Jump to content
PyroForum.nl

Flash Knaller


Scum

Recommended Posts

Hier een filmpje van een flashknaller die ik vandaag heb afgestoken, geen idee hoeveel gram flash erinzat, ongeveer 8 gram en wat sterren[zie je niet tijdens de knal, je ziet wel een paar rode sterren als je het op pauze zet en een beetje doorspoelt]

[alu-folie was voor de sier, was gewoon een tube met een wanddikte van ongeveer 3-5 mm en hoe lang kan je zie op de foto, iets dikker als een Thumping Thunder]
Filmpje: http://www.mediafire.com/?at5t2jm1gye [High Quality]

Draai het volume maar open!!![goede kwaliteit kwa beeld, volume is iets minder, gewoon 5 seconden wachten en dan op click here to start download drukken, pop ups gewoon wegklikken, 600 kb/s per seconde ongeveer]

Filmpje verkleind (DivX Converter). (by gamekeeper)

MVI_1959_.avi

Edited by Scum
Link to comment

8 gram is niet mogelijk, gezien de hoeveelheid rook. Ook mede door het geluid van de knal: 8 gram moet echt door echoen in de verte. Wat de jouwe niet tot een beetje doet. Maar dat heeft waarschijnlijk mede te maken met de kwaliteit van je geluidsopnemer.
Trouwens wel een mooi beeldkwaliteit. Alleen in de regels staat dat bestanden niet groter dan 6 MB mogen zijn :huh:

Maar een inner diameter van 5 mm? Dat is dus een zowat een rietje. Waarschijnlijk bedoel je de wanddikte.

Wat voor flash was het trouwens?

Leuke knaller, mijn complimenten.

Tornadox

Link to comment

Was een foutje;) De innerdiameter was iets dikker dan een Thumping Thunder, de wanddikte is ongeveer 3 mm, was in te drukken dus nogal een slechte huls

Het was zeker weten 8 gram heb het nog gewogen;) Het was commerciele flash, nogal sloom, gemixed met een beetje meal powder en stars om te kijken of het enig effect had, de knal was iig een stuk doffer dan een KNO3, met 2 micron German Dark.[Wou kijken of mijn zelfgemaakte flash beter was dan commerciele flash]

Hij echoede wel vrij lang door, ik had het filmpje iets te snel gestopt, en mensen die vrij ver weg woonden hebben hem ook gehoord:)

Het is een .avi, er zitten geen virussen in of trojans;) ik zal hem zo wel even voor je op een andere host zetten;)[en 24 mb is omdat het rechtstreeks van m'n camera afkomt en niet is verkleint, het is wel hele goede beeldkwaliteit;)]

Edited by Scum
Link to comment

Volgende keer met 5mm wanddikte, 10 gram, spiken...

En MP door je flash mengen is niet het beste wat je kan doen, als je goede flash hebt haalt dat de brandsnelheid alleen maar naar beneden. Gewoon zelf flash maken, alle componenten goed fijn zien te krijgen en dan door elkaar gooien werkt uit mijn ervaring ook veel beter.

@ hieronder ; doffe knallen zijn inderdaad wel mooier :huh:

Edited by Underlord
Link to comment

Ik heb nu een paar kleinere gemaakt;
5 gram, indrukbare huls, wel heel strak gespiked.
3.5 gram, 2 coladoppen, strak gespiked stuk of 5-6 van deze[gaan veeeeel harder dan die k*t nitraten van tegenwoordig]
6 gram, indrukbare huls, met stars[kijken of het een leuk effectje geeft in het donker]ook heel strak gespiked.
5/6 gram Whistle Mix, in 2 coladoppen, strak gespiked.

Ik ga proberen ze allemaal te filmen en als vergelijking op het begin een Thumping Thunder of iets in die richting afsteken.

En Underlord, volgend jaar ga ik zelf (weer) m'n flash maken, aangezien dit veel goedkoper en beter is:)
[En dan MP was alleen een experimentje om te kijken of het harder ging, het was wel ietwat doffer wat ik wel beter vondt klinken dan zo'n felle knal zoals Whistle Mix]

Edited by Scum
Link to comment
Ik heb nu een paar kleinere gemaakt;
5 gram, indrukbare huls, wel heel strak gespiked.
3.5 gram, 2 coladoppen, strak gespiked stuk of 5-6 van deze[gaan veeeeel harder dan die k*t nitraten van tegenwoordig]
6 gram, indrukbare huls, met stars[kijken of het een leuk effectje geeft in het donker]ook heel strak gespiked.
5/6 gram Whistle Mix, in 2 coladoppen, strak gespiked.

Ik ga proberen ze allemaal te filmen en als vergelijking op het begin een Thumping Thunder of iets in die richting afsteken.

En Underlord, volgend jaar ga ik zelf (weer) m'n flash maken, aangezien dit veel goedkoper en beter is:)
[En dan MP was alleen een experimentje om te kijken of het harder ging, het was wel ietwat doffer wat ik wel beter vondt klinken dan zo'n felle knal zoals Whistle Mix]



Cola doppen :huh: krijg je dan nog statie geld.....
Link to comment
×
×
  • Create New...