Jump to content
PyroForum.nl

Green Powder


danny db

Recommended Posts

Ah, weer een nieuw exaam, weer een nieuw uitvlucht om met iets anders bezig te zijn.
Vandaag, een klein historisch moment voor mij mijn eerste buskruit. Allee ja greenpowder.
Kaluimnitraat+Houtskool+Zwavel, volgens de oeroude verhoudingen.
Alles samen 10 gram.

Voor greenpowder vind ik het alles bijeen nog mooi branden.


Hm, die geur.

Dit alles, ter voorbereiding van de kerstvakantie. Het gaat hier nog leuk worden.

Edited by danny db
Link to comment

Ghehe, zoek jij eens een steen of een oude plank of zo, om je mengseltjes op te testen. :P Ik denk niet dat je ma blij is met die zwartgeblakerde tafel! :D

Maar goed, prachtig moment hè? :P Ik moet zeggen dat ik vandaag ook een leuke had. Twee korrelgroottes H3 pulverone getest. De ene voor 1", de ander voor 2" shells. =] Zoals het er uit ziet ga ik wel mooie breaks krijgen hiermee!

Link to comment

Hoe heb je het uit gewogen, als het maar 10 gram was? Ik kan me goed voorstellen dat je bijv. een halve gram teveel KNO3 gebruikt hebt, dat is dan toch weer ipv 75% iets van 80%... dat lijkt niet zo'n groot verschil maar dat is het zeker.

-B.

Edited by -.B.-
Link to comment
Ghehe, zoek jij eens een steen of een oude plank of zo, om je mengseltjes op te testen. :P Ik denk niet dat je ma blij is met die zwartgeblakerde tafel! :huh:


Whuhaahaa, dan hoop ik dat jij nooit de deksel van onze prullenbak te zien krijgt :D . Die is op sommige plekken al 10cm naar beneden gesmolten :P
Link to comment

Een glasplaat blijft IMO altijd nog prettiger. Ik heb een plaat oersterk gehard glas uit een oude scanner, waar je alle residu achteraf met een stanleymesje af kunt krabben. Het ding breekt zelfs niet als je hem op straat smijt. Voorheen gebruikte ik badkamertegels, maar die hebben nogal wel eens de neiging te breken van de hitte van sommige composities.

Ik vind het wel een schattig hoopje green powder. Als je er nou een kwartiertje op vijzelt, zou je er nog wel een raketje mee omhoog krijgen.

Link to comment

Blijft toch wel een kick je eerste green powder. Ik vond het van me zelf helemaal te gek toen het me lukte.
En voor brand testjes gebruik ik altijd, opgevouwen aluminium folie wat niet altijd even effectief is :huh:. Ivm met warmte en stars die door de folie heen branden.

Edited by Pyrofanatic
Link to comment

@ -.B.- Je kan wel gelijk hebben, mijn weegschaal gaat niet tot op 0.1gram.
Haha, dieselpower jij hebt serieuse tegels :P, als ik het niet op de bank doe gebruik ik een blokje Alu van 4 mm dik. Dit kan ook thermite houden. Maar ja, soms ben je lui hé :huh:

Owh, ik had nog een klein vraagje. Het is wel een beetje offtopic, maar het is echt niet de moeite om er een nieuw topic over te openen.
Ik heb een nieuw labo'tje ingericht, nu heb ik veel meer ruimte. Maar het is er s'nachts zonder verwarming bijna even koud als buiten soms 0 graden. Kan dit nu kwaad als ik hier mijn chems bewaar? Ze zitten in ijzere bakjes wat dus nog kouder is. Als, de mods het nodig vinden verplaats het maar hoor.

Link to comment

Het zou wil kunnen als er bijvoorbeeld water door je Fe poeder zit dat je ineens een grote blok hebt, doordat het water bevriest...
Zeker voor je weegschaal is het niet goed.
Sommige chem's zullen er geen last van hebben, installeer anders een klein verwamingske (of gebruik thermite :huh: ) grapje...
We weten niet wat voor chem's je hebt, maar anders kan je voor elke chem eens kijken in de veiligheidskaart of het kwaad kan, zeker met dit weer zou ik het niet doen (alles laten buitenstaan)...

Gr33tzz

Link to comment

Bij mij in me schuur is het vaak nog wel is kouder als buiten en een aantal chems die ik daar heb liggen die hebben daar voor de rest niet onder te lijden, wel alles goed dicht houden want anders is het zo vochtig als de pest.
Ik werk soms ook wel is in huis met bepaalde chems, dit komt omdat ik in de wintermaanden er een hekel aan heb om in me schuur te zitten aangzien mijn kachel vaak niet aan kan omdat mijn ballmill al op me enigste krachtstroom wandcontactdoos zit...

Edited by timberman
Link to comment

Ach, ik zag een paar grote voordelen! Door een verluchtingsgat is er altijd verluchting, en door de vochtigheid is het beter om met metaalpoeders te werken. In zo'n gesloten kot, en je morst aceton bah direct kopijn hetzelfde met lijm!

@timberman, kan je geen kattenkop gebruik.

Edited by danny db
Link to comment
  • 1 year later...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...