worden.....
Link to comment

Ach, er zijn nog veel meer dingen achter de schermen gaande hoor. Dat is nu en dat is altijd zoal geweest en dat zal altijd zo blijven. Moeten wij daar ons zorgen om maken, ik denk het niet. Zulke dingen zijn te verwachten in een complexe en grote maatschappij zoals die er nu is. Het is logisch dat er rare dingen gebeuren die nooit verteld worden of waar de ware toedracht van verzwegen wordt.

Dat er over sommige dingen publiekelijk zwaar gelogen wordt is ook te begrijpen. De massa is immers iets dom en snel paniekerig. Op deze manieren hou je de samenleving samen. Je moet niet te snel overal complottheorieën achter zoeken. Niet dat die er niet zijn, ze zijn er wel. Maar zijn ze allemaal ook zo slecht dan je denkt?

Oplichterij, vriendjespolitiek en de macht- en geldspelletjes gebeuren op elk vlak van de samenleving, zo ook op het hoogste niveau waar de wereldpolitiek zich afspeelt. Je kan er over blijven schrijven en zeuren etc. Maar je zal er nooit iets aan kunnen veranderen...

Maar hoe ga je in een brandend gebouw explosieven plaatsen in slechts een paar uur zonder planning, waar minstens maanden overheen gaan om een gebouw te laten instorten zoals gewenst is?

Waarom is het onmogelijk dat ze het geblust hebben, met een noodplan explosieven hebben geplaatst en dan het gebouw laten instorten. Nu moesten ze niet zien dat ze het stof binnen de perken hielden of de directe omgeving niet zou beschadigen, dat was immers al gebeurt. Daar kruipt ook het meeste tijd in als ze een gebouw laten instorten. Gewoon een gebouw laten instorten zelf is niet zo moeilijk, het zo doen dat de directe omgeving er geen last van heeft wel, als dat wegvalt....waarom zou dat niet mogelijk zijn? Ik zeg niet dat het zo is, maar je moet de dingen gewoon langs meerdere kanten bekijken.

Hmm, ik heb het gevoel dat we hiermee teveel off topic gaan zometeen dus ik ga maar stoppen hierover. ;)
Link to comment

@DKill

Ik vind het moeilijk om hier iets over te zeggen. Natuurlijk zijn er dingen gaande waar wij ons niet bewust van zijn of worden er bepaalde dingen in de doofpot gestopt. Het verhaal van WTC 7 is inderdaad erg vreemd. Je moet natuurlijk niet vergeten om ook een kritische houding te hebben tegenover al die theorieen op het internet. Het gevaar van internet is dat mensen meningen kunnen laten lijken alsof het wetenschappelijk bewezen feiten zijn. Ik geloof wel dat we ons serieus zorgen moeten gaan maken over onze privacy en de toekomst daarvan. Ik heb zo'n gevoel dat overheidsinstanties steeds meer controle willen uitoefenen op burgers om zo een hun "ideale" maatschappij te scheppen. Klinkt allemaal heel matrix achtig maar bij dit kabinet zie ik steeds meer vrijheden verdwijnen als sneeuw voor de zon.

Edited by chriz
Link to comment
Ik vind het moeilijk om hier iets over te zeggen. Natuurlijk zijn er dingen gaande waar wij ons niet bewust van zijn of worden er bepaalde dingen in de doofpot gestopt. Het verhaal van WTC 7 is inderdaad erg vreemd. Je moet natuurlijk niet vergeten om ook een kritische houding te hebben tegenover al die theorieen op het internet. Het gevaar van internet is dat mensen meningen kunnen laten lijken alsof het wetenschappelijk bewezen feiten zijn.


Ik heb ook nooit gezegd dat je de docu's moet zien als feitelijke waarheden, maar dat je op basis van wat je ziet zelf conclusies moet trekken.

Ik ben hier al een tijd mee bezig, en ik heb een kritische houding tegenover ALLES, daarom probeer ik dat anderen ook aan te raden!
1 ding is zeker, de media moet je sowieso niet geloven, want daar kan je talloze gevallen van, die totaal niet kloppen.
Dat de NWO eraan zit te komen, is een FEIT, het wordt recht voor je neus gezegd, en niet door zomaar mensen, maar de mensen die de touwtjes in handen hebben!
Je zegt ook zelf dat je het gevoel hebt dat overheidsinstanties steeds meer controle willen uitoefenen op de burgers waardoor steeds meer vrijheden verdwijnen. Is dit dan al niet genoeg om eens naar de andere kant te kijken, en daar proberen wat missende puzzelstukjes op hun plek te zetten? Als je er van overtuigd bent dat iets een leugen is, kijk dan meteen iets verder naar iets wat er ook mee te maken heeft, of het ook misschien een leugen is.
Zoals dat ik geen zak geloof van wat er op 9/11 is gebeurd. Als die gebouwen niet door terroristen zijn neergehaald, wat klopt er dan nog meer niet? 9/11: aanslag op 9/11 --> terroristen krijgen de schuld --> invasie midden oosten --> de mogelijkheid om regels en normen aan te passen onder het motto van de strijd tegen terrorisme --> controle --> NWO

Als je dit nou een aantal keer toepast op verschillende dingen, en er achter komt dat de uitkomst wel heel vaak het zelfde blijft, kan je toch wel de conclusie trekken dat we in een wereld leven van illusies.
Zowiezo het feit dat je gewoon op youtube leiders kan zien spreken over de NWO, is al verschrikkelijk beangstigend, en zegt niet veel goeds over onze "leiders".

Ga eerst maar eens de docu's kijken, en je er proberen in te verdiepen, vóórdat je gaat spreken wat nou misleidend is en wat niet. Kijk wie er het meest baat bij hebben!

Ik zou beginnen met die 2 Zeitgeist films, daar wordt veel verschillende materie behandeld.
Als je meer richting geschiedenis feiten wilt gaan, raad ik je aan om Terrorstorm te kijken, dit gaat over overheid gesponsorde terroristische daden tegen meestal hun eigen land, om een ander de schuld te geven, en om zo vervolgens een plan in werking te zetten dat zonder deze actie simpelweg niet te rechtvaardigen was. Je kan er zelfs de boeken op openslaan! Edited by DKill_
Link to comment
  • Root Admin

Zonde dat discussies over biometrie, privacy, stemcomputers etc. altijd moeten eindigen in complottheorieën over 9/11 en wat niet al. Ik weet zeker dat het hier binnen de kortste keren over chemtrails/vrij energieën/mind control/graancirkels/umts-masten etc. gaat. Als mensen feiten met verzinsels/leugens/misvattingen/onkundigheden gaan mengen gaat het helemaal nergens meer over...

Ik stel voor dat we ophouden over complottheorieën (en alles wat op site's als niburu te vinden is) en een beetje ontopic blijven. De warn knop staat paraat.
Als mensen zich de mond gesnoerd voelen hierdoor open dan een nieuwe topic.

Link to comment
Zonde dat discussies over biometrie, privacy, stemcomputers etc. altijd moeten eindigen in complottheorieën over 9/11 en wat niet al. Ik weet zeker dat het hier binnen de kortste keren over chemtrails/vrij energieën/mind control/graancirkels/umts-masten etc. gaat.


Hiervan wil ik me totaal distantiëren, want dat is niet echt van belang.
Het enige wat ik wou was een beetje bewustzijn creëren, en mensen de mogelijkheid geven om een keer voor zichzelf te denken indien ze dat nog niet deden.
Ik moet toegeven dat ik me wel een beetje heb laten gaan..... :P

Ik vind wel dat onze hobby er wel door beïnvloed wordt, want het wordt snel ten onrechte geassocieerd met "bommen" en het T woord.... ;)
Ik zal er verder niet meer over discussiëren, maar ik zou het wel interessant vinden om te zien hoe andere mensen erover denken. Edited by DKill_
Link to comment

Een kleine update dan, omdat dit nu recent eindelijk een keer in de massa-media komt:
Vingerafdruk in paspoort wordt verplicht.

Ik was hier echter al 2.5 jaar geleden van op de hoogte.

Ik denk niet dat ze de belofte dat de vingerafdrukken enkel voor controle van het paspoort zullen worden gebruikt gaan naleven, het lijkt me eerder een instinker zodat het volk geen problemen zal hebben met het inleveren van hun vingerafdrukken.
Ik ben bang dat ze achter de rug om van het volk gewoon de vingerafdrukken zullen gebruiken voor wat ze zelf willen.

Je kan wel zeggen: Ik heb toch niets te verbergen, maar iedereen heeft wel wat te verbergen (zoals pyro?), dat is een gegeven.
En het gaat er ook om dat je zomaar je vingerafdrukken moet afgeven, hetgeen wat gebeurt als je opgepakt bent voor een crimineel feit, dus in wezen ben je gewoon bij voorbaat een verdachte crimineel.
Verder is het gewoon inbreuk op je privacy.

Link to comment
dus in wezen ben je gewoon bij voorbaat een verdachte crimineel.


Als je borg moet betalen om een fiets te huren wordt je beschouwd als een mogelijke dief,
als je vooruit moet betalen bij online winkelen wordt je beschouwd als een mogelijke oplichter,
als je je moet legitimeren bij het kopen van kunstmest wordt je beschouwd als een mogelijke terrorist.

Onze maatschappij zit vol wantrouwen...
Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...