Jump to content
PyroForum.nl

Skateboards En Skates


cojonesm

Recommended Posts

Ik zag dat er hier nog iemand heeft geskateboard dus ik vond het leuk om dit topic te openen.



Ik skateboard nu ongveer 4 maanden. Ik kreeg mijn eerste skateboard van mijn tante die ik in groep 4 zat.
Hier heb ik mee leren rondrijden en leren springen, totdat ik in de brugklas kwam en er meerdere 'skaters''waren. We gingen elke proefwerkweek skateboarden als we klaar waren met de proefwerken. Nu begint het skate-seizoen weer te komen. ;)
Ik ga ook vaker naar area51 in eindhoven.

specs van mijn board:

rood mini logo deck
reds van bones lagers ( echt super dingen )
speed demon wieltjes
trucks zijn van die goedkope maar toch redelijke dingen.

Ooit slechte ervaringen gehad met skaters?

Wie skate hier nog steeds of heeft geskate?

Wat voor deck/skates had je.

Hebben jullie een skatepark(je) in de buurt en zijn daar wel eens mensen?






Edited by cojonesm
Link to comment

Ik heb nu al zo'n 2 jaar niet meer geskateboard, ga het deze zomer wel weer doen. Daarvoor skateboarde ik ongeveer 3 a 4 jaar. Ik ging geregeld naar burnside in Deventer en 1 keer in colluseum in Groningen geweest. Omdat er in mijn dorp geen baan was deed ik het vooral op straat (voortdurend flipjes leren schansjes en rails grindboxjes maken).

Ik skateboarde vooral met een vast groepje en we gingen veel om met skaters uit andere dorpjes en steden.

specs van mijn board (ff goed denken ;) ):

World industries deck=versleten, heb ook nog een versleten darkstar deck
Tensor trucks
redbones lagers
spitfire wieltjes

Link to comment

Ik heb zelf 4 jaar geboard ofzo, Maar ben er nu mee gestopt. Ik heb een keer me pols er mee gebroken, en een keer me elleboog gescheurt. Vlak nadat mijn elleboog uit het gips kwam scheurde ik mijn kruisband. Waardoor ik zeker 2 jaar niet meer geboard heb.
Ik had een compleet deck gekocht voor 150 euro ofzo. Zelf piggy lagers ondergedaan. Trucks van star ofzo.
Vond het altijd leuk en gezelig in de zomer met ze alle bij het skate plein. Wel jammer dat die tijd er voor mij niet meer is ;)

Edited by Pyrofanatic
Link to comment

Leuk Topic ;). Ik skate regelmatig (paar keer per week), en dat al bijna twee jaar.
Samen met mijn broer en met een viertal vrienden uit mijn dorp doen we af en toe street in het dorpscentrum (er zijn een paar mooie spots).
We hebben ook de bovenste verdieping van onze schuur ingericht tot skateruimte met een heleboel al-dan-niet-zelfgemaakte skate-attributen (quarterpipe, boxen, rails, stairs (!), flatrampje, enz.). Ideaal voor wanneer het regent :P.
Er is ook een skatepark op zo'n 5km waar we ook af en toe naartoe gaan. Een tweetal keer per jaar gaan we naar de Zumiez (Kortrijk) en naar het Zuid (Gent).

De specs:

Blanco deck (weldra met graffitti),
Venture trucks,
Wieltjes van ... (weet ik niet meer),
Speed Demons lagers (denk ik).

Link to comment

Ik wil niet de klootzak uithangen, maar ik vind dat dit forum tegenwoordig beter off-topic forum kan gaan heten want pyroforum vind ik een beetje dood op deze manier, off-topic oké, maar doe in godsnaam dus iets.

Dus hang of een raket onder je board of stop met het openen van dit soort topics.

Mr.Klootzak.

Kees.

PS: Die gitaren lust ik ook wel rauw, met een scheutje ANFO.

Link to comment
Ik wil niet de klootzak uithangen, maar ik vind dat dit forum tegenwoordig beter off-topic forum kan gaan heten want pyroforum vind ik een beetje dood op deze manier, off-topic oké, maar doe in godsnaam dus iets.

Dus hang of een raket onder je board of stop met het openen van dit soort topics.

Mr.Klootzak.
.

Ok, ik wou binnenkort een 40mm mp vuurpijl gaan maken, ik zal hem speciaal voor jou aan een skateboard maken. Ben je dan tevreden? ;)

Een topic als dit kan toch geen kwaad? Je hebt ook een leven naast pyro waar mensen ook lichtelijk in geintresseerd zijn.

Goed? Edited by cojonesm
Link to comment

Hee,

Ik snowboard en wind surf graag, daarom skateboard ik zodat m`n snowboardvaardigheid goed blijft.

Ik heb een deck van het huismerk van een skatewinkel in Haarlem. En red bones lagers. Ik ben echt een schijt luis op een skateboard, ik vind shove-it nu eng omdat m`n plank een keer weg schoot bij een shove-it. Maar dat ligt vooral aan het wegdek hier, het zijn allemaal tegels of klinkers. FS 180s lukken wel goed dankzij snowboarden, ik kan ook fs 180 tailstall op de stoeprand dat is wel een leuk trucje. Ik moet wel vaker gaan skateboarden alleen het weer zit nu niet echt mee. Als het weer beter wordt ga ik wel weer met vrienden naar een skate baantje.

Het Off-Topic gedeelte van dit forum is toch aanwezig zodat men niet in andere topics off-topic gaat praten over hobby's etc. Dat het pyrotechniek gedeelte dood is, is een andere zaak.

Edited by Willy
Link to comment
Hee,

Ik ben echt een schijt luis op een skateboard, ik vind shove-it nu eng omdat m`n plank een keer weg


Ja dat heb ik nu ook, knap vervelend.

Het weer hier is ook niet echt goed en mn rib is ook nog eens gekneusd bij het karten. ;)




M'n board op een ton in area51 in eindhoven. Edited by cojonesm
Link to comment

Ik vond je reactie ook al niet logisch, vergeleken met je vorige posts in dit topic. Maargoed, ik kon een beetje flip trick's, makkelijke grinds.
Maar de truckjes zaten niet echt in mij, dus was ik meer zo'n boarder die gewoon lekker rond rijd op het baantje. Van kwart pipe over de funbox, naar de andere kwart pipe, Beetje in droppen enzo. Ik vond het sfeertje daar altijd heel lekker, dus daarom kwam ik er ook vaak.

Link to comment

Ik doe precies hetzelfde als pyrofanatic deed, vooral rondrijden, vooral de sfeer is heel leuk. Tricks leren met andere en aangemoedigd worden en tips krijgen van de eigenaar van een goede skatewinkel is ook heel leuk.
Alhoewel d'r ook wel eens van die aso's zijn.

Kan nu de kickflip 'bijna' land nog niet met m'n voorste voet op het board. Maar daar word aan gewerkt.



Ben net begonnen met een test quarterpipe, als die goed lukt maak ik 2 grote quarter pipes of een mini-halfpipe. Ik was van plan de platen uit te snijden met de watersnijdmachine. Ik zal foto's maken.

mini-halfpipe

Edited by cojonesm
Link to comment

This is how I roll...

Althans, een tijd geleden...
Deze mooie skates staan jammergenoeg een beetje te verstinken in de gang...
Hopenlijk binnekort, als het weer weer een beetje meezit, lekker skaten met mijn vriendin! :(

Trucs? agja, quarterpipe pak ik nog wel, 180 van een stoeprand, achteruit... Verder niet zo veel eigenlijk. Vooral hard gaan, lekker lomp door t verkeer, en door de shoppende mensen op koopzondag enzo(die haat ik zo :) !) ;)
En basketballen op skates is ook tof :P

Verder nog skaters? (ipv boarders.)

Link to comment

Ik was vooral bezig met flips en grinds. Nollie 5-0 lukt wel eens, nollie flip af en toe, casper flip, one foot manual vond ik ook erg leuk om te doen. verder was ik niet erg constant en had een vreemde stijl want een kickflip kon ik voor geen meter. Verder was hard rijden en lekker cruissen het leukste.

Link to comment

Ik skateboard ook sinds vorige lente. Ik heb een crappy deck gekregen van één of andere dude in het colosseum. Ik had eerst een minilogo setje van een skatewinkel in zwolle, kan ff niet op de naam komen.

Ik kon heelflip, shovít, inward heelflip, bigspin, een primo flipje, bijna kickflip, bijna impossible, 360 shovit, etc. Maar ik heb nu al vanaf de herfst ergens niet geskated, en ik zat er net aan te denken om woensdag of donderdag te gaan skaten. ;)
¨
|edit| Ik zat er trouwens ook over te denken om met mijn komende loon (wat erg veel is) een nieuw deckje te halen.

|edit2| Maar ik zat er ook over te denken om een nieuwe pc te halen, en een sowieso een lowlandskaartje, of geld weg te leggen voor een rijbewijs, of een xbox 360 te kopen, of een nieuw bed, of een nieuwe gitaarversterker, of geld apart te leggen voor een supergoede videocamera, of een ipod 60-80 gig, of alleen een nieuwe HD, dus ik heb heel wat om over te twijfelen, en waarschijnlijk gaat het weer op aan waar het altijd aan op gaat. Sigaretten./sjek, bier en vreten. ±P

PS± Het spijt me dat alles er zo raar uitziet. Bijvoorbeel de smiley die eigenlijk een plusminus met een P is, maar ik zit achter de gezinscomputer en die is pretty f(cked up. Alle tekens zitten ergens anders, behalve de punt en de komma. ±P Mijn pc is aan de repareer door de meningsverschillen. ±P En die ene smiley die ik wel heb gemaakt is geschreven op mijn eigen lieve betrouwbare pc.

Edited by Mr.Paplu
Link to comment

(Aaah shit, ik had een heel lang stuk getyped maar er was iets mis gegaan. Opnieuw dan maar.)

Flyboarden is ook wel leuk, ik ben van plan iets te doen wat erop lijkt. Ik windsurf en ben van plan om in de herfst/winter een surfzeil op een mountain board te maken (word veel gedaan).

Qua skateboarden ben ik nog best een beginner. Ik heb een beetje gevoel door snowboarden dus kan best aardig een fs 180. Een fs 180 tailstall kan ik ook best aardig, dit is het leukste truckje wat ik tot nu toe heb geleerd. Het ene moment rijd je richting de stoeprand, daarna doe je een 180 en land je met de tail op rand en drop je weer in richting de andere stoeprand. Dit maakt de gewone straat tot een soort miniramp :P . Ik kan nog niet goed ollie`en dus kickflip en heelflip zit er nog niet echt in. Heelflip heb ik een paar keer uit stilstand geland, vaak manual omdat ik teveel naar achter leunde. Met shove-it heb ik een nare ervaring gehad, ik probeerde hem leuk rijdend te doen en toen vloog die plank keihard onder m`n voeten vandaan na de landing ;) . Ik weet nu dat dit komt doordat ik teveel naar achter leunde, voortaan niet meer doen. Ooit zal ik het niet meer eng vinden.

Skaten met inline skates heb ik vroeger gedaan met vrienden toen we nog best jong waren (8-9). We deden dan altijd een wedstrijd rond het blok. Dit noemden we dan een blokje om, ik was eerst altijd laatste. Toen ik leerde overstappen in de bocht stond ik altijd eerste :). Eerst laatste, later eerste, haha.

Van de tegels en klinkers hier op straat krijg ik alleen maar een grotere angst voor shove-its. Het lijkt me dus beter dat ik een keer over die angst heen kom op mooi asfalt.

Edited by Willy
Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...