Jump to content
PyroForum.nl

Waarom Krijgen Sommige Mensen Niet Meteen Een Ban ?


User1

Recommended Posts

Waarom krijgen sommige mensen niet meteen een BAN ?
Ik zie zoveel van die noobs met vragen over bommen.
Waarom kunnen die lui niet meteen een ban krijgen, en het zou ook een boel schelen aan vervuiling van het forum. Daarbij ook een hoop frustratie en werk voor mods. ( rogue style )

grtz user1

Edited by User1
Link to comment

Meld je aan als mod zou ik zeggen... :)

Practisch iedereen op PF begint op die manier. Grofweg 5% van deze mensen zullen uiteindelijk actieve members worden met een wezenlijke bijdrage aan het forum. Gewoon aan het begin streng aanpakken, zodat ze de regels kennen, en dan gewoon kijken of het wat 'oplevert' qua kennis en vaardigheden van die members is denk ik een prima methode.

De meeste members (~85%) uit de voorsteltopic voorsteltopic maakt niet eens meer dan 10 posts in totaal en zien we toch nooit meer terug, dus qua 'overlast' valt dat ook nog wel mee. Waar ik wel een voorstander van zou zijn is een soort tussenperiode van een week, waarbij members tussen hun registratiedatum en het moment dat ze hun eerste post kunnen plaatsen eerst week week gezellig mogen lezen, of pyroforum vergeten. Dat zou best een hoop overlast schelen. Maar ik weet niet of ziet technisch mogelijk is. Misschien weet Gamekeeper of Richard hier meer over?

Het is en blijft natuurlijk een openbaar forum, zo gauw als we als 'ervaren' mensen op een kluitje gaan zitten leert niemand anders meer wat bij over die prachtige hobby waar je zo ontzettend veel lol mee kunt beleven. Beetje jammer lijkt me dat. :)

Link to comment

Als mensen domme vragen stellen vindt ik dat je ze inderdaat eerst een 2e kans moet geven, bovendien als er mensen zijn met vragen over "bommen" enzovoort komen ze vaak na een warning niet terug als actieve member, ze zijn toch niet echt serieus. de serieuzere n00bs komen wel terug ze zijn vaak bereid hun fouten te verbeteren en er van te leren, deze mensen moet je een kans gunnen vindt ik....

Link to comment

Volledig mee eens T.!
Ik ben een member die niet veel posts heeft, maar toch van een grote kennis beschikt is... Mij horen jullie niet vaak, maar ik maak vaak dingen en heb een heel talrijk lijstje met chems en toebehoren. Niet alle members met weinig posts zijn daarom k3wl of noob members. :)

Link to comment

Je mist het punt volledig... Het gaat om mensen die meteen in hun eerste posts losbarsten over bommuh makuh en dát is natuurlijk niet gewenst.
Wat probeer je overigens hiermee: [maar ik maak vaak dingen en heb een heel talrijk lijstje met chems en toebehoren] te zeggen?
Je bedoelt hopelijk niet dat mensen die vaak dingen maken en veel chemicaliën en tools hebben geen k3wls zijn. Die zou ik moeten onthouden voor de volgende keer dat ik uit mijn zeer uitgebreide chemicaliëncollectie KClO3 en zwavel pak, dit herhaaldelijk in mijn ballmill stop en het vervolgens met behulp van mijn rockettool tot pucks sla. :)

Wanneer we mensen hun kennis op aantal posts gaan beoordelen zit ik op de voorste rij met popcorn, gelukkig blijkt dat nog lang niet zo te zijn en herinneren verrassend veel mensen zich hoe ze zelf ooit rotjes opengebroken hebben. Mocht zo iemand denken dat hij alles van alles af weet en dit iets te vaak laten merken dan wordt het een ander verhaal...

Link to comment

Dat is inderdaad wat ik bedoel, dat soort folk. Niet alleen voor ons maar ook om hen tegen zichzelf te beschermen.
Ik was gewoon even benieuwd naar de reacties van mensen hier.

Het idee om mensen eerst maar een weekje te laten lezen vind ik erg goed.
Dat neem het element van inpulsiviteit weg, denk daarbij aan die kas rookbom vragen.
Iedereen die serieus lid wilt zijn komt dan ook gewoon weer terug.
En zal daar ook zeker geen moeite mee hebben.

Om als voorbeeld te nemen zou je de topics over ANFO en over CANFO eens moeten lezen, bijna de helft van de posts gaan over sukkels met betonstrijkers. Dat is wat ik bedoel met vervuiling.
Ik vind eigenlijk dat deze posts ook verwijderd moeten worden.
Deze topics zijn gewoon vermoeiend om door de worstelen.


Owja en het aantal posts zegt inderdaad helemaal niets.



Even voor de duidelijkheid ik vind het forum prima maar ik vind dat er altijd plaats is voor verbetering.

grtz user1

Link to comment

Ik ben het er helemaal mee eens dat er altijd nog een kans is om terug te komen.
(Bij mijn eerste post had ik meteen een warning gekregen wegens zeer oncorrecte spelling, maar het heeft gewerkt bij mij en ik zal het nooit meer doen :) )

Toch vind ik dat mensen die hun eerste post beginnen met: "Hoe maak ik snel een bom" of "Hoe moet je een lawinepijl uit elkaar halen?" wel geband mogen worden, waarschijnlijk zullen ze na hun warning nog steeds alleen maar uit zijn op meer informatie over k3wle dingen, dat kunnen ze beter met google opzoeken.

Ik heb nu nog maar 20 (21 met deze erbij) posts, maar ik lees heel trouw elke dag de nieuwe berichten door.

Flipje

Link to comment

Ik ben voor vergeving, altijd al geweest en zal dat altijd blijven.

Zelf ben ik ook minder serieus begonnen, wat mede veroorzaakt werd door mijn leeftijd, toch heb ik over de jaren meer kennis verworven en is mijn insteek veranderd. Ik denk dat hoe meer zielen hoe meer vreugde, zelfs de k3wls draaien wel bij.

Ik ben wel voor een harde hand, goed duidelijk zijn, maar rechtvaardig.

Kees.

Link to comment

Ja zeer zeker veel eerder al zelfs, maar dan heb je me nogal verkeerd begrepen.
Er zijn heel erg mensen die het schijnbaar niet nodig vinden om te zoeken of de regels of wat dan ook.

Zoals ik al zei ik heb niets tegen noobs die graag willen leren en bereid zich aan de regels te lezen.

Link to comment
  • 4 weeks later...

Nou, zoals jullie weten hoor ik ook bij een van die noobs.
Maar ik ben met mijn half jarige ban ben ik zeer zoet geweest.
Ik heb iedere week een paar keer gekeken enz. enz.
Ik probeer toch nog iets van kennis bij te krijgen, maar mijn leesteken gebruik is behoorlijk slecht.
Maarja, ik ben het helemaal eens met jullie :blush:

Link to comment

Toen ik nog op de basisschool zat had ik ook echt moeite om mooie zinnen te maken en mooie posts op een forum. Ik herken de manier van postopmaak die jij gebruikt.


Je taalkennis gaat echt flink vooruit vanaf de brugklas.


Af entoe weet ik nu nog steeds niet hoe een goede reply te maken.

Edited by cojonesm
Link to comment
  • 1 year later...

ik ben net 1 min uit mijn ban gekomen ^_^ , en eigenlijk vind ik het wel goed wat de moderators hebben gedaan, ik heb nu 2 weken elke dag alle topic's gelezen en weet dus nu pressies waar jullie het dan over hebben in plaats va een random kw3l te zijn.

en excuses voor mijn gedrach 2 weken terug ik hoop dat het nu weer oke is.

eejdan

Link to comment
  • 2 weeks later...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...